IKM uke 11

EL-test negativ i dag.
Da er nok EL i dag. Så det var bra vi fikk lagt inn aksjer i går, og det blir nok noen aksjer i dag og :)
Og med EL i dag, så er syklusen plutselig nede i 29 dager.

Da er jeg vel 1DPO i morgen, og da kan jeg begynne med wild yam og babyklister :)

Lengter etter en hjerteknuser :-)

Last edited:
Wow som det skravles her :) Hei, etter påvist MA for snart 2 uker siden oppdaget jeg nå at jeg antagelig har EL allerede. Prøver ikke så hardt denne mnd, men greit æ ha noe å forholde seg til. Ikm blir da ca 12'(4

Så spennende svar hos gyn, xlibrax80 :D Fingers crossed!!

Her er jeg litt roligere igjen. Vi fikk faktisk svingt oss i halmen i går til tross for sykdom, og EL-testen er fortsatt negativ. Så ser ut til at vi ikke har fullt så dårlig tid allikevel. Den kunne jo godt vært positiv i dag da siden vi faktisk fikk lagt inn aksjer i går. :P Men men! Sist EL gikk testene fra veldig negative til plutselig litt utslag til positiv dagen etter. Derfor jeg har vært litt stressa. Virker som den øker litt jevnere denne gangen. Bare CD 13 fortsatt, så masse tid igjen!

Wow som det skravles her :) Hei, etter påvist MA for snart 2 uker siden oppdaget jeg nå at jeg antagelig har EL allerede. Prøver ikke så hardt denne mnd, men greit æ ha noe å forholde seg til. Ikm blir da ca 12'(4
Hei! Så trist at du mistet:( Men veldig lovende at du allerede har fått EL:) Håper spira sitter igjen raskt:)

Da har jeg EL-smerter.
Med andre ord, jeg er i rute for eggløsning på søndag :)

Sent from my iPad using BV Forum

Håper vi alle flytter inn på november :)

Dere som er god på DPO.
Hadde positiv EL-test i går og negativ i dag. Vil det si at jeg er 1DPO i morgen?

Lengter etter en hjerteknuser :-)

Håper vi alle flytter inn på november :)

Dere som er god på DPO.
Hadde positiv EL-test i går og negativ i dag. Vil det si at jeg er 1DPO i morgen?

Lengter etter en hjerteknuser :)

Ja. :) Det er gjennomsnittet, så da sier man det så lenge man ikke har gjort noen flere undersøkelser.

Fra nettet: The LH surge can be tricky to predict. It can sometimes come on much faster than planned. It is even possible for the LH surge to come on within ten hours or so. This means that if you test one day and then test the next day, you might actually even miss the LH surge all together. To avoid this, doctors usually suggest that women who are testing for ovulation begin to test twice a day, at least ten hours apart, for a few days prior to ovulation.

Trodde ikke det var mulig å misse el med testene, men hvis noen bare har en LH-stigning i 10 timer så er det jo fullt mulig hvis man bare tester en gang i døgnet. Jeg må kjøpe flere tester! :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Fra nettet: The LH surge can be tricky to predict. It can sometimes come on much faster than planned. It is even possible for the LH surge to come on within ten hours or so. This means that if you test one day and then test the next day, you might actually even miss the LH surge all together. To avoid this, doctors usually suggest that women who are testing for ovulation begin to test twice a day, at least ten hours apart, for a few days prior to ovulation.

Trodde ikke det var mulig å misse el med testene, men hvis noen bare har en LH-stigning i 10 timer så er det jo fullt mulig hvis man bare tester en gang i døgnet. Jeg må kjøpe flere tester! :p

Det hørtes ut som reklame for de som selger LH-tester. LH endres jo naturlig gjennom døgnet hvert døgn, så ved å teste flere ganger vil man bli forvirret fordi det skal gå fra svak til sterkere til svakere. Jeg har aldri gått glipp av LH-toppen ved testing én gang per døgn, mellom kl. 11-15 etter å holdt meg 4 timer og ikke drukket siste 2 timer. Det er optimale testforhold, og jeg får kartlagt EL helt fint.

Når de gjør studier med eggløsning og befruktning så tar de kun én prøve per døgn altså. I hvert fall de studiene jeg har lest.

Det hørtes ut som reklame for de som selger LH-tester. LH endres jo naturlig gjennom døgnet hvert døgn, så ved å teste flere ganger vil man bli forvirret fordi det skal gå fra svak til sterkere til svakere. Jeg har aldri gått glipp av LH-toppen ved testing én gang per døgn, mellom kl. 11-15 etter å holdt meg 4 timer og ikke drukket siste 2 timer. Det er optimale testforhold, og jeg får kartlagt EL helt fint.

Når de gjør studier med eggløsning og befruktning så tar de kun én prøve per døgn altså. I hvert fall de studiene jeg har lest.
Det håper jeg du har rett i, for ellers lurer jeg fælt på om jeg har misser el denne måneden :/ Får alle gradvis sterkere tester? Mener å ha lest flere som har gått fra helt lyse til plutselig knallpositiv test? Alle mine er like lyse, så det ser ikke ut som el er i nærheten en gang på cd16 :(

Da får vi samme yrke jo!:p Det er kjempegøy:D

Er du lærer altså? Når ble du ferdig da? Jeg er veldig spent på hvordan det blir! Er i praksis i videregående nå for tiden men tror jeg må fire litt på egne krav. Har vel brukt nærmere 10 timer på å forberede en dobbelttime nå :S hehe :P De sier at frafallsprosenten blant nye lærere er så høy så lurer jo litt på hvordan det blir å være ny lærer med barn som vi prøver på nå da. Samtidig føler jeg at tiden er inne. Man får jo svært sjelden fast jo som lærer uansett. Hvis jeg skal vente til da kan det jo ta en stund pluss at jeg da vil jobbe litt før jeg får barn. Føler det er litt kjipt gjort å bli gravid med en gang etter å ha fått fast jobb så da blir det å prøve nå :)

Det håper jeg du har rett i, for ellers lurer jeg fælt på om jeg har misser el denne måneden :/ Får alle gradvis sterkere tester? Mener å ha lest flere som har gått fra helt lyse til plutselig knallpositiv test? Alle mine er like lyse, så det ser ikke ut som el er i nærheten en gang på cd16 :(

Det er forskjellig fra person til person og måned til måned altså. Kroppen og hormoner er virkelig ikke helt stabile saker.

Og du hadde mulig mistanke om pcos? Eller blander jeg nå? For da kan hormonene være såpass på tur at man ikke nødvendigvis klarer å fange opp EL ved EL-tester. Dessverre.

Du kan se her;

http://forum.babyverden.no/index.php?threads/1654707/

Er du lærer altså? Når ble du ferdig da? Jeg er veldig spent på hvordan det blir! Er i praksis i videregående nå for tiden men tror jeg må fire litt på egne krav. Har vel brukt nærmere 10 timer på å forberede en dobbelttime nå :S hehe :p De sier at frafallsprosenten blant nye lærere er så høy så lurer jo litt på hvordan det blir å være ny lærer med barn som vi prøver på nå da. Samtidig føler jeg at tiden er inne. Man får jo svært sjelden fast jo som lærer uansett. Hvis jeg skal vente til da kan det jo ta en stund pluss at jeg da vil jobbe litt før jeg får barn. Føler det er litt kjipt gjort å bli gravid med en gang etter å ha fått fast jobb så da blir det å prøve nå :)
Jepp, er det:) Dette er tredje året jeg jobber. Jeg jobber på mellomtrinnet, har gjort det hele tiden. Har enda ikke fått fast, men har hatt årsvikariater hele veien. Etter fire år må jeg få fast. Trives veldig godt, men det er veldig stressende til tider. Du må gjøre alt du kan for å legge vekk 'flink-pike syndromet':p Ellers sliter du deg raskt ut. Må fortsatt gå mange runder med meg selv for å ikke ha dårlig samvittighet for alt mulig.

Det er forskjellig fra person til person og måned til måned altså. Kroppen og hormoner er virkelig ikke helt stabile saker.

Og du hadde mulig mistanke om pcos? Eller blander jeg nå? For da kan hormonene være såpass på tur at man ikke nødvendigvis klarer å fange opp EL ved EL-tester. Dessverre.

Du kan se her;

http://forum.babyverden.no/index.php?threads/1654707/
Ikke mistanke om pcos her, men syklus er muligens på bærtur etter sa. Bare synes det er rart at testene mine ikke blir sterkere eller positive, da jeg har alle symptomer på at jeg har el nå. Takk for link! Har ikke sett denne før. Ser du har fått el på cd 17 en gang, så kanskje er ikke håpet mitt ute enda ;)

Jepp, er det:) Dette er tredje året jeg jobber. Jeg jobber på mellomtrinnet, har gjort det hele tiden. Har enda ikke fått fast, men har hatt årsvikariater hele veien. Etter fire år må jeg få fast. Trives veldig godt, men det er veldig stressende til tider. Du må gjøre alt du kan for å legge vekk 'flink-pike syndromet':p Ellers sliter du deg raskt ut. Må fortsatt gå mange runder med meg selv for å ikke ha dårlig samvittighet for alt mulig.

Er det regel som sier man får fast etter 4 år? Uff har veldig flink pike syndromet :O Men kanskje det blir litt lettere når jeg ikke har en praksislærer som skal vurdere alt jeg gjør hele tiden :O Nå skal jeg jo virkelig vise meg og prestere. Det er vel en lærdom det også... at man ikke kan strekke til 100 % hele tiden, men gjøre så godt man kan.. Vet ikke helt hvordan jeg skal klare å riste det av meg da.. håper kanskje på at det å få barn kan hjelpe meg litt med å få perspektiv på ting da.. Er jo slitsomt å være sånn :S

Ikke mistanke om pcos her, men syklus er muligens på bærtur etter sa. Bare synes det er rart at testene mine ikke blir sterkere eller positive, da jeg har alle symptomer på at jeg har el nå. Takk for link! Har ikke sett denne før. Ser du har fått el på cd 17 en gang, så kanskje er ikke håpet mitt ute enda ;)

Ah. Sorry, jeg blander deg med en annen med pcos da. Jeg husket at du hadde hatt sa, men ja, jeg blandet pcos inn. Blir ofte litt for fort og litt for mange å huske. :p

Jeg har EL på cd 17 som standard tror jeg. Og så har jeg 12 dager lutealfase. Så jeg har 29 dager syklus, men så har jeg hatt en del kjemiske graviditeter og nå en MA som sikkert endrer EL. Etter kjemisk har EL blitt endret både til cd 10 en gang og til cd 21 en annen gang. Det er jo normalt med syklus opp til 35 dager uten at det regnes som veldig lang syklus. Med 14 dager lutealfase (som også er normalt) så vil man jo da ha EL som standard på cd 21. Og etter abort kan EL være på tur i både 1 og 2 to sykluser etterpå dessverre.

Back
Topp