Ikke spise frukt i svangerskapet?!

Var på KK, ja. Kanskje ta det med en klype salt inntil jeg har snakket med min jm/fastlege :)

Høres veldig ut som hun jeg var hos i 2015 på kk. Var veldig stor når jeg ble født selv så fikk beskjed om å ikke spise noe som helst frukt, kun drikke vann og ikke spise så mye brødmat. Helst kun spise grønnsaker og knekkebrød. Jeg hørte ikke på det hun sa og levde som normalt, å fikk en liten baby ;-)

Det er det vel heller ingen som har nektet for :) Poenget var at selv om juice, og frukt generelt, har endel sukker har jo kroppen godt av frukt.

Poenget er vel "alt med måte". Men å kutte all frukt og juice høres jo litt rart ut.

Kan forresten anbefale Synniva Supri-juice med over 30% grønnsaker (den røde og oransje er gode. Den grønne... not so much).

fruktsukker er jo naturlig, samme med melkesukker. ( er jo mange som mener at det er så mye sukker i yoghurt osv også og tar ikke høyde for det som faktisk er naturlig i det det er snakk om. hvor mye fett er det ikke i kokkosmelk f.eks... .... men rent sukker trenger man ikke stappe innpå med i såfall. 5 om dagen er like aktuelt nå som før så jeg spiser frukt og drikker juice uten å bry meg om dette, men det blir sjelden mer enn tre av de fem og resten blir grønnsaker via middag osv. så lenge man spiser variert og med måte så er det viktigst tenker jeg

Stemmer st juice inneholder like mye sukker som brus. Men i juicen får du jo så utrolig mye fornuftig som kroppen har godt av!
Gjelder det alle typer juice? Altså sukkerinnholdet?

Joda, det kan nok stemme, det. Var hos ernæringsfysiolog, som sa at jeg spiser for mye frukt, men for lite grønnsaker. Fikk beskjed om å begrense til tre frukt/juice om dagen, og mer grønnsaker. Nettopp pga. sukkeret. Og jo, appelsinjuice har masse sukker! Så den beste tørstedrikken er vann.
Tre frukt er jo bra. Spiser ikke frukt hver dag, drikker heller ikke juice så veldig ofte (kan gå uker imellom hver gang jeg drikker juice), men reagerte på ''totalforbud''.

Høres veldig ut som hun jeg var hos i 2015 på kk. Var veldig stor når jeg ble født selv så fikk beskjed om å ikke spise noe som helst frukt, kun drikke vann og ikke spise så mye brødmat. Helst kun spise grønnsaker og knekkebrød. Jeg hørte ikke på det hun sa og levde som normalt, å fikk en liten baby ;-)
Hjelpes..Ikke så mye brødmat? Jeg elsker brødmat! Overlever ikke uten :P

Gjelder det alle typer juice? Altså sukkerinnholdet?
Vil anta at det hvertfall gjelder meste av fruktjuice. Men er jo de med grønnsaker i som kanskje har mindre sukker i seg, for grønnsaker inneholder generelt litt mindre sukker enn frukt.
Eple- og appelsinjuice har hvertfall like mye sukker som brus.

Back
Topp