**IKM Uke 12**

Nå hadde denne havnet på side 2. Det holder ikke, så jeg må dytte den opp igjen. Nå er det jo skikkelig nedtelling til uke 12. Snaaart ferdig med uke 10. :)

Er vel noen som ikke har hatt EL enda, så happy humping gjennom helgen til dere! Og god helg til resten også, vi som teller ned til testing. :D

Idag kom 15 nye tester i postkassen :-D men skal nok vente med å teste til neste lørdag da er jeg 12 dpo! Prøve ihvertfall ;-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Og jeeeg beveger meg mot IKM i uke 13. Sukkkkkkkkkk :P

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Tja. Du får finne ut av det selv altså, jeg tenkte mest at siden du i forskjellige tråder har spurt om du har hatt EL helt siden første slimet så virker det som at det er viktig for deg å vite det. :)

Temping er kjempegreit. Bestill billig termometer med to desimaler fra www.billig-teste.dk og les første siden i tempetråden. Der er det ett langt innlegg med informasjon om temping. :)

Jeg har jo dessverre opplevd å miste flere ganger, men siden jeg temper og tester etter EL så har jeg funnet EL hver eneste gang. Uansett om den er for tidlig eller for sen, og begge deler er vanlig etter abort - syklus på tur.

*Taster på app på mobilen*
Ja klart det er viktig for meg å vite :) Blir nok til at jeg begynner å teste etterhvert :) Får se!

Ja får sjekke det ut, og lese meg litt klok på det :-)
Ja da er det jo veldig greit å teste for å finne ut om du har mistet, og å vite å finne EL hver gang er jo bare kjempe bra :-) Får se om jeg ikke prøver det jeg også etterhvert :-)

Then it's official. Ikke positiv test i dag heller, og jeg rekker ikke uke 12. Litt lei av å flytte nå, men da får vi prøve uke 13 da ;) Lykke til, jenter :)

Then it's official. Ikke positiv test i dag heller, og jeg rekker ikke uke 12. Litt lei av å flytte nå, men da får vi prøve uke 13 da ;) Lykke til, jenter :)

Masse lykke til med å få EL de nærmeste dagene nå! Og at det denne gangen er gullegget! :D

Ja klart det er viktig for meg å vite :) Blir nok til at jeg begynner å teste etterhvert :) Får se!

Ja får sjekke det ut, og lese meg litt klok på det :)
Ja da er det jo veldig greit å teste for å finne ut om du har mistet, og å vite å finne EL hver gang er jo bare kjempe bra :) Får se om jeg ikke prøver det jeg også etterhvert :)

Altså, jeg fant ikke ut at jeg mistet pga. temping. Jeg sluttet å tempe da jeg hadde fått positiv test, temping i graviditeten tror jeg bare hadde gjort meg engstelig. Det er normalt at tempen varierer litt, så jeg kunne jo ikke forvente stabil temp i 9 måneder selv om alt var bra. :p Men jeg begynte igjen med en gang jeg hadde sluttet å blø etter aborten - og da fant jeg jo EL. Etter abort kan jo EL komme når som helst (med en gang eller om 5 uker), og da hadde jeg blitt gal om jeg ikke hadde visst når den kom. :)

Lykke til du også :-))

Nå er jeg så spent på å begynne å teste. Jeg tenker hele tiden på at dersom jeg får positiv test nå så får jeg nok første ultralyd før påske. Tenk om jeg får hilse på en ny liten skatt allerede før påske! Masse optimisme her nå, og jeg er superspent. Det er bare 4 dager til jeg svir av første testen så det er jo veldig kort tid igjen nå også,

*Utålmodig og optimistisk*

Nå er jeg så spent på å begynne å teste. Jeg tenker hele tiden på at dersom jeg får positiv test nå så får jeg nok første ultralyd før påske. Tenk om jeg får hilse på en ny liten skatt allerede før påske! Masse optimisme her nå, og jeg er superspent. Det er bare 4 dager til jeg svir av første testen så det er jo veldig kort tid igjen nå også,

*Utålmodig og optimistisk*
Enig!! Jeg tenker også mye sånn, egentlig dumt for da blir skuffelsen så mye større!! Men hvordan kan man la være ;-) spennende er det ihvertfall alltid!!

Enig!! Jeg tenker også mye sånn, egentlig dumt for da blir skuffelsen så mye større!! Men hvordan kan man la være ;-) spennende er det ihvertfall alltid!!

Hihi... Ja, man klarer ikke å la være å tenke: "Dersom testen er positiv så.." Det nye for meg nå er bare at alle tanker er hvordan oppfølgingen og tiden blir om jeg får nok en positiv test nå (jeg får jo stort sett positiv test i slutten av en prøveperiode, vi har god statistikk på akkurat det (den kan selvfølgelig bli negativ også da.)) Det er så lange tanker. Det er jo alternativer hele veien sånn her:
Negativ test, tr kommer, vi må bruke kondomer og vi får utredning i begynnelsen av april og må fortsette med kondomer frem til vi er ferdig med utredning. Positiv test, bestille time hos legen, be om første oppfølging på sykehuset før påske (og helst såpass mange dager før påske at jeg kan rekke en medisinsk abort før påske dersom det ikke har gått bra, jeg vil helst ha en koselig påskeferie i år uansett), og dersom alt går bra så kan vi kose oss på påskeferie med en levende i magen, og ny ultralyd en uke etter påske (og om det ikke går bra på ultralyden etter påske så har vi ingen spesielle planer de første ukene etter påske så der er det ingenting som må times), men om det går bra da også så kan jeg telle ned til ny ultralyd ved 12-13 uker hvor vi kan offentliggjøre graviditeten om alt er bra da. Så får vi se om jeg får noen flere ultralyder før OUL, men jeg gleder meg mest til alt er bra på OUL og man kan kjenne spark i magen. Jeg er visst ganske påvirket av å ha fått diagnosen habituell abort. Det kverner mye mer i hodet enn før.

Og det er vel hele tankerekken som går om igjen og om igjen. :p Da jeg prøvde i høst før denne MA'en så tenkte jeg på hver syklus når det kunne passe å offentliggjøre til nærmeste familie dersom vi ble gravide, utifra om vi hadde planlagt noe sånn familiebursdag, hyttetur eller noe hvor hele den nærmeste familien skulle være samlet noen uker etter IKM. Så det er tydeligvis det jeg "teller ned til" nå også. Når er det vi kan dele nyhet om en spire. :p Vil så gjerne! Om jeg blir gravid nå og får UL ved uke 13 så er det rundt 20. mai.

Altså, jeg fant ikke ut at jeg mistet pga. temping. Jeg sluttet å tempe da jeg hadde fått positiv test, temping i graviditeten tror jeg bare hadde gjort meg engstelig. Det er normalt at tempen varierer litt, så jeg kunne jo ikke forvente stabil temp i 9 måneder selv om alt var bra. :p Men jeg begynte igjen med en gang jeg hadde sluttet å blø etter aborten - og da fant jeg jo EL. Etter abort kan jo EL komme når som helst (med en gang eller om 5 uker), og da hadde jeg blitt gal om jeg ikke hadde visst når den kom. :)
Hehe godt forståelig :)
Håper vi alle får en liten spire som klorer seg fast snart :)

Det er jo ikke rart man tenker sånn - og en gang, forhåpentligvis nå, får man jo faktisk rett :-D men så morsomt 20. Mai er min bursdag så kanskje jeg kan overraske alle på min dag Hehe vi kommer jo i så fall til å ligge noenlunde likt! Nei vet du hva - jeg synes vi fortjener et nurk nå!! Og med termin i slutten av november så blir det en fin liten forjulsgave. Og om det går med meg som med alle jeg kjenner med barn så blir det nok en eller to uker over tid også siden det er første barnet! Så man har kanskje akkurat vendt seg med at man plutselig har blitt tre rett før jul ;-) farlig å tenke sånn, men enda farligere med tanke på at om det ikke sitter nå, men neste pp så blir det jo termin rett rundt julaften!! Da får man jo virkelig håpe på at nurket klamrer seg fast til rett over midnatt nyttårsaften :-p

Det er jo ikke rart man tenker sånn - og en gang, forhåpentligvis nå, får man jo faktisk rett :-D men så morsomt 20. Mai er min bursdag så kanskje jeg kan overraske alle på min dag Hehe vi kommer jo i så fall til å ligge noenlunde likt! Nei vet du hva - jeg synes vi fortjener et nurk nå!! Og med termin i slutten av november så blir det en fin liten forjulsgave. Og om det går med meg som med alle jeg kjenner med barn så blir det nok en eller to uker over tid også siden det er første barnet! Så man har kanskje akkurat vendt seg med at man er tre så nå rett før jul ;-) farlig å tenke sånn, men enda farligere med tanke på at om det ikke sitter nå, men neste pp så blir det jo termin rett rundt julaften!! Da får man jo virkelig håpe på at nurlet klamrer seg fast til rett over midnatt nyttårsaften :p

Ja, vi hadde nok fortsatt å prøve selv med termin til jul (neste IKM for meg om syklusen er normal ville gi EL-termin 27,12), men om det ikke klaffer denne pp'en blir det 1 eller 2 sykluser med kondom pga. utredningen, så det er ikke selvvalgt at vi hopper over julen. Nå er baby velkommen uansett termin, men jeg regner med at jeg går over termin. Det er jo i snitt sånn at 50 % av førstegangsgravide går 4 eller flere dager over termin, og i slekten min går de fleste godt over termin også med nummer to. :p Så med EL-termin 28. november blir det jo desemberbaby og en førjulsskatt her i huset regner jeg med, om det går bra.

Hadde vært hyggelig om vi fikk førjulsgaver her alle sammen, og litt godt å tenke at man kan bli litt vandt med den nye tilværelsen før julen setter inn.

upload_2014-3-8_20-4-25.png

Last edited:
Tempen har gått ned. Det synes jeg er rart etter to dager med Crinone. Og litt tidlig for festedipp 5 dpo. Det er vel uansett tålmodighet som må til. Som vanlig når man er prøver. Tålmodighet tålmodighet. :p I morgen begynner uke 11. :D

*Taster på app på mobilen*

Det er kanskje mulig, men jeg vil jo egentlig tro du ikke vil få mye sterkere enn på morgenurin, med mindre du var oppe og tisset i løpet av natten. :) Skjønner det med hektisk på jobb. Jeg har lagt det inn sånn at jeg tisser på vei til lunsj. Det får jeg alltid til, for jeg har alltid tid til å spise litt lunsj hvert fall. :) Nå for tiden er jeg ekstra heldig, da jeg har mer hjemmekontor enn normalt. Da er det enklere.

Dpo er beste tiden, synes jeg også. :)
Bare for å avslutte denne. Tok en test på morningen i dag (etter 8,5 times søvn uten drikking og tissing), og så en ny kl 16 hvor jeg ikke tisset på 4 timer og ikke drakk de siste 2 timene. Det er ikke så lett å se på bildet, men den siste testen er helt klart sterkere enn den første. Så morgenurin trenger visst ikke å gi de sterkeste testene :) Veldig rart, men det har sikkert noe å gjøre med døgnvariasjonen? Dette har skjedd flere ganger de siste par ukene, men aldri hatt så mye sterkere utslag som nå, tror jeg. Håper det tyder på at LH er på skikkelig god vei oppover (selvom jeg egentlig ikke tør å si det høyt siden jeg har blitt skuffa før) :P

Da skal jeg snike meg ut av tråden igjen O:-)

Vedlegg

• 1394385300909.jpg
    1394385300909.jpg
    125,8 KB · Visninger: 102
Bare for å avslutte denne. Tok en test på morningen i dag (etter 8,5 times søvn uten drikking og tissing), og så en ny kl 16 hvor jeg ikke tisset på 4 timer og ikke drakk de siste 2 timene. Det er ikke så lett å se på bildet, men den siste testen er helt klart sterkere enn den første. Så morgenurin trenger visst ikke å gi de sterkeste testene :) Veldig rart, men det har sikkert noe å gjøre med døgnvariasjonen? Dette har skjedd flere ganger de siste par ukene, men aldri hatt så mye sterkere utslag som nå, tror jeg. Håper det tyder på at LH er på skikkelig god vei oppover (selvom jeg egentlig ikke tør å si det høyt siden jeg har blitt skuffa før) :p

Da skal jeg snike meg ut av tråden igjen O:)

Nei, trenger ikke det. :) Toppen av LH (i blodet) skal jo være rett etter man har stått opp, så døgnvariasjonen etter det er jo at den gradvis synker og så gradvis stiger igjen. Og så tar det en del timer etter at det er sånn i blodet før det er sånn i urin. :p Jeg tester bare til samme tid hver dag så slipper jeg å stusse noe over det, og forholder meg til anbefalingen om å ta testen midt på dagen. :)

Back
Topp