IKM uke 11‍♂️

Når på døgnet tar dere eggløsningstester? Første gang jeg bruker det, og leser litt forskjellig
Jeg har tatt på dagtid og kveld og gjerne 3 tester når den har begynt å stige. Har kort LH topp så de 2 siste rundene har jeg funnet topp på kveld i 11 tiden også er den på vei ned igjen på dagtid dagen etter.

Takk for svar alle sammen! :) da skal jeg steppe up og begynne å teste ettermiddag/kveld også. Bare testet på morgenen til nå. Og synes de har vært ganske like i styrke. Flo sier eggløsning om to dager..

Fikk nesten positiv EL test nå i kveld. Blir forvirret da jeg i helgen hadde det jeg oppfatter som EL-slim :wacky: Noen som kan forklare meg hvordan jeg skal tolke dette ??

Fikk nesten positiv EL test nå i kveld. Blir forvirret da jeg i helgen hadde det jeg oppfatter som EL-slim :wacky: Noen som kan forklare meg hvordan jeg skal tolke dette ??
Jeg får ofte EL-slim en uke før eggløsning, så kan jo bare være at det kom tidlig. Til meg bruker det å være mer eggehvite en stund før, til det blir helt blankt rundt eggløsning.

Nederste er fra idag tidlig :) EL skal ifølge syklus være idag så tar en test til etterpå da det ser lovende ut!

Vedlegg

• 41D845F0-CEF7-4F66-97EB-F61D741D01EE.jpeg
    41D845F0-CEF7-4F66-97EB-F61D741D01EE.jpeg
    1,4 MB · Visninger: 74
Når på døgnet tar dere eggløsningstester? Første gang jeg bruker det, og leser litt forskjellig
Dette var første gang jeg brukte EL-tester og har brukt mye tid på å prøve å finne ut av dette. Det anbefales i hovedsak å ta på dagen/ettermiddagen. Om man tar på morgenurin kan man få falsk positiv pga. for konsentrert urin. Jeg har i hovedsak tatt de mellom kl.15 og 18.00, men også et par tester ganske tidlig bare for å se. For min del så ble testene tydelig positiv etter jobb. Fortsatt positiv på ganske ukonsentrert urin (to timer siden forrige do-besøk). Det blir også sagt at LH-nvåene stiger utover dagen, som gjør at du kan få negativ tidlig på dagen og positivt på ettermiddagen.

Jeg har testet litt ekstra da det er så ulikt hvordan testene slår ut fra person til person. Neste PP (hvis det ikke klaffet nå) tenker jeg å ikke teste like mye da jeg vil anta at det fungerer relativt likt neste gang. Jeg testet positivt i over 1 døgn, slik at jeg burde klare å fange opp positiv test selv om jeg tester sjeldnere.

EL-testing er en fantastisk måte å bli kjent med egen syklus på.

Da er jeg begynt å spise på ananas, satse på det funker! :happy3
Hvordan går det med dere andre? Venter på EL, eller i dpo land? :)

Da er jeg begynt å spise på ananas, satse på det funker! :happy3
Hvordan går det med dere andre? Venter på EL, eller i dpo land? :)

Spennende! Hva skal ananas hjelpe med? :)
Jeg venter på eggløsning. Fikk sterkere test i dag tidlig, så er spent på testene i ettermiddag/kveld. Flo sier eggløsning i morgen, men den har vært litt på bærtur etter MA i desember..

Spennende! Hva skal ananas hjelpe med? :)
Jeg venter på eggløsning. Fikk sterkere test i dag tidlig, så er spent på testene i ettermiddag/kveld. Flo sier eggløsning i morgen, men den har vært litt på bærtur etter MA i desember..
I ananasen er det bromelain, som skal være bra for slimhinne/festing av egget. Spise fersk ananas inkl kjernen etter eggløsning :)Akkurat hvor lenge og mengde er jeg usikker på har funnet fra 5-8dpo. Deler ananasen i 4-6 deler å spiser :)
Spennende å se om testen er nærmere/positiv ikveld!
Alltid hatt litt ustabil syklus her, er ikke lett!

Enda ikke fått positiv el test, men streken var ganske sterk i kveld så tror den blir positiv i morgen. Tom for tester da, men bruker også monitor så får bare følge den. Ikke lagt inn aksjer enda heller vi, men starter i kveld :hilarious:

fant i siste liten el-test. Synes den var nokså nærme pos som den var i går. Så håper å legge inn aksjer ikveld/natt :joyful: Vi prøver ikke som prioritert, men vi tar ting som det kommer

Nei helvete heller - 37 - B3 - PP0 - EL 2.3.2023? - 16.3.2023?

Jeg vet ikke om kroppen bare prøver eller om det faktisk er EL, men tar sjansen. Jeg skal prøve å ikke bli så opphengt i det denne gangen, men det er frustrerende å ikke ha kommet i gang med syklus etter forrige graviditet ennå.

Forrige gang, i IKM 7-gruppa, ble jeg nedstemt av alle EL-testene, graviditetstestene og temperaturmålingene som ble delt. Jeg vet ikke helt hvorfor. Det burde jo ikke gjøre noe at andre tester ofte? Og jeg trenger jo ikke å bry meg når jeg ikke er interessert i å gjøre det selv? Likevel tok jeg meg selv i å bli deppa av det. Mulig hormonene nører opp under en utenfor-følelse.

Det bringer meg til spørsmålet: Er jeg den eneste som ikke sjekker EL-status og graviditet ved enhver anledning? "Må" man gjøre det her inne? For et dumt hormonhode jeg har... :scratch

Positiv eggløsningstest i kveld :) så ny EL 04/03 her også, og IKM 19/03.

Vedlegg

• FB915AB5-D6EC-4074-B673-0B74DBFDB921.jpeg
    FB915AB5-D6EC-4074-B673-0B74DBFDB921.jpeg
    1 MB · Visninger: 76
Idag kom det endelig fast smilefjes og positiv EL test! :) Vanligvis får jeg EL på cd14 men dette er tredje syklusen etter MA og alle gangene har EL kommet på cd17 så det er nok min nye syklus. Uansett gøy å gå inn i dpo-land!:Heartred Skal virkelig prøve å ikke teste før ikm denne gangen!

Jeg er på 4 DPO og er så utrolig spent! Vi fikk lagt inn massevis av aksjer. Det hadde vært utrolig gøy om vi fikk det til på første forsøk, selv om jeg ikke forventer at det skal gå. Det er skikkelig vanskelig å skulle vente en uke på å skulle teste :woot:

Jeg er på 4 DPO og er så utrolig spent! Vi fikk lagt inn massevis av aksjer. Det hadde vært utrolig gøy om vi fikk det til på første forsøk, selv om jeg ikke forventer at det skal gå. Det er skikkelig vanskelig å skulle vente en uke på å skulle teste :woot:
5 DPO her, sliter veldig med den ventetiden jeg også
Masse aksjer er lagt her og, så krysser fingre for oss begge

Ifølge app er jeg da 3dpo, ingen symptomer på noe. Håper sånn at vi og har fått det til! Føler vi har fått lagt inn godt med askjer :happy3

Back
Topp