IKM uke 18 :)

Jeg tenker som utg.p. at blodprøven ikke kan gi noen konkluderende svar, da man som utg.p. regner verdi under 5 som ikke gravid. MEN!

Jeg er en hcg-måler-junkie, og fordi jeg har mista så mange ganger får jeg målt hcg i starten. Har riktig nok ikke mål før IKM unntatt én gang, og det var vel på 12dpo (min ikm er 15dpo). Da var den på 50. Men man skal være veldig forsiktig med å sammenligne verdier, både med seg selv fra tidligere og med andre.

Dersom egget er befrukta og nettopp festa seg rundt 9dpo, så vil du ikke ha fått i gang hcg-produksjonen skikkelig. Så så tidlig er det vanskelig å påvise graviditet ved hcg-måling. Hcg dobles ca hver annen til hver tredje dag. Husk også at du kan jo hatt EL en dag seinere eller to enn du tror, og så lever jo egget et døgn også. Selve befruktningen kan dermed ha skjedd senere, noe som i tur vil påvirke tidspunktet for hcg-stigninga. Sånn kan utviklinga kunne se ut de neste dagene (men den kan også øke fortere, eller ikke hvis du ikke er gravid):

9dpo: 3
11dpo: 6
13dpo: 12
15dpo (ca IKM): 24

Veit det er kjedelig å høre, men du må nok smøre deg med mer tålmodighet før du vet sikkert :wtf:

Tusen takk for svar :)

Hadde virkelig håpet på at jeg skulle få ett endelig svar i dag :banghead: men jeg må nok smøre meg med tålmodighet :wtf:

Da var d nok ikke en virkelig strek på testen, dersom den hadde en følsomhet på 25 og hcg var på 3 i går...:(

Spennende å følge med alle sammen!!
Jeg er 10dpo i dag. Fremdeles murringer, og kvalm hver morgen. Temperaturen er også fremdeles høy. Venter på tester i posten. Trodde de skulle komme i dag.. så da er det litt lettere å drøye testing litt til, da jeg ikke har de tilgjengelig!!
Håper virkelig det er baby og morgenkvalme som stemmer, og ikke bare innbilling og kroppen som tuller..

Gleder meg til å følge dere andre videre!! Håper på en positiv test for oss alle snart :Heartbigred:flower

Beklager jeg spammer dere i dag :hilarious::hilarious:

Men jeg tar også eggløsningstester hver dag siden jeg har så mange av de.

De to nederste er fra mandag og tirsdag, den øverste er fra i dag.

Så NOE er på gang i hvertfall...:wacky: :smiley-angelic001 (vet at man ikke skal stole 100% på el-tester ved graviditet)

Vedlegg

• 20200422_121846.jpg
    20200422_121846.jpg
    15,5 KB · Visninger: 112
Beklager jeg spammer dere i dag :hilarious::hilarious:

Men jeg tar også eggløsningstester hver dag siden jeg har så mange av de.

De to nederste er fra mandag og tirsdag, den øverste er fra i dag.

Så NOE er på gang i hvertfall...:wacky: :smiley-angelic001 (vet at man ikke skal stole 100% på el-tester ved graviditet)
Oi, spennende!!! Hvor mange dpo var du nå igjen? Går litt i surr med alle navnene her:smiley-ashamed005

Jeg heier på dere alle!! Jeg hadde håpet at jeg misset lh-toppen, eller at, som flere skriver, eBay testene er dårlige ikke gir positivt svar. Men nå ser det jammen ut som at kroppen prøver på ny EL, så da blir det ingen ikm på meg neste uke.. jaja!! Jeg håper håper håper for deres del at det blir to tydelige babystreker på dere alle!

Vedlegg

• 22044E29-B7D0-48D5-BA61-4ADADF71B363.png
    22044E29-B7D0-48D5-BA61-4ADADF71B363.png
    66,6 KB · Visninger: 114
Jeg heier på dere alle!! Jeg hadde håpet at jeg misset lh-toppen, eller at, som flere skriver, eBay testene er dårlige ikke gir positivt svar. Men nå ser det jammen ut som at kroppen prøver på ny EL, så da blir det ingen ikm på meg neste uke.. jaja!! Jeg håper håper håper for deres del at det blir to tydelige babystreker på dere alle!
Å! Se der, ja! Kjedelig med lang syklus, men godt å se at kroppen forsøker igjen. Og tenker at det kjennes litt godt for deg å "få en ny sjanse" denne pp-en. Den har jo spilt deg noen puss! Men dette ser hvert fall veldig lovende ut! Jeg håper du vil fortsette å oppdatere her, eller si fra om du hopper til en anna IKM-gruppe (kan jo også være flere steder samtidig, da). Jeg vil gjerne følge deg på veien videre ❤

Å! Se der, ja! Kjedelig med lang syklus, men godt å se at kroppen forsøker igjen. Og tenker at det kjennes litt godt for deg å "få en ny sjanse" denne pp-en. Den har jo spilt deg noen puss! Men dette ser hvert fall veldig lovende ut! Jeg håper du vil fortsette å oppdatere her, eller si fra om du hopper til en anna IKM-gruppe (kan jo også være flere steder samtidig, da). Jeg vil gjerne følge deg på veien videre ❤

Jeg skal fortsette å følge med her inne ja! Jeg bytter ikke ikm-gruppe før el-testen evt blir positiv ❤️

Er det noen her som har opplevd festeblødning ved tidligere graviditeter som vil fortelle litt hvordan den var?

I går begynte jeg å blø litt (10 dpo, 5 dager før ikm). Blodet var tynt og veldig lyserødt på en måte. Det kom ikke mye, litt i do og litt i bindet i løpet av dagen. Det hadde nok holdt med et truseinnlegg.
Jeg synes det er veldig rart hvis jeg skulle fått mensen nå. Jeg pleier å ha stabil syklus +/- 1 dag.
Skjønner ingenting jeg..

Er det noen her som har opplevd festeblødning ved tidligere graviditeter som vil fortelle litt hvordan den var?

I går begynte jeg å blø litt (10 dpo, 5 dager før ikm). Blodet var tynt og veldig lyserødt på en måte. Det kom ikke mye, litt i do og litt i bindet i løpet av dagen. Det hadde nok holdt med et truseinnlegg.
Jeg synes det er veldig rart hvis jeg skulle fått mensen nå. Jeg pleier å ha stabil syklus +/- 1 dag.
Skjønner ingenting jeg..

Jeg tipper på festeblødning ❤️

Back
Topp