Ikke sulten

Desember2016

Glad i forumet
Oktoberlykke2020❤
Siden det er noen tråder om folk som er sulten så og si hele tiden, fant jeg ut at det var på tide med en tråd for oss som har det helt motsatt.

Jeg er normalvektig 63kg var jeg da jeg ble gravid, jeg nærmer meg nå uke 12 med stormskrikk (11+5) og jeg sliter med at jeg ikke er sulten.
Har ikke et anstrengt forhold til mat, det har jeg aldri hatt men jeg er rett og slett ikke sulten. Vet jo at det er viktig å få i seg mat i svangerskapet (egentlig generelt) men på en vanlig dag spiser jeg 2-3ganger for dag. Gjerne en liten yoghurt på jobb, lunsj og middag og det er det hele. Har rett og slett ikke matlyst.
Vet at babyen min trenger mat og næring det gjør jo jeg også, men vet også at den tar det den trenger.

Så er det flere der ute som rett og slett ikke har matlyst? Tenker da på oss som ikke er plaget av kvalme, eller av andre "bivirkninger" pga svangerskapet ikke klarer å få i oss noe. Eller er jeg rett og slett alene om dette?

(håper jeg ikke støter noen med denne tråden, men er bare nysgjerrig på dette)
 
Jeg har heller ingen matlyst! Ironisk nok veier jeg akkurat det samme som deg, og er i utgangspunktet VELDIG glad i mat! Men nå sliter jeg spesielt med å få i meg middagen, den vil bare ikke ned?:woot: Det enkleste å spise er rett og slett snop og kjeks! Prøver virkelig å få i meg mat, men blir helst yoghurt, nudler osv...
 
Jeg er/var akkurat det samme som deg. Ingen matlyst, og det nærmeste jeg kom kvalme var en følelse av uvell. Jeg nådde 12+0 i går, og som en bryter ble skrudd på så var jeg kjempesulten. Litt pirkete på hva jeg vil spise, men matlysten er tilbake. :happy:
 
Sniker fra juli - jeg slet i en periode og magen var rask å “skrumpe sammen” så jeg fikk liksom ikke plass til noe. Baby liker ikke sukker i mitt tilfelle så dette har vært triste måneder :p
Får i meg litt bra med vanlig mat nå og kjenner jeg blir sulten. Blir verre når jeg blir litt forstoppa da frister ikke mat
 
Jeg har heller ingen matlyst! Ironisk nok veier jeg akkurat det samme som deg, og er i utgangspunktet VELDIG glad i mat! Men nå sliter jeg spesielt med å få i meg middagen, den vil bare ikke ned?:woot: Det enkleste å spise er rett og slett snop og kjeks! Prøver virkelig å få i meg mat, men blir helst yoghurt, nudler osv...

Nudler ja, det har jeg faktisk ikke prøvd, men er jo kanskje for at jeg ikke går på butikken nå. :hilarious: Men kanskje påtide å kjøpe inn noen slik at jeg kan ha på lur. ;) Snop har jeg aldri hatt problemer med å få ned, men det frister ikke like mye det heller lengere. Rart som det er. Og middagen her må bestå av noe annet enn kjøttdeig for det er jeg virkelig ikke gira på nå, til mann og ungen sin store skrekk. xsmile6 men de lager mat med kjøttdeig, så får jeg heller pille det bort.
 
Jeg er/var akkurat det samme som deg. Ingen matlyst, og det nærmeste jeg kom kvalme var en følelse av uvell. Jeg nådde 12+0 i går, og som en bryter ble skrudd på så var jeg kjempesulten. Litt pirkete på hva jeg vil spise, men matlysten er tilbake. :happy:

Får håpe det blir det samme for meg da, er 12+0 imorgen så kanskje jeg får matlysten tilbake da. Har alltid vært pirkete på hva jeg spiser, men er ikke det jeg vil kalle ekstremt pirkete heller. Mat byr meg rett og slett i mot. Men noe må jeg jo få i meg.
 
Ja. Jeg spiser fordi jeg må. Men ikke fordi er sulten. Det er bare sjokolade som kunne spise mange kilo hvis ikke setter meg grense. Syns at mat ikke smaker lenge
 
Nå går jeg i kategorien overvektig, men etter å ha kasta opp i 7 uker, så har jeg nesten ikke lyst på mat.. Er mer tørst, så om jeg drikker før mat, så spiser jeg veldig lite..
 
Jeg har ikke slitt så mye med kvalme før nå nylig, har også sluppet unna spying hittil :smiley-angelic001 men jeg merker at jeg blir kvalm fordi jeg ikke spiser hyppig nok. Jeg har heller ikke matlyst. Lager som regel middag hver dag fra bunnen og jeg elsker det, men sterk luktesans gjør at jeg nå ikke makter å stå og lage mat, dette er en ond sirkel, det å må trøkke i seg når man ikke har lyst...
 
Jeg har en konstant sultfølelse og har hatt det siden uke 6. Er 10+4 nå. Problemet er at jeg sliter med sterk svangerskapskvalme så jeg har ingen matlyst og blir kvalm av det meste matrelatert. Jeg veide 61 kg i uke 6, og tror jeg har holdt meg stabilt. Spiser mye mindre nå enn før graviditeten, men enn så lenge mener JM at det går fint. Tar kosttilskudd for å være sikker.

Håper det gir seg snart. Om jeg faktisk får til å spise et godt måltid blir jeg så trøtt at jeg sover i minimum 2 timer etterpå:wtf: Har aldri hatt problemer med mat eller matlyst før:banghead:
 
Back
Topp