IKM uke 11 & 12

Herregud jeg er i sjokk, tror jeg faktisk er gravid :nailbiting: :hello2
Disse testene er tatt med ca 48 timers mellomrom.

Vet ikke hvordan kjemisk graviditet funker, og om det kanskje fortsatt er en sjanse for at jeg kan få mensen?

Dette er min første syklus etter SA/MA og vet derfor ikke nøyaktig hvilken DPO jeg er. :think005
Tror også jeg har litt reste-hcg som også er med på å gjøre testene ekstra sterke.

Vis vedlegget 480909

Vis vedlegget 480910
Så spennende, den ser jo virkelig sterkere ut så det lover bra! :woot:

Kjemisk graviditet er svangerskapstap før den 5. uken, da vil man begynne å blø og testene blir svakere. Så ja det er fortsatt sjanse for å få menstruasjon, men det er det i alle svangerskap dessverre. Kjemisk graviditet er egentlig en veldig tidlig spontanabort, men kalles kjemisk graviditet fordi graviditeten på det tidspunktet kan kun påvises kjemisk ved hcg måling (altså man kan ikke se noe fosteranlegg på UL enda). Håper det var litt svar på det du lurte på?

Kjemisk graviditet er svangerskapstap før den 5. uken, da vil man begynne å blø og testene blir svakere. Så ja det er fortsatt sjanse for å få menstruasjon, men det er det i alle svangerskap dessverre. Kjemisk graviditet er egentlig en veldig tidlig spontanabort, men kalles kjemisk graviditet fordi graviditeten på det tidspunktet kan kun påvises kjemisk ved hcg måling (altså man kan ikke se noe fosteranlegg på UL enda). Håper det var litt svar på det du lurte på?

Åå! Det visste ikke jeg, jeg har alltid lurt på hvorfor det kalles kjemisk. Tusen takk, selv om det ikke var meg du svarte :hilarious: :D

Takk for godt svar! Da skjønner jeg mer hva det betyr ja! :happy: Får bare senke skuldrene og tenke at det som skjer det skjer.

Så håper jeg det blir spirer for mange her inne på neste pp:smiley-angelic001

Takk for godt svar! Da skjønner jeg mer hva det betyr ja! :happy: Får bare senke skuldrene og tenke at det som skjer det skjer.

Så håper jeg det blir spirer for mange her inne på neste pp:smiley-angelic001
Ja, vi har dessverre ingen garantier, men ønsker deg all lykke til å veien helt til mål :hello2 :Heartred Skal jeg sette deg på gravid?

Herregud jeg er i sjokk, tror jeg faktisk er gravid :nailbiting: :hello2
Disse testene er tatt med ca 48 timers mellomrom.

Vet ikke hvordan kjemisk graviditet funker, og om det kanskje fortsatt er en sjanse for at jeg kan få mensen?

Dette er min første syklus etter SA/MA og vet derfor ikke nøyaktig hvilken DPO jeg er. :think005
Tror også jeg har litt reste-hcg som også er med på å gjøre testene ekstra sterke.

Vis vedlegget 480909

Vis vedlegget 480910
Hærlig! Gratulerer! Blir det novembertermin på deg? :Heartred

Da er IKM uke 11 og 12 avsluttet :greet025

Takk for følge i denne runden og gratulerer så mye til alle gravide - all lykke på deres vei mot termin i november :hug007 :Heartbigred

Til dere andre, og meg selv inkludert, måtte lykke komme veldig snart med to streker på strimmelen - masse masse lykke til :smiley-angelic003:Heartred

Statistikken var dessverre ikke kjempegod i denne runden, men veldig glad for at 5 ble gravide iallefall, hurra! :hello2

Gravid: 5 (17 %)
TR: 24 (83 %)

Last edited:
Back
Topp