IkkeEksisterende utdrivning

Mymlen93

Gift med forumet
Oktoberfruene 2018
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Hei. Jeg venter nr. 3 og er veldig gira på å kunne amme denne ungen lengre enn de 2 første. Har begge gangene hatt fødselsdepresjon og slitt veldig med det å ikke kunne fullamme. Jeg har ingen logisk grunn til hvorfor jeg ikke har kunnet amme, aldri sår eller noe slikt. Alt ser bra ut, men jeg har omtrent ikke utdrivning, tenker at det er hovedproblemet mitt. Dette kan kanskje ha skylles depresjon, men kanskje det er en fysisk feil hos meg? I dont know. Noen der ute som har opplevd det samme? Eventuelt noen som ikke har ammet nr. 1 og 2 men som har klart det på 3. Forsøk?
 
Antar du har forsøkt nesesprayen tidligere for utdriving? :)

Ellers har jeg ingen svar på hvorfor det ikke har fungert tidligere, men håper ammingen går sånn som du ønsker denne gangen og at du slipper fødselsdepresjon ❤️
 
Jeg slet også med dårlig utdrivning, og det tok over 4 mnd før jeg faktisk klarte å fullamme. Jeg gikk også temmelig i kjelleren over ammingen, noe som overrasket meg veldig, da jeg før jeg ble gravid var sånn "Herregud, er det noe å ta på vei for om man ikke får til å amme da, det er jo et tilnærmet lik fullgodt alternativ å gi flaske.. jeeez, liksom, slutt å syte" :p Men når jeg satt der med en baby i armene var det HELT KRISE å ikke få til ammingen.. Jeg slet også med fødselsdepresjon, og hadde antageligvis svangerskapsdepresjon som ikke ble fanget opp.

Det kan være mange grunner til manglende utdrivning. Stress er helvete for utdrivningsrefleksen, og en depresjon kan definitivt påvirke den.

Jeg brukte nesespray, og det hjalp litt. Men måtte fremdeles sitte og fifle og fofle med brystvortene litt for å få det i gang. Håndmelking var håpløst, det fikk de ikke til på sykehuset engang.
 
Antar du har forsøkt nesesprayen tidligere for utdriving? :)

Ellers har jeg ingen svar på hvorfor det ikke har fungert tidligere, men håper ammingen går sånn som du ønsker denne gangen og at du slipper fødselsdepresjon ❤️
Ja brukt den iherdig med begge uten effekt
 
Back
Topp