IKM UKE 10

CD13, appene mener jeg skal peake på EL-test idag og har EL imorgen…. Kort fortalt er jeg glad jeg tester etter EL, for syklusen lever tydeligvis sitt eget liv :wacky: Sist fikk jeg peak først CD19. Mister litt troen på at det skal klaffe, hadde klokkeklar syklus de andre gangene spira satt og nå er det bare rot :meh:

B1562380-D4B2-4D01-B128-008B71097B7A.jpeg

Tror lista er oppdatert nå :happy: Skrik ut om jeg har oversett noen ❤️

Etter forsinket eggløsning (kanskje grunnet booservaksine?) på cd19 flytter jeg inn her. Har vært prøver i ca et halvt år. Har et barn på 1,5 år fra før. Har testet etter el noen måneder,men aldri sett så høy peak som i går! Har veldig tydelige el-smerter,og disse kom idag:sorry: Har fått lagt inn masse aksjer denne pp, så er veldig spent..!! Ikm er 8.mars. Har vært litt forskjellige sykluser,så er ikke helt sikker, hvertfall ikke nå når EL var så sent.

Også det evige spørsmålet.. er 1 dpo idag eller i morgen? Viss eggløsningen er idag...Blir ikke klok på det:laughing002

Vedlegg

• Screenshot_20220222-145611_Premom.jpg
    Screenshot_20220222-145611_Premom.jpg
    661,9 KB · Visninger: 105
Etter forsinket eggløsning (kanskje grunnet booservaksine?) på cd19 flytter jeg inn her. Har vært prøver i ca et halvt år. Har et barn på 1,5 år fra før. Har testet etter el noen måneder,men aldri sett så høy peak som i går! Har veldig tydelige el-smerter,og disse kom idag:sorry: Har fått lagt inn masse aksjer denne pp, så er veldig spent..!! Ikm er 8.mars. Har vært litt forskjellige sykluser,så er ikke helt sikker, hvertfall ikke nå når EL var så sent.

Også det evige spørsmålet.. er 1 dpo idag eller i morgen? Viss eggløsningen er idag...Blir ikke klok på det:laughing002

Så spennende å endelig få skikkelig tydelig test, krysser fingrene for at dette blir pp det går!

Dersom eggløsning er i dag, er 1 dpo i morgen:)

Snnnnnnart over i dpo-land :smiley-bounce015
EL i dag… spennende uker fremover nå :nailbiting:
Håper på masse babystreker her inne :happy:

*sniker* har forstått det sånn at hvis du har positiv el test så er EL når testen er negativ igjen og du er 1DPO dagen etter der igjen

Trrodde jeg hadde nådd peak,men neida..her skjer det fortsatt ting!! Hvorfor denne gangen. Aldri fått sånne tester:mad:Og gubben reiste bort på jobb for en uke idag. Fått lagt inn aksjer annenhver dag i vel en uke,siste i går ved midnatt. Skulle gjerne lagt inn aksjer både i dag og morgen,men det går desverre ikke. Er det håp? Mister litt motet nå...:sorry:

Vedlegg

• Screenshot_20220222-190001_Premom.jpg
    Screenshot_20220222-190001_Premom.jpg
    669,5 KB · Visninger: 98
Trrodde jeg hadde nådd peak,men neida..her skjer det fortsatt ting!! Hvorfor denne gangen. Aldri fått sånne tester:mad:Og gubben reiste bort på jobb for en uke idag. Fått lagt inn aksjer annenhver dag i vel en uke,siste i går ved midnatt. Skulle gjerne lagt inn aksjer både i dag og morgen,men det går desverre ikke. Er det håp? Mister litt motet nå...:sorry:

Det er vel dagen testen er positiv man går ut i fra når man skal beregne når el er. Tror ikke det spiller noen rolle hvor lenge den er positiv:shy: det varierer fra person til person.

:love2:love2Hei fine kommende mammaer! Har du IKM uke 10 og trenger selskap i prøveperioden, da er dette stedet for deg! Håper å se mange positive tester om noen uker ❤️

Skriv som følger:
Nick - alder - barn du prøver å få - prøveperiode - EL - IKM

Hvis jeg bruker meg selv som eksempler ser det altså sånn ut: Liljepia90 - 31år - B3 - PP2 - 21/2 - 8/3

MANDAG 7. Mars
:love2Januarmammatiljanuarbaby21 - 27 - B2 - pp1 - el 19/2? - ikm 6/3
:love2Tassellertøs22? - 34 - B3 - PP3 - EL 20/2? - IKM 7/3
:love2Mrs.BB - 31 - PP7 (PP3 etter SA) - B3 - EL 21/2 - IKM 7/3
:love2Babydrøm22 - 25 - B1 - pp7 - 21/2 - 7/3

TIRSDAG 8. Mars
:love2Liljepia90 - 31år - B3 - PP2 - 21/2 - 8/3
:love2Førstegangsmamma2021 - 36 - PP8 (tror jeg) - B2 - EL 22/2 - IKM 8/3

ONSDAG 9. Mars

:love2kardemommepiken - 32år - B1 - PP2 - EL17/2 - TR9/3
:love2BabyBluum - 33 år - pp7 (pp6 etter MA) - EL 23/2 - IKM 9/3
:love2EK3 - 30 - B3 - PP1 - EL 23.2 - IKM 9.3

TORSDAG 10. Mars
:love2B82 - 39 - PP26 - B4 - EL23/24.02 - IKM 10.03

FREDAG 11. Mars
:love2Tittentei89- 32 - B4 - PP2 - EL ca. 25/2 - IKM 11/3

LØRDAG 12. Mars
:love2Tar livet som det faller seg - 32 - PP12 (etter SA) - B1(med ny mann, har fra tidligere forhold) - EL 24/2 - IKM 11-12/3

SØNDAG 13. Mars
:love2Frk.H - 27 - b2 - pp7 - 26.2 - 13.3
:love2maggie86- 35-b2-pp3-el?-ikm mellom 13/3 og 16/3​

GRAVID:binkybaby

TR:confused5
Du kan nok bare stryke meg fra lista ❤️ Jeg får mest sansylig ikke el før neste uke ❤️ Henger i uke 11❤️ Men takk.

Mine EL-tester så sånn ut forrige gang jeg ble gravid. Trodde jeg nådde peak flere dager på rad. De såkalte siste aksjene ble lagt dagen før peak, så jeg er veldig håpefull på dine vegne :) Tipper egget slipper idag/imorgen.

CD17 idag. Premom mener EL er idag, jeg har har ikke testet etter EL denne syklusen
Men fulgt med på EL-slim, som har vært avtagende fra mandag så tror EL har vært. Lagt inn nok aksjer så nå er det bare å vente en ukes tid.

Hvor er det dere kjøper makesure tidlig? Meny har bare vanlige, Googlet litt ser ut som boots muligens har?

Nikoline90 - 30- B2 - PP10 - EL25/02 - IKM 9/3

første pos el test etter oppstart av metformin for snart 2 uker siden. Håper jeg har el denne runden:joyful:
060C450E-0517-46F5-93D8-1741574350BE.jpeg

Last edited:
CD17 idag. Premom mener EL er idag, jeg har har ikke testet etter EL denne syklusen
Men fulgt med på EL-slim, som har vært avtagende fra mandag så tror EL har vært. Lagt inn nok aksjer så nå er det bare å vente en ukes tid.

Hvor er det dere kjøper makesure tidlig? Meny har bare vanlige, Googlet litt ser ut som boots muligens har?
Trenger ikke tidlig MakeSure, min erfaring er at de slår ut tidlig selv om de ikke er kvalifisert som tidligtest. Jeg hadde tydelig strek 10DPO i alle fall, testa ikke 9DPO med den, men tror fint det hadde slått ut likevel. Vanlig babyplan slo også ut 10DPO, var ikke så stor forskjell på tidlig og vanlig babyplan. Legger ved bilde, 10DPO :) trykk på bilde, så blir det større.

3EB720BA-5E00-4907-B986-17B704B334EF.jpeg

CD15 her og ingen EL i sikte. Forrige syklus kom EL på CD19, så jeg får bare smøre meg med tålmodighet. Føler jeg har så lite å komme med i disse trådene før jeg er i dpo-land :hilarious: kjekt å se at andre beveger seg over i dpo-land da! :angelic:

Trenger ikke tidlig MakeSure, min erfaring er at de slår ut tidlig selv om de ikke er kvalifisert som tidligtest. Jeg hadde tydelig strek 10DPO i alle fall, testa ikke 9DPO med den, men tror fint det hadde slått ut likevel. Vanlig babyplan slo også ut 10DPO, var ikke så stor forskjell på tidlig og vanlig babyplan. Legger ved bilde, 10DPO :) trykk på bilde, så blir det større.

Vis vedlegget 378102

Ser ut som du har hatt et fint hcg nivå fra siden det slo ut (så tydelig) på vanlig.
Men så er jeg også av den typen som skulle hatt svar på om jeg er gravid igår, så blir uaktuelt å vente til 10dpo. Venter nok en uke før jeg tester, som blir ca 8dpo, derfor etterspørselen på tidligtest.

Mine EL-tester så sånn ut forrige gang jeg ble gravid. Trodde jeg nådde peak flere dager på rad. De såkalte siste aksjene ble lagt dagen før peak, så jeg er veldig håpefull på dine vegne :) Tipper egget slipper idag/imorgen.
Så spennende!! Gøy å høre andre sine erfaringer :love2

Ser ut som du har hatt et fint hcg nivå fra siden det slo ut (så tydelig) på vanlig.
Men så er jeg også av den typen som skulle hatt svar på om jeg er gravid igår, så blir uaktuelt å vente til 10dpo. Venter nok en uke før jeg tester, som blir ca 8dpo, derfor etterspørselen på tidligtest.
Sånn sett ja. Hvis du bestiller nå, rekker du da å få fra feks farmasiet? :) Jeg vet dessverre ikke om de selges i fysisk butikk/apotek.

Back
Topp