**IKM Uke 12**

Startet å tempe i dag og laget meg bruker på FF :) tok el-test både billig og digital, begge var negative, men ifølge billigtesten virker det som om det ikke er lenge igjen. Har også eggehvite-slim, krysser fingrene for at el er like rundt hjørnet :D

Begynner å bli litt lei da, kan du si... :P Akkurat som den tenker "nååå skal vi øke LH vettu, nåå gjør vi klar for EL. Eller nei, vent litt! ....."

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vedlegg

• 1394054180686.jpg
    1394054180686.jpg
    37,4 KB · Visninger: 113
Begynner å bli litt lei da, kan du si... :p Akkurat som den tenker "nååå skal vi øke LH vettu, nåå gjør vi klar for EL. Eller nei, vent litt! ....."

Synes det ser ut som du nærmer deg nå jeg. Jeg fikk EL på CD 21 etter min MA nå. Det er kjedelig at man må være så tålmodig, og jeg synes hvert fall at ventingen på EL er det kjedeligste i syklusen, mye morsommere å være dpo. Så jeg forstår deg, men tenker at du er sannsynligvis dpo du også, innen 3-6 dager nå. :) Krysser fingrene!

Da er jeg 2 dpo. Så da er terminen vi prøver på (etter EL beregning da, legen går uansett ut fra tr/blødning frem til UL så det blir bare for mitt hodet) 28. november.

De som har EL i dag har 30. november, så fra og med i morgen er vi over i desember. Uansett får vi førjulsskatter alle sammen, vi i med IKM uke 12 blir jo satt i gang lenge før jul. Nå må vi bare bli gravide alle sammen, så kan vi feire jul med en bitteliten ny en. :Heartred

Synes det ser ut som du nærmer deg nå jeg. Jeg fikk EL på CD 21 etter min MA nå. Det er kjedelig at man må være så tålmodig, og jeg synes hvert fall at ventingen på EL er det kjedeligste i syklusen, mye morsommere å være dpo. Så jeg forstår deg, men tenker at du er sannsynligvis dpo du også, innen 3-6 dager nå. :) Krysser fingrene!
Bildet er litt utydelig på toppen, men hadde cirka like sterke tester rundt CD 12/13. Det er derfor jeg ikke tør å juble helt enda. Men tegnene samsvarer mer nå med mye slim og høy, åpen (sannsynligvis) tapp. Fortsatt samme styrke på testen i dag. Tar en ny en om fire timer, men nå er det snart tomt for tester. Får bestille mer og håpe de kommer i tide hvis EL ikke har tenkt til å dukke opp enda.

Jeg ble liksom så positiv da jeg fikk EL på CD 21 etter SAen. Tenkte at det måtte jo bety at i neste syklus får jeg det senest da. Men så skal det heller ta lenger tid.. Men det er jo sånn, det tar fort vekk tre mnd før syklusen er normal igjen. Så får bare gjøre det jeg har gjort i lang tid nå: smøre meg med tålmodighet ;)

Spennende for deg da, Lykkeliten :D Håper den sitter og i så fall holder seg der hele veien, så du får en liten førjulsskatt <3

Bildet er litt utydelig på toppen, men hadde cirka like sterke tester rundt CD 12/13. Det er derfor jeg ikke tør å juble helt enda. Men tegnene samsvarer mer nå med mye slim og høy, åpen (sannsynligvis) tapp. Fortsatt samme styrke på testen i dag. Tar en ny en om fire timer, men nå er det snart tomt for tester. Får bestille mer og håpe de kommer i tide hvis EL ikke har tenkt til å dukke opp enda.

Jeg ble liksom så positiv da jeg fikk EL på CD 21 etter SAen. Tenkte at det måtte jo bety at i neste syklus får jeg det senest da. Men så skal det heller ta lenger tid.. Men det er jo sånn, det tar fort vekk tre mnd før syklusen er normal igjen. Så får bare gjøre det jeg har gjort i lang tid nå: smøre meg med tålmodighet ;)

Spennende for deg da, Lykkeliten :D Håper den sitter og i så fall holder seg der hele veien, så du får en liten førjulsskatt <3

Det er ikke noe poeng i å teste flere ganger om dagen. :) LH varierer jo gjennom døgnet, så du burde ha et fast tidpsunkt og så gjøre det til samme tid hver dag (helst mellom kl. 11-15, holde deg i 4 timer og ikke drikke siste 2 tmer):
Forklaringsfigur til LH gjennom døgnet.jpg

Håper du får EL i løpet av de neste dagene. Det er utrolig vanskelig å smøre seg med tålmodighet, og sånn rett etter å ha mistet så synes hvert fall jeg det var ekstra urettferdig å måtte gå og vente på EL. Det er jo nok det andre man har vært gjennom. Jeg sender deg en klem og håper du klarer å bruke tålmodighetskremen, for med en gang du er dpo så "glemmer" du litt av den vente-på-EL-følelsen med en gang, eller, hvert fall gjør jeg det, da er det nedtelling for nytt håp i stedet. Kanskje ny spire? :) Jeg håper du er der om veldig kort tid! :)

Det er ikke noe poeng i å teste flere ganger om dagen. :) LH varierer jo gjennom døgnet, så du burde ha et fast tidpsunkt og så gjøre det til samme tid hver dag (helst mellom kl. 11-15, holde deg i 4 timer og ikke drikke siste 2 tmer):
Vis vedlegget 52932

Håper du får EL i løpet av de neste dagene. Det er utrolig vanskelig å smøre seg med tålmodighet, og sånn rett etter å ha mistet så synes hvert fall jeg det var ekstra urettferdig å måtte gå og vente på EL. Det er jo nok det andre man har vært gjennom. Jeg sender deg en klem og håper du klarer å bruke tålmodighetskremen, for med en gang du er dpo så "glemmer" du litt av den vente-på-EL-følelsen med en gang, eller, hvert fall gjør jeg det, da er det nedtelling for nytt håp i stedet. Kanskje ny spire? :) Jeg håper du er der om veldig kort tid! :)
Jeg vet egentlig at det ikke er nødvendig å teste flere ganger om dagen, men jeg tester normalt på morgenurin fordi det er så hektisk på jobb og da er det ikke alltid jeg rekker å teste mellom 11 og 15. Men i dag ser jeg at jeg rekker det. Og jeg synes jeg som oftest får sterkere streker mellom 11 og 15 i forhold til samme test test tatt noen timer før med morgenurin, og derfor tenker jeg at jeg ikke vil la muligheten løpe fra meg :P Teoretisk sett skal jeg jo ha sterkere streker på morningen. Derfor har jeg alltid et lite håp om at den er sterkere litt senere. Men det er kanskje umulig å få negativ med morgenurin og positiv med urin fire timer senere?

Ja, jeg håper også jeg snart er i DPO. Det er den beste ventetiden i hele syklusen :)

Jeg vet egentlig at det ikke er nødvendig å teste flere ganger om dagen, men jeg tester normalt på morgenurin fordi det er så hektisk på jobb og da er det ikke alltid jeg rekker å teste mellom 11 og 15. Men i dag ser jeg at jeg rekker det. Og jeg synes jeg som oftest får sterkere streker mellom 11 og 15 i forhold til samme test test tatt noen timer før med morgenurin, og derfor tenker jeg at jeg ikke vil la muligheten løpe fra meg :p Teoretisk sett skal jeg jo ha sterkere streker på morningen. Derfor har jeg alltid et lite håp om at den er sterkere litt senere. Men det er kanskje umulig å få negativ med morgenurin og positiv med urin fire timer senere?

Ja, jeg håper også jeg snart er i DPO. Det er den beste ventetiden i hele syklusen :)

Det er kanskje mulig, men jeg vil jo egentlig tro du ikke vil få mye sterkere enn på morgenurin, med mindre du var oppe og tisset i løpet av natten. :) Skjønner det med hektisk på jobb. Jeg har lagt det inn sånn at jeg tisser på vei til lunsj. Det får jeg alltid til, for jeg har alltid tid til å spise litt lunsj hvert fall. :) Nå for tiden er jeg ekstra heldig, da jeg har mer hjemmekontor enn normalt. Da er det enklere.

Dpo er beste tiden, synes jeg også. :)

Jeg er litt forvirret nå. Jeg skulle ha EL den 5.Mars, men ikke noe slim i det hele tatt verken igår eller idag. Men Søndag den 2.Mars hadde jeg tykt gjennomsiktig slim. Prøvde å ta i det, og det var veldig tøyelig. Dette merket jeg ca rundt 21.30 på kvelden. Så lurer på om EL var litt tidlig denne mnd? Hva tror dere? Jeg har hatt 28dagers syklus etter ppille slutt, og vi er på vår pp5 nå, og har hatt normal syklus. Når jeg fikk mensen sist så kom den 2 dager senere, noe som aldri bruker å skje. Tror det var kjemisk. Jeg regnet derfor at EL ville komme to dager senere siden mens var to dager forsinka. Men istede kom den 3 dager før. Hva skjer?
Jeg tester ikke med el-tester, bruker heller ikke få noe spesielt smerter som jeg merker hvertfall. Men igår når jeg lå i sengen så hadde jeg litt smerter nederst i magen. Gjorde litt vondt. Hva kan dette være? Er det noe i det hele tatt?

Jeg er litt forvirret nå. Jeg skulle ha EL den 5.Mars, men ikke noe slim i det hele tatt verken igår eller idag. Men Søndag den 2.Mars hadde jeg tykt gjennomsiktig slim. Prøvde å ta i det, og det var veldig tøyelig. Dette merket jeg ca rundt 21.30 på kvelden. Så lurer på om EL var litt tidlig denne mnd? Hva tror dere? Jeg har hatt 28dagers syklus etter ppille slutt, og vi er på vår pp5 nå, og har hatt normal syklus. Når jeg fikk mensen sist så kom den 2 dager senere, noe som aldri bruker å skje. Tror det var kjemisk. Jeg regnet derfor at EL ville komme to dager senere siden mens var to dager forsinka. Men istede kom den 3 dager før. Hva skjer?
Jeg tester ikke med el-tester, bruker heller ikke få noe spesielt smerter som jeg merker hvertfall. Men igår når jeg lå i sengen så hadde jeg litt smerter nederst i magen. Gjorde litt vondt. Hva kan dette være? Er det noe i det hele tatt?

EL kan varierer litt og det er helt normalt, men du kartlegger jo ikke EL. Slim er ikke sikkert tegn på EL i det hele tatt, da det kan komme helt tilfeldig i den fruktbare perioden, og det kan også komme helt uavhengig av EL. Normalt kommer det noe fruktbar utflod i løpet av perioden fra 4-5 dager før til 1-2 dager etter EL, men fruktbart slim på søndag sier egentlig ingenting om når du har EL altså.

Hvis du vil kartlegge syklusen din må du tempe eller bruke CBFM eller EL-tester.

Ikm 21.3. Pp.2. etter fjernet hormonspiral. Håper på et lite høstvidunder/advents/jule-gave. Det hadde vert noe det :) *drømme*
Ikm 21.3. Pp.2. etter fjernet hormonspiral. Håper på et lite høstvidunder/advents/jule-gave. Det hadde vert noe det :) *drømme*
Hei. EL kom tidligere enn beregnet denne mnd. Så da er eg i en uke tidligere. Håper dere får positive tester gode damer ;)

EL kan varierer litt og det er helt normalt, men du kartlegger jo ikke EL. Slim er ikke sikkert tegn på EL i det hele tatt, da det kan komme helt tilfeldig i den fruktbare perioden, og det kan også komme helt uavhengig av EL. Normalt kommer det noe fruktbar utflod i løpet av perioden fra 4-5 dager før til 1-2 dager etter EL, men fruktbart slim på søndag sier egentlig ingenting om når du har EL altså.

Hvis du vil kartlegge syklusen din må du tempe eller bruke CBFM eller EL-tester.
Okei :) Er bare at jeg har hatt EL til samme tid hver mnd, da jeg har testet før :) Jaja, orker ikke stresse med testing, blir bare helt stresset over det. Får se hva som skjer, enten har det klaffet eller ikke :-)

Okei :) Er bare at jeg har hatt EL til samme tid hver mnd, da jeg har testet før :) Jaja, orker ikke stresse med testing, blir bare helt stresset over det. Får se hva som skjer, enten har det klaffet eller ikke :)

Hihi.. Ja, vi er forskjellige på hva som gjør oss stresset. Jeg ville vært mye mer stresset av den uvissheten du beskriver i disse dager. :p Dersom man blir stresset av å lete etter EL så er jo gamlemetoden aller best, sex hvert fall annenhver dag. :)

Hihi.. Ja, vi er forskjellige på hva som gjør oss stresset. Jeg ville vært mye mer stresset av den uvissheten du beskriver i disse dager. :p Dersom man blir stresset av å lete etter EL så er jo gamlemetoden aller best, sex hvert fall annenhver dag. :)
Ja huff, blir stresset av det også jeg :p Hehe, lett skal det ikke være. Men når jeg tidligere har testet så har jeg bare tenkt på det hele tiden og innbilte meg masse symptomer og det var ikke måte på :laughing002 Og etter jeg sluttet å teste etter EL, så har jeg ikke hatt noe symptom på graviditet eller EL i det hele tatt. Så tenker for min del det er best å ikke teste etter EL. Men sex annenhver dag har vi, så vi har nok ikke gått glipp av noe EL. Så sånn sett er det jo greit :)
Men når man er i dpo-land så finner en jo på alt mulig å spørre/snakke om her inne, hvertfall jeg, men rekner med jeg ikke er den eneste. Bruker jo så masse tid her inne, leser og leser :laughing002

Du sier du ikke gidder å stresse med EL tester, men du styrer fælt med når du har EL osv... He he... Hadde nok vært lettere og mindre stress om du bare testet ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Du sier du ikke gidder å stresse med EL tester, men du styrer fælt med når du har EL osv... He he... Hadde nok vært lettere og mindre stress om du bare testet ;)

Sent from my iPhone using BV Forum
Hehe ja hadde kanskje vært lurt å testa på en måte, men har egentlig en 28dagers syklus, som ikke har vært noe kluss med. Alltid fått på dagen, mens altså :-) Men om det ikke klaffer denne mnd, så tester jeg neste mnd :-) Har hatt lyst å tempe også, men har ikke surra meg til å lese meg frem til hvordan det fungerer :p

Da er jeg 100 % sikker på at jeg er 3 dpo og jeg begynner med Crinone. IJM mandag 17. mars er derfor riktig og jeg teller ned til onsdag hvor jeg er 8 dpo og kommer til å begynne å teste. :-)

*Taster på app på mobilen*

Ja huff, blir stresset av det også jeg :p Hehe, lett skal det ikke være. Men når jeg tidligere har testet så har jeg bare tenkt på det hele tiden og innbilte meg masse symptomer og det var ikke måte på :laughing002 Og etter jeg sluttet å teste etter EL, så har jeg ikke hatt noe symptom på graviditet eller EL i det hele tatt. Så tenker for min del det er best å ikke teste etter EL. Men sex annenhver dag har vi, så vi har nok ikke gått glipp av noe EL. Så sånn sett er det jo greit :)
Men når man er i dpo-land så finner en jo på alt mulig å spørre/snakke om her inne, hvertfall jeg, men rekner med jeg ikke er den eneste. Bruker jo så masse tid her inne, leser og leser :laughing002

Tja. Du får finne ut av det selv altså, jeg tenkte mest at siden du i forskjellige tråder har spurt om du har hatt EL helt siden første slimet så virker det som at det er viktig for deg å vite det. :-)

Temping er kjempegreit. Bestill billig termometer med to desimaler fra www.billig-teste.dk og les første siden i tempetråden. Der er det ett langt innlegg med informasjon om temping. :-)

Jeg har jo dessverre opplevd å miste flere ganger, men siden jeg temper og tester etter EL så har jeg funnet EL hver eneste gang. Uansett om den er for tidlig eller for sen, og begge deler er vanlig etter abort - syklus på tur.

*Taster på app på mobilen*

Back
Topp