Ikke svangerskapsrelatert..

Minsten2025

Elsker forumet
Julistrålene 2025 ♡
Novemberlykke 2015
Tror jeg iallefall :p
Men jeg har plutselig mistet litt følelsen i den ene fingeren. Den er HELT nummen, som om den skulle "sovnet".. Først trodde jeg det var fordi jeg satt mye med strikketøyet, så tok jeg av meg ringen som var på den fingeren - tenkte kanskje den var for stram.. Men det er over 1 døgn siden, og den er fortsatt lik :p Hehe! Aldri opplevd sånt før. Noen andre som har? :p

Kan hende du har fått carpal tunnel syndrom.. Hadde jeg i forje svangerskap på slutten Pga vann i kroppen som presser på nerver. Jeg var helt nummen og nesten følelesesløs i pekefinger, langfinger, ringfinger.. Gikk heldigvis over noen uker etter fødsel, men er ikke så uvanlig å få dette i slutten av svangerskapet Pga vann, og går heldigvis som regel over, men ganske så ekkelt husker jeg...

Oida, høres både snålt og litt ekkelt ut! Har du mye vann i kroppen?

Kan det være noe lignende som den nummenhetsfølelsen man får på områder på magen?
Det er nok helt sikkert noe relatert til svangerskapet skulle man jo tro. Kroppen endrer seg mye nå mot slutten!:)

Tror jeg har noe lignende. Så godt som alle fingrene på høyrehånden er nummen og det "prikker" i dem som om de holder på og sovne. Jeg kjenner det begynner å komme på venstrehånden også. Har vært heldig og vært lite plaget av vann i kroppen så langt men kjenner det begynner å komme nå og da særlig i fingrene. Siden nummenheten har kommet snikende sammen med vannet tenker jeg at det har en sammenheng....

Kanskje det er svangerskapsrelatert likevel ;)
Det er ikke slik som den nummenhetsfølelsen jeg har på magen, men vi kan jo oppleve den forskjellig også. Det er mer en sånn brennende, stikkende, kløende (men samtidig følelsesløs) følelse :p Mens i fingeren er det akkurat som når beina sovner f.eks.. Jeg har ikke hatt noe vann i kroppen til nå iallefall, men kanskje det kommer som lyn fra klar himmel nå ;)

Nå måtte jeg lese litt om carpal tunnel syndrom, og det virker jo som at det er dette :) Det står at det gjerne begynner i pekefinger, langefinger og deler av ringefinger.. Da har jeg iallefall noe å ta utgangspunkt i. Jeg er sånn som lurer på alt når det er noe som ikke er som vanlig, hehe :)

Nå måtte jeg lese litt om carpal tunnel syndrom, og det virker jo som at det er dette :) Det står at det gjerne begynner i pekefinger, langefinger og deler av ringefinger.. Da har jeg iallefall noe å ta utgangspunkt i. Jeg er sånn som lurer på alt når det er noe som ikke er som vanlig, hehe :)
Ja, det er antakeligvis det du har. Jeg slet med det sist! Det gikk over etter fødsel heldigvis.

Back
Topp