IKM uke 19

Irrgrønn

Elsker forumet
Vi som prøver :)
Hei, og velkommen til IKM uke 19!

Oppretter en gruppe for oss som håper på uteblitt menstruasjon i uke 19 :happy: Måtte det blir mange positive graviditetstester å se i gruppa vår :Heartred

For å melde deg inn i gruppen kan du skrive:
Nick - Alder - Barnet du prøver på - Prøveperiode - Eggløsningsdato (EL) - Ikke kommende mens dato (IKM)

Eksempel:
Irrgrønn - 41 - B1 - PPX - EL 20/4 - IKM 5/5

Mandag 4. mai
:love2 RosaKanin - 36 - B4 - PP2 - EL 17-18/4 - IKM 4/5

Tirsdag 5. mai
:love2 Irrgrønn - 41 - B1 - PPX - EL 20/4 - IKM 5/5

Onsdag 6. mai
:love2 Lil_sol - 32 - B3 - PP1 - EL 22/4 - IKM 6/5

Torsdag 7. mai

Fredag 8. mai

:love2 Førstegangsprøver - 28 - B1 - PP1 etter SA - EL 22/4 - IKM 8/5

Lørdag 9. mai
:love2 En_gang_kanskje - 39 - B1 - IVF#2 Innsett#4 - EL 25/4 - IKM 9/5

Søndag 10. mai

Gravid :binkybaby

TR :sad010

Last edited:
Så klart! :D Du er alltid velkommen, @En_gang_kanskje :love2
Takk for det og takk for at du lagde gruppe :love017 :Heartred Jeg skal nå ha innsett av fjerde embryo, og har 8 PP bak meg så egentlig er det jo 12 prøverunden min nå hvis man teller begge deler, men jeg skriver IVF #2 (har hatt 2 egguttak) og innsett #4 jeg :happy:

En_gang_kanskje - 39 - B1 - IVF#2 Innsett#4 - EL 25/4 - IKM 9/5

Troooor jeg havner her :happy:

Førstegangsprøver - 28 - B1 - PP1 etter SA - EL 22/4 - IKM 8/5

Veldig usikre på datoene her, men jeg har tatt utgangspunkt i en "normal" syklus før jeg ble gravid. Hadde en spontanabort for et par uker siden, i uke 9+0. Alt kom ut 5 april, så regner det som syklus dag 1! Tenker å ta en graviditetstest i kveld for å se om de har gått ned! Kommer nok ikke til å teste etter el nå, TROR jeg:Heartred:hilarious:

Veldig usikre på datoene her, men jeg har tatt utgangspunkt i en "normal" syklus før jeg ble gravid. Hadde en spontanabort for et par uker siden, i uke 9+0. Alt kom ut 5 april, så regner det som syklus dag 1! Tenker å ta en graviditetstest i kveld for å se om de har gått ned! Kommer nok ikke til å teste etter el nå, TROR jeg:Heartred:hilarious:
Åh nei, ville ikke se deg igjen her… Lei meg for at du mistet - håper det blir terminspire på deg snart :Heartbigred

Så trist å høre at du mistet :sorry: Håper du blir raskt gravid igjen, og at den sitter helt i mål denne gangen :Heartred

Åh nei, ville ikke se deg igjen her… Lei meg for at du mistet - håper det blir terminspire på deg snart :Heartbigred
Så trist å høre at du mistet :sorry: Håper du blir raskt gravid igjen, og at den sitter helt i mål denne gangen :Heartred
Var utrolig kjedelig, ja.. spørs nok om jeg får til å bli veldig glad neste gang jeg blir gravid, eller om jeg holder den gleden litt igjen. Vi fikk jo dratt på ultralyd og sett hjerte noen uker før sa'en :(

Spotter enda pittelitt brunt, men kan gå alt fra noen timer til en hel dag uten noe som helst spotting, så det virker som det meste er kommet ut nå. Prøvde oss på litt aksjelegging for et par dager siden, og da kom det litt friskt blod igjen i noen timer før det var tilbake til brun spotting igjen.

Tar graviditetstest i morgen når jeg har mer konsentrert urin, så får vi se om jeg tester etter el eller ikke! Er jo ikke vits hvis graviditetstestene er positive, da der kan gi utslag på lh!

Jeg krysser fingrene for oss alle:Heartred

Var utrolig kjedelig, ja.. spørs nok om jeg får til å bli veldig glad neste gang jeg blir gravid, eller om jeg holder den gleden litt igjen. Vi fikk jo dratt på ultralyd og sett hjerte noen uker før sa'en :(

Spotter enda pittelitt brunt, men kan gå alt fra noen timer til en hel dag uten noe som helst spotting, så det virker som det meste er kommet ut nå. Prøvde oss på litt aksjelegging for et par dager siden, og da kom det litt friskt blod igjen i noen timer før det var tilbake til brun spotting igjen.

Tar graviditetstest i morgen når jeg har mer konsentrert urin, så får vi se om jeg tester etter el eller ikke! Er jo ikke vits hvis graviditetstestene er positive, da der kan gi utslag på lh!

Jeg krysser fingrene for oss alle:Heartred

Ja, det er dessverre naturlig å ha blandede følelser ved ny graviditet etter en SA :Heartred

Det anbefales å vente med samleie til blødning stopper pga infeksjonsfare, men det er jo nesten 2 uker siden så tror ikke det er fare for det nå for deg. Jeg testet ut hcg etter min forrige SA, men jeg fant ikke LH toppen pga det fremdeles var litt rester av hcg, det gjorde at vi bommet på eggløsningen på første PP etter SA da jeg trodde at EL hadde vært så stoppet vi å ha samleie… Du får se hva testen viser imorgen, klem til deg!

Ja, det er dessverre naturlig å ha blandede følelser ved ny graviditet etter en SA :Heartred

Det anbefales å vente med samleie til blødning stopper pga infeksjonsfare, men det er jo nesten 2 uker siden så tror ikke det er fare for det nå for deg. Jeg testet ut hcg etter min forrige SA, men jeg fant ikke LH toppen pga det fremdeles var litt rester av hcg, det gjorde at vi bommet på eggløsningen på første PP etter SA da jeg trodde at EL hadde vært så stoppet vi å ha samleie… Du får se hva testen viser imorgen, klem til deg!
Ja, det er nok det :Heartred

Ja, har lest at man bør vente til det har stoppet. Fikk ikke noe sånn info fra legen, så det måtte jeg lese meg opp på selv hva som bør unngås osv! Dagen vi hadde samleie hadde jeg ikke blødd hele dagen, så tenkte jeg var in the clear, selv om det er kommet litt etter det. Vil tro det gikk fint, men blir nok ikke noe mye sengekos ihvertfall de nærmeste par ukene:confused2

RosaKanin - 36 - B4 - PP2 - EL 17-18/4 - IKM 4/5

Tok en graviditetstest for moro skyld nå, og lurer på om flere har fått svak-svak positiv rundt eggløsning på babyplan tidlig test-strimmel.

Var sånn «hmm, her er det to streker» med en gang :hilarious:

Gjorde det mest for å se om den blir skyggete rundt eggløsning :laughing025

RosaKanin - 36 - B4 - PP2 - EL 17-18/4 - IKM 4/5

Tok en graviditetstest for moro skyld nå, og lurer på om flere har fått svak-svak positiv rundt eggløsning på babyplan tidlig test-strimmel.

Var sånn «hmm, her er det to streker» med en gang :hilarious:

Gjorde det mest for å se om den blir skyggete rundt eggløsning :laughing025
Jeg vil vel si jeg er 1-2 dpo nå også.

Jeg vil vel si jeg er 1-2 dpo nå også.
Vanskelig å få med på bilde men vet det er gryyyyytidlig å få noe som helst men ble litt nysgjerrig på om andre får antydning eller strek ved eggløsning også?

Vedlegg

• IMG_2846.jpeg
    IMG_2846.jpeg
    237,5 KB · Visninger: 13
Vanskelig å få med på bilde men vet det er gryyyyytidlig å få noe som helst men ble litt nysgjerrig på om andre får antydning eller strek ved eggløsning også?
Har ikke tatt hcg test ved eggløsning annet enn i abortsituasjon så har ikke erfaring med det, men tidligtestene er jo kjent for å gi skygger, og jeg har opplevd en del skygger 7-8-9 dpo uten at det har vært graviditet. Det er det som kalles indent line eller evap line, og årsaken til hvorfor jeg har gått vekk ifra tidligtesting :blackeye: Forklaring fra chat gpt:

IMG_7521.jpeg

⚠️ Vanlige årsaker til “falske positive” (svake skygger)

Dette er typiske grunner til at man ser noe som ligner en strek:
  • Tidlig avlesning / overtolkning
    → Man leter etter noe og ser en skygge som egentlig ikke er der
  • Tørketest (evap lines)
    → Leser testen for sent
  • Indent lines fra fabrikken
    → Synlig uten at hCG er til stede
  • Lys/kontrast
    → Spesielt i visse vinkler eller sterkt lys
  • Testkvalitet / batch-variasjon
    → Noen merker har mer “skygger” enn andre
  • Kjemisk graviditet (veldig tidlig tap)
    → Kan gi svak ekte strek som forsvinner igjen (teknisk sett ikke falsk positiv, men oppleves slik)
  • Rest-hCG i kroppen
    → Etter nylig graviditet, fødsel eller abort
  • Medisiner med hCG (f.eks. fertilitetsbehandling)
    → Kan gi svake streker uten pågående graviditet

Har ikke tatt hcg test ved eggløsning annet enn i abortsituasjon så har ikke erfaring med det, men tidligtestene er jo kjent for å gi skygger, og jeg har opplevd en del skygger 7-8-9 dpo uten at det har vært graviditet. Det er det som kalles indent line eller evap line, og årsaken til hvorfor jeg har gått vekk ifra tidligtesting :blackeye: Forklaring fra chat gpt:

Vis vedlegget 482004

⚠️ Vanlige årsaker til “falske positive” (svake skygger)

Dette er typiske grunner til at man ser noe som ligner en strek:
  • Tidlig avlesning / overtolkning
    → Man leter etter noe og ser en skygge som egentlig ikke er der
  • Tørketest (evap lines)
    → Leser testen for sent
  • Indent lines fra fabrikken
    → Synlig uten at hCG er til stede
  • Lys/kontrast
    → Spesielt i visse vinkler eller sterkt lys
  • Testkvalitet / batch-variasjon
    → Noen merker har mer “skygger” enn andre
  • Kjemisk graviditet (veldig tidlig tap)
    → Kan gi svak ekte strek som forsvinner igjen (teknisk sett ikke falsk positiv, men oppleves slik)
  • Rest-hCG i kroppen
    → Etter nylig graviditet, fødsel eller abort
  • Medisiner med hCG (f.eks. fertilitetsbehandling)
    → Kan gi svake streker uten pågående graviditet
Ja, fikk samme tekst på chatGPT selv :hilarious:

Har jo lest mange som får disse skyggestrekene på tidligtestene så egentlig burde de vært tatt av marked :hilarious:

Ja, fikk samme tekst på chatGPT selv :hilarious:

Har jo lest mange som får disse skyggestrekene på tidligtestene så egentlig burde de vært tatt av marked :hilarious:
Ja egentlig, men det er jo veldig mange som liker å tidligteste for spenningen sin skyld så stort marked for det! :joyful: Men man kan liksom ikke stole på det før man ser utvikling på testene tenker jeg, og da foretrekker jeg å teste ca. 12 dpo, men det er jo smak og behag, som mor sier «smaken er som baken, og den er todelt!» :happy: :Heartbigred

Back
Topp