IKM uke 11

Kanskje dumt spm, men jeg har så vidt bare hørt om IKM og alle de andre forkortelsene her. Når det kommer til IKM hva betyr det egentlig? Vi prøver igjen for 2 gang her, har fått positiv EL test i dag. Hadde en merkelig mens denne mnd, det er pga at jeg fødte en dødfødt gutt i uke 28+2 den 3 januar i år. Håper noen kan forklare meg hva ting betyr og hjelpe meg finne ut hvor jeg er? :)

Kanskje dumt spm, men jeg har så vidt bare hørt om IKM og alle de andre forkortelsene her. Når det kommer til IKM hva betyr det egentlig? Vi prøver igjen for 2 gang her, har fått positiv EL test i dag. Hadde en merkelig mens denne mnd, det er pga at jeg fødte en dødfødt gutt i uke 28+2 den 3 januar i år. Håper noen kan forklare meg hva ting betyr og hjelpe meg finne ut hvor jeg er? :)

Det fins en tråd her med alle forkortelsene med forklaringen, men husker ikke hvor.
Kort forklart:
IKM = Ikke Kommende Mens, eller den dagen man håper mensen ikke kommer
TR = Tanter Rød, også kalt mensen
DPO = Days Past Ovulation, dager etter eggløsning. Eggløsningsdagen er 0 dpo
EL = Eggløsning
BT = Billigetester, www.billige-teste.dk
CB = Cleare Blue- tester

Det var det jeg kom på i fatren

Hvor er jeg da med im og dpo?? Når eggløsning startet i dag?? Føler meg teit som spør så mye dumt, men eneste måten og bli litt klok på i denne prøvingen hehe ;)

IKM***

IKM betyr ikke kommende mens, altså hvilken dato vi forventer mensen, men håper at den ikke kommer.

Hvis du ser øverst i forumet så ligger det en tråd som heter "Våre viktigste tråder" og der er det en tråd med oversikt over forkortelser på forumet. :)

Vet du hvor lenge det pleier å gå mellom EL og tr? De fleste har fast antall dager mellom EL og tr, det kalles lutealfasen. Perioden fra tr til EL derimot kan variere, og den kan variere mye etter en fødsel/abort. Det pleier likevel ikke å påvirke lutealfasen, så når man først får EL så pleier siste del av syklusen å gå som normalt. Selve menstruasjonen kan være annerledes enn normalt et par sykluser etter det du har opplevd.

*Taster på app på mobilen*

Tok CB sin digitale EL test i dag og da viste det et stort smilefjes. Og jeg hadde noe som lignet på kynnere i natt, samt ryggsmerter. Hadde ikke noe på test i går. Vet ikke om det er greit nok svar, nytt for meg dette da jeg sist ikke tenkte noe på dette i det hele tatt, det satt på 1 forsøk.

Hvor er jeg da med im og dpo?? Når eggløsning startet i dag?? Føler meg teit som spør så mye dumt, men eneste måten og bli litt klok på i denne prøvingen hehe ;)
Hvis du har eggløsning i dag, så er du 1 dpo i morgen, og har ikm om ca 2 uker (eller mer, eller mindre, sykluser varierer fra person til person) :)

Oki, takk for svar :) Testen var hvertfall positiv i dag med tort smilefjes på CB sin test, ikke noe utslag på test i går eller forrige dagen. Skal ta en test til i dag en annen type og se hva den viser(bare for moro skyld) :) Håper jo det kan klaffe snart og spiren sitter i 9 mnd :D

Må bare spørre:) hvis du har positiv el test idag, så kan du vel regne 1dpo i morgen, osv frem mot IKM. IKM er altså dagen du forventer neste mens. :)

Ok takker så mye for svar, begynner bli litt klokere her i denne lille blonde hjernen hehe :D Vi hadde samleie i går også, og jeg skal da ha sengevals i dag også hihi, Håper det klaffer fort og jeg kan flytte inn i et termin forum ;)

ImageUploadedByBV Forum1393174731.496717.jpg

Slik ble dagens test tatt nå klokka 18. I hår på samme tid var den kjempesterk. Har ikke klart å være helt uten toalettbedøk og drikke men det var det jo ikke i går heller :) Betyr det at el har vært i dag da eller i går? Håper aksjene ble bra nok for nå er vel sjansen over for denne gang..?

Back
Topp