IKM-gruppe for oss med lange og ustabile sykluser

Hei kjære dere!
Dere er sååå gode på denne tråden, og jeg hører så absolutt til her.
Jeg er nå på CD 54, og tror jeg har hatt eggløsning!

Har hatt ganske så grei stigning i temp siste dagene, masse masse egghvite, og fikk positiv EL-test i går!
Men så kommer spørsmålet.. har vi bommet totalt på aksjelegging kanskje? Hadde bare en sjans nemlig..

Tirsdag - masse eggehvite
Onsdag - stigning EL-test, vi la inn aksjer på kvelden
Torsdag - positiv EL morgen
Fredag - temp er 0,8C høyere enn vanlig

Er ca 48 timer før totalt dårlig timing? Eller er jeg for første gang kaaanskje i dpo-land?
Velkommen! :joyful:

48 timer er god timing! Stort sett lever jo sperm i 3-5 døgn, som oftest mer 3 døgn enn 5, så da er dere godt innenfor! Og når tempstigningen var på plass allerede fredag morgen så har jo egget sluppet, så da blir det jo færre enn 48 t!
Krysser fingrene for deg!! Synes man skikkelig fortjener full klaff når man har ventet i 50+ dager på el!!! :Heartred
 
Mekanikkerfrue- 37- barn nr 4

Alltid hatt syklus på stabilt 34-35 dager.
Mistet i juni i år, MA for andre gang.
Har hatt to mens etterpå i samme syklus som før, men idag fik jeg mens igjen…. Hadde mens 23-29 august. Og idag kom den tilbake etter 2 dager med litt spotting. Aldri opplevd før, noen gang att mens har kommet tilbake etter en knapp uke… etter forrige MA ble jeg gravid igjen før mens kom tilbake så mulig det er normalt men…
 
Praktisk så er det ikke noen forskjell på bortfallsblødning og mensen, begge gir blødning og CD1. Men dersom man ikke har hatt el, så kalles det bortfallsblødning, siden det i teorien da ikke er en «ekte» menstruasjon :bookworm:

Det er utrolig dritt å vente! Er på CD38 nå, ifølge monitoren har jeg ikke hatt el, men det er heller ikke noe el på vei, østrogen holder seg lavt.. I følge FF er jeg 5 dpo, også når jeg justerer temp, men så lenge fertilitetsmonitoren viser lave nivå av progesteron så trur jeg ikke helt på FF (har blitt lurt før si :hilarious:)
Ååå, jeg trodde ikke mensen kom før el hadde skjedd , da lærte jeg noe nytt :joyful:

Skjønner deg sååå godt!! Gørrkjedelig den ventingen! FF har tatt feil hos meg også.. håper for deg, at noe plutselig skjer ❤️
 
Mekanikkerfrue- 37- barn nr 4

Alltid hatt syklus på stabilt 34-35 dager.
Mistet i juni i år, MA for andre gang.
Har hatt to mens etterpå i samme syklus som før, men idag fik jeg mens igjen…. Hadde mens 23-29 august. Og idag kom den tilbake etter 2 dager med litt spotting. Aldri opplevd før, noen gang att mens har kommet tilbake etter en knapp uke… etter forrige MA ble jeg gravid igjen før mens kom tilbake så mulig det er normalt men…
Så trist med MA, og kjedelig med rot i syklusen ❤️ håper en ny spire sitter så du ikke rekker mer mens!!
 
Hei kjære dere!
Dere er sååå gode på denne tråden, og jeg hører så absolutt til her.
Jeg er nå på CD 54, og tror jeg har hatt eggløsning!

Har hatt ganske så grei stigning i temp siste dagene, masse masse egghvite, og fikk positiv EL-test i går!
Men så kommer spørsmålet.. har vi bommet totalt på aksjelegging kanskje? Hadde bare en sjans nemlig..

Tirsdag - masse eggehvite
Onsdag - stigning EL-test, vi la inn aksjer på kvelden
Torsdag - positiv EL morgen
Fredag - temp er 0,8C høyere enn vanlig

Er ca 48 timer før totalt dårlig timing? Eller er jeg for første gang kaaanskje i dpo-land?
Åh dette gav meg håp :Heartpink :Heartpink
 
Så trist å lese.. 16.11 er jo veldig lenge til. Skjønner godt du ikke orker det, litt sånn håpløs situasjon du sitter i nå. :(
Men har dere jevnlig sex så om el skulle skje så har dere en sjangse?
Jaa det er det. Jeg spurte gyn om å ta Provera men hun sa det ikke er ekte mensen som kommer da. Livmor tvinges til å slippe ut slimhinnene som har bygget seg opp bare.. hun anbefalte å vente og se om TR dukker opp av seg selv. Går det 2 mnd så kan jeg ta det for å fremskynde litt. Ja vi har det periodevis annenhver dag, men det er klart det blir slitsomt å kjøre på sånn i lengden når vi ikke aner hvor vi er i løpet. Det blir jo litt fordi vi «må», og ikke fordi vi har lyst..
 
CD 16 eller 17 (litt usikker da forrige mens var veldig rar etter MA) og jeg har fått positiv eggløsningstest! Myo-inositol og maca er tydeligvis det som fungerer på meg☺️ Har vært så spent på kroppen etter MA, så nå ble jeg veldig lettet.
 

Vedlegg

  • IMG_4290.jpeg
    IMG_4290.jpeg
    1,7 MB · Visninger: 21
CD 16 eller 17 (litt usikker da forrige mens var veldig rar etter MA) og jeg har fått positiv eggløsningstest! Myo-inositol og maca er tydeligvis det som fungerer på meg☺️ Har vært så spent på kroppen etter MA, så nå ble jeg veldig lettet.
Åh så fantastisk!! <3 jeg har avventet å bestille for å se om eggløsning faktisk kom denne syklusen på dobbel Letrozol, men ingenting skjer så da er det kanskje bare å bestille kosttilskuddene da! Har tatt maca før (både jeg og mannen) og vi ble gravide den syklusen med den ene jenta vi har felles. Det var gjerne tilfeldighet også så jeg skal hive meg på myo-inositol jeg også. Spesielt etter å ha lest så mye bra om det!
 
CD 16 eller 17 (litt usikker da forrige mens var veldig rar etter MA) og jeg har fått positiv eggløsningstest! Myo-inositol og maca er tydeligvis det som fungerer på meg☺️ Har vært så spent på kroppen etter MA, så nå ble jeg veldig lettet.
Har du pcos? :Heartred
 
Jaa det er det. Jeg spurte gyn om å ta Provera men hun sa det ikke er ekte mensen som kommer da. Livmor tvinges til å slippe ut slimhinnene som har bygget seg opp bare.. hun anbefalte å vente og se om TR dukker opp av seg selv. Går det 2 mnd så kan jeg ta det for å fremskynde litt. Ja vi har det periodevis annenhver dag, men det er klart det blir slitsomt å kjøre på sånn i lengden når vi ikke aner hvor vi er i løpet. Det blir jo litt fordi vi «må», og ikke fordi vi har lyst..
Greit om det skjer av seg selv, ja. Men det var den ventingen og tålmodigheten...

Skjønner, det er ikke gøy når det blir "plikt-sex" på en måte. Alt hadde vært så mye lettere om vi hadde hatt normal syklus, ville mye heller hatt en ekstra pp eller 2, enn disse laange. Det er slitsomt, også blir man lei hele prøvingen..
 
Gynekologen sier pcos-lignende. Hormonprøver er normale og har ingen av de typiske ytre kjennetegnene, men eggstokkene har litt mer «cyster» enn normalt + at jeg alltid har hatt uregelmessig syklus når jeg ikke har gått på prevensjon.
Forstår :Heartpink Irriterende at det er nok til å forstyrre syklusene…
 
Ja det er helt sant det du sier! Akkurat sånn.. Syns det er skikkelig kjipt med disse lange syklusene:sorry: Det treffer hardere og hardere hver gang noen i venninnegjengen røper at de venter søsken til barnet sitt.. Det er sårt dette her! Kjenner det derfor er god terapi for meg å ha dere her inne:Heartred
 
Ja det er helt sant det du sier! Akkurat sånn.. Syns det er skikkelig kjipt med disse lange syklusene:sorry: Det treffer hardere og hardere hver gang noen i venninnegjengen røper at de venter søsken til barnet sitt.. Det er sårt dette her! Kjenner det derfor er god terapi for meg å ha dere her inne:Heartred
Helt enig ❤️ venner som prøver i 1 pp, eller blir gravid uten å prøve osv, det er sårt, selv om vi er glade for dem❤️ håper det blir vår tur nå ❤️
 
Jeg jubler for at jeg nå føler meg 98% sikker på at jeg er 8 dpo idag!! :D
Fertilitetsmonitor har bekreftet med høyere progesteronmålinger og tempen ligger 0,2-0,3 (0,6 når jeg har sovet dårlig) over før-el-temp!
Så nå teller jeg ned til CD1 som blir senest lørdag!! Og håper at dobbel dose Letrozol skal gi en kortere syklus! For 45 dager er langdrygt!!

Noen som er i dpo-land og har begynt å teste? Noen som tester etter el? (Mannen var på jobb når jeg hadde el, så null spenning her i heimen, så jeg er klar til å leve gjennom dere :joyful:)
 
Jeg jubler for at jeg nå føler meg 98% sikker på at jeg er 8 dpo idag!! :D
Fertilitetsmonitor har bekreftet med høyere progesteronmålinger og tempen ligger 0,2-0,3 (0,6 når jeg har sovet dårlig) over før-el-temp!
Så nå teller jeg ned til CD1 som blir senest lørdag!! Og håper at dobbel dose Letrozol skal gi en kortere syklus! For 45 dager er langdrygt!!

Noen som er i dpo-land og har begynt å teste? Noen som tester etter el? (Mannen var på jobb når jeg hadde el, så null spenning her i heimen, så jeg er klar til å leve gjennom dere :joyful:)
Så gøy!! Endelig noe som skjer :D

Jeg er på cd 14, noen ganger føler jeg det jobbes mot el, andre ganger føler jeg det er dødt. Så jeg venter i spenning! :joyful:
 
Hmm, jeg tror vi bør legge inn aksjer.. tok en test pga murringer og litt rar i magen, den ble jo nesten positiv. Men jeg har ikke de kraftige el smertene jeg pleier å ha, håpe det kommer i morgen :smiley-angelic001
Screenshot_20230912_124619_Gallery.jpg

Om det stemmer, og egget slipper, så er det ny rekord!!!
 
Hmm, jeg tror vi bør legge inn aksjer.. tok en test pga murringer og litt rar i magen, den ble jo nesten positiv. Men jeg har ikke de kraftige el smertene jeg pleier å ha, håpe det kommer i morgen :smiley-angelic001
Vis vedlegget 414602

Om det stemmer, og egget slipper, så er det ny rekord!!!
Den var jo kjempesterk! Mine blir aldri helt positive men har blitt gravid tidligere allikevel, så kan nok slippe selv med litt lavere verdier virker det som:confused013

Håper den kommer i morgen!! Kanskje Inositolen har hatt effekt da ❤️
 
Den var jo kjempesterk! Mine blir aldri helt positive men har blitt gravid tidligere allikevel, så kan nok slippe selv med litt lavere verdier virker det som:confused013

Håper den kommer i morgen!! Kanskje Inositolen har hatt effekt da ❤️
Ja, jeg fikk litt sjokk hehe. Men jeg klarer ikke å tro på det før el smertene kommer:bag:

Så bra at egget slipper selvom lave verdier :love7
Jepp, ser ut som inositolen hjalp på meg :D nå kjenner jeg litt panikk pga lite sex. Mannen har jobbet ekstremt mye, tror vi har hatt sex 3 ganger etter tr :depressed:
 
Back
Topp