*** IKM uke 20 ***

TR har vært særdeles snill med meg denne gangen. Noen smerter på lørdag, og i går var d ingenting i bindet som tilsa at jeg hadde TR.... funderer på om jeg ikke har hatt EL denne perioden. Får håpe jeg får det denne gangen da ;-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
De siste årene har TR vært veldig snill med meg og. Har ikke menssmerter, og blør lite i noen få dager. Jeg ble bekymret for det du nevner her - at jeg ikke har EL. Nevnte det for gynekologen min, og fikk tatt blodprøver en syklus for å sjekke det. Heldigvis var alt normalt, og jeg hadde hatt EL til tross for liten blødning.:)

Jeg bruker å ha veldig ømme pupper etter EL, men denne gangen var de fraværende. Ikke hadde jeg mitt vanlige pms humør heller. Har tenkt å starte med å tempe, da ser jeg klart om jeg har hatt EL iallefall. (Har tempa før) :-) men får jeg d slik flere ganger oppsøker jeg nok lege eller gynekolog for å sjekke opp i hormonene. Jeg har egentlig en "snill TR" selv med eggløsning (hvis dette var en EL løs mnd;-) )og pleier som regel å ha 3 dager med medium til lett blødninger og 2-3 dager med spotting. Derfor jeg synes den var "ekstra snill" denne gangen :-p

Jeg synes vi er litt få her jeg, bare 9 stykker.

Ja, det er få. Kanskje det dukker opp flere de neste dagene.:) Har lest at en del starter prøving på denne tiden, for å få barn født tidlig på året.

Ja, det er jo sant, men synes liksom 9 var lite for det jevne trykket også jeg. :p Jaja. Vi får bli gravide alle sammen da, så vi blir en gjeng på januar. :D

Ja, har ikke vært i en så liten gruppe før. Håper det betyr at det er holdt av plass til oss alle på januar:)

Hehe.. Nettopp. Jeg synes det er rart at vi er så få når vi har termin i slutten av januar dersom det klaffer. Januar pleier jo å være en grei måned. Jaja. Kan jo dukke opp noen flere her de neste ukene også da. :)

Her er statistikken over fødsler i Norge i 2011 sortert fra måneden med flest til måneden med færrest babyer:

Juli: 5566 babyer

August: 5562 babyer

Juni: 5392 babyer

Mai: 5353 babyer

April: 5149 babyer

September: 5017 babyer

Januar: 4993 babyer

Mars: 4930 babyer

Oktober: 4882 babyer

November: 4494 babyer

Februar: 4482 babyer

Desember: 4400 babyer

Vi satser på alle får positiv test midt i mai ;-) jeg heier på oss :-D

Hehe.. Nettopp. Jeg synes det er rart at vi er så få når vi har termin i slutten av januar dersom det klaffer. Januar pleier jo å være en grei måned. Jaja. Kan jo dukke opp noen flere her de neste ukene også da. :)

Her er statistikken over fødsler i Norge i 2011 sortert fra måneden med flest til måneden med færrest babyer:

Juli: 5566 babyer

August: 5562 babyer

Juni: 5392 babyer

Mai: 5353 babyer

April: 5149 babyer

September: 5017 babyer

Januar: 4993 babyer

Mars: 4930 babyer

Oktober: 4882 babyer

November: 4494 babyer

Februar: 4482 babyer

Desember: 4400 babyer
:D Det er så herlig at du er så innmari nerd om alt som har med fertilitet og graviditet å gjøre. Helt herlig, rett og slett:) Forumet hadde ikke vært det samme uten deg!

Jeg synes det er trist at det er sånn at veldig mange føler seg tvunget til å få barn nærmest mulig barnehagegrensa. Det ser vi jo en tendens til her, med flest fødsler de to månedene før. Dere har sikkert tenkt på det med permisjon? Vi har allerede begynt å spare, slik at jeg kan være hjemme en stund lengre enn permisjonen. Om vi får barn neste vår vil jeg/han være hjemme til høsten etter ettårsdagen.

:D Det er så herlig at du er så innmari nerd om alt som har med fertilitet og graviditet å gjøre. Helt herlig, rett og slett:) Forumet hadde ikke vært det samme uten deg!

Jeg synes det er trist at det er sånn at veldig mange føler seg tvunget til å få barn nærmest mulig barnehagegrensa. Det ser vi jo en tendens til her, med flest fødsler de to månedene før. Dere har sikkert tenkt på det med permisjon? Vi har allerede begynt å spare, slik at jeg kan være hjemme en stund lengre enn permisjonen. Om vi får barn neste vår vil jeg/han være hjemme til høsten etter ettårsdagen.

Ja. Kunnskapsfreak kanskje der ja. :p Jeg må finne ut av ting, og nå for tiden er hovedprosjektet "bli gravid" så da finner jeg ut av det. Og det har nok vært en interesse jeg har hatt før jeg begynte å prøve også, jeg jobber jo med helse og kropp, men dette med reproduksjon har alltid fascinert meg. Nesten rart jeg ikke jobber konkret med det.

Vi har ikke lagt noen planer, men vi har ganske romslig økonomi, så jeg regner med vi kan spare opp i løpet av svangerskapet. :) Vi ønsket å starte prøvingen i juni både fordi det var etter bryllupet, men også for at vi da hadde seks måneder på oss til å få termin før 1. september. Det gikk jo ikke helt etter planen, så nå har jeg gitt opp hele barnehagegreiene og så tar vi det som det kommer. Synes det er helt dust at man bare har ett opptak i året, og her hvor jeg bor er det så og si umulig å få plass med bursdag etter 1. september, da må man vente ett år til.

Hihi, det gjorde jo jeg sist. Fikk positiv test 16. mai, hadde en kjempefin 17. mai:D

Ja. Det forstår jeg godt at du hadde. Jeg forsøker å droppe å tenke den andre tankerekken min. At det er stor sannsynlighet for høy dose smertestillende på 17. mai. Hurra! :rolleyes: Nei, lenge leve optimisten! :D

Vi har egentlig ikke økonomi til en til, men jeg tenker at alt ordner seg. Ja d vil kanskje bli litt stramt en periode, men d tror jeg vi klarer. Jeg er 32 og min mann blir 40. Føler årene "løper" i fra meg, særlig med tanke på at jeg ville ha 2 før 30. Jeg rakk 1...... Det at vi starter prøvingen nå er at jeg ser at vi "kanskje" kan rekke bhgfristen....hvis ikke så får vi finne ut av d også. Håper på et lite mirakel i magen ganske snart. 1 pp og har ikke store forventinger om at d skal klaffe denne mnd...men lov å håpe :-) ;-)

Ja. Det forstår jeg godt at du hadde. Jeg forsøker å droppe å tenke den andre tankerekken min. At det er stor sannsynlighet for høy dose smertestillende på 17. mai. Hurra! :rolleyes: Nei, lenge leve optimisten! :D
Jeg har ikm 18 mai... så hvis syklusen ikke tuller for mye til, så slipper jeg smertestillende hvis TR våger å dukke opp :-p

Ja. Kunnskapsfreak kanskje der ja. :p Jeg må finne ut av ting, og nå for tiden er hovedprosjektet "bli gravid" så da finner jeg ut av det. Og det har nok vært en interesse jeg har hatt før jeg begynte å prøve også, jeg jobber jo med helse og kropp, men dette med reproduksjon har alltid fascinert meg. Nesten rart jeg ikke jobber konkret med det.

Vi har ikke lagt noen planer, men vi har ganske romslig økonomi, så jeg regner med vi kan spare opp i løpet av svangerskapet. :) Vi ønsket å starte prøvingen i juni både fordi det var etter bryllupet, men også for at vi da hadde seks måneder på oss til å få termin før 1. september. Det gikk jo ikke helt etter planen, så nå har jeg gitt opp hele barnehagegreiene og så tar vi det som det kommer. Synes det er helt dust at man bare har ett opptak i året, og her hvor jeg bor er det så og si umulig å få plass med bursdag etter 1. september, da må man vente ett år til.
Hehe, det er du. Kanskje du må endre retning på jobb;) Jeg er litt samme type da, men ikke på riktig samme nivå. For meg å skulle "ikke tenke på" det å bli gravid, er helt umulig.

Enig, det burde vært ihvertfall to barnehageopptak. Det er ikke like umulig her, har jeg inntrykk av. Uansett er ikke det noe vi tenker på ifht prøvingen.

Vi har egentlig ikke økonomi til en til, men jeg tenker at alt ordner seg. Ja d vil kanskje bli litt stramt en periode, men d tror jeg vi klarer. Jeg er 32 og min mann blir 40. Føler årene "løper" i fra meg, særlig med tanke på at jeg ville ha 2 før 30. Jeg rakk 1...... Det at vi starter prøvingen nå er at jeg ser at vi "kanskje" kan rekke bhgfristen....hvis ikke så får vi finne ut av d også. Håper på et lite mirakel i magen ganske snart. 1 pp og har ikke store forventinger om at d skal klaffe denne mnd...men lov å håpe :) ;-)

Er det med økonomien noe som kan endre seg underveis? Det er absolutt lov å håpe:) En god del klarer det jo på første forsøk!

Er det med økonomien noe som kan endre seg underveis? Det er absolutt lov å håpe:) En god del klarer det jo på første forsøk!
Kommer helt an på hvilken form jeg blir i under svangerskapet. Forrige gang var jeg kvalm til uke 23-24. Fra uke 6 til uke 20 var jeg konstant kvalm hele dagen, spydde nesten daglig uansett når på dagen og fikk ikke i meg med særlig med mat. Også plagdes jeg med bekkenet fra uke 19-20.... men som sagt tror ting vil ordne seg likevel om jeg blir gravid nå.
D er lov å håpe at d går fort! Forrige gang gikk d 3 pp før den satt...men da var de 2 første pp egentlig ikke reel fordi jeg jobba masse og hadde ikke overskudd til sex.....

Vi har egentlig ikke økonomi til en til, men jeg tenker at alt ordner seg. Ja d vil kanskje bli litt stramt en periode, men d tror jeg vi klarer. Jeg er 32 og min mann blir 40. Føler årene "løper" i fra meg, særlig med tanke på at jeg ville ha 2 før 30. Jeg rakk 1...... Det at vi starter prøvingen nå er at jeg ser at vi "kanskje" kan rekke bhgfristen....hvis ikke så får vi finne ut av d også. Håper på et lite mirakel i magen ganske snart. 1 pp og har ikke store forventinger om at d skal klaffe denne mnd...men lov å håpe :) ;-)

Det ordner seg stort sett alltid uansett, jeg synes det er en fin innstilling (med mindre man er helt kriserammet og lever videre over evne, i sånne tilfeller må man kanskje ha en realitetssjekk.) Håper du får klaff før bhg-fristen nå ja, det er jo mange prøverunder til nå.

Back
Topp