Ikke så tissetrengt lenger?

Sille92

Elsker forumet
Julistrålene 2025 ♡
Junibollene 2023
Julilykke 2023
Synes jeg sprang på do i hytt og pine de første ukene,men synes ikke det har vært så gale den siste uka. Er 9+0 idag. Andre som opplever det samme? Vil vel komme tilbake når ting vokser og presser på.. :P

Når du sier det føler jeg kanskje det samme! Men i begynnelsen drakk jeg og ekstreme mengder vann for å holde kvalmen i sjakk:p

Når du sier det føler jeg kanskje det samme! Men i begynnelsen drakk jeg og ekstreme mengder vann for å holde kvalmen i sjakk:p
Ja,har nok ikke vært så flink å drikke. Men jeg følte jeg sprang på do hele første ukene,selv om jeg ikke alltid var så flink å drikke da heller :P

Jeg har aldri følt noe særlig på det, annet enn at jeg de siste par ukene må opp en gang om natten (11+3 nå)…

Har det sånn jeg også. Ikke så tissetrengt lenger! Det roet seg rundt uke 10, de første ukene kunne jeg være oppe 1-2 ganger hver natt.

Jeg er 11+5 og tisser hele tiden, håper det gir seg snart! Tisser 3 ganger pr natt nå hehe

I dag er jeg 9+0 og det var første gang jeg ikke måtte våkne midt om natten for å tisse. :)

Last edited:
Føler det kommer og går litt. Jeg har i utgangspunktet VELDIG liten blære, så jeg vet ikke nå om jeg bare er tilbake til normale meg, hah! Men tror det har avtatt ja. Er 12+2

Jeg er 10+0 i dag og må fortsatt tisse hele tiden :laughing002 Håper det gir seg snart, begynner å bli litt slitsomt.

Hos meg startet hyppige dobesøk for alvor fra uke 12+0. Leste at det er vanlig at det roer seg rundt den tiden, men ikke for meg tydeligvis. :smiley-ashamed004

Måtte mye opp og tisse om natta frem til uke 11-12, nå klarer jeg meg derimot hele natta gjennom som oftest. Men synes hele fornemmelsen av å være tissetrengt ikke er som før! Opplever heller ofte et slags ubehag nederst i magen, men ikke den følelsen av at blæra er full. Veldig merkelig :oops:

Jeg har utrolig stor blære, aldri i mitt liv våknet på natten av å måtte på do. Plutselig i uke 6. begynte det. Opp gjerne både en og to ganger ila natta. Nå har jeg plutselig gått flere netter uten å måtte stå opp. Uke 13+3

I starten så tisser man gjerne oftere pga. man pumper mer blod og det påvirker nyrene, og egentlig ikke pga. liten plass. Men det hjelper nok at livmoren kommer høyere opp mot 2. trimester, og mange av plagene begynner jo å lette da.
Jeg merket også at jeg tisset oftere tidlig i graviditeten, så ble det normalt igjen, og nå som jeg er over halveis tisser jeg ofte igjen :joyful:

Våkner ikke så mye av at jeg må på do lenger, så det er deilig! Men samtidig har følelsen av å være tissetrengt endra seg. Nå merker jeg det nesten ikke før jeg faktisk sitter på do at jeg må på do. Det er mer bare et press i magen. Rare greier.

For min del er tissingen mest ekstrem nå fortiden. 2 kanskje 3 ganger iløpet av natta. Og 4-5 ganger iløpet av arbeidsdagen Jeg drikker ikke så mye som tilsvarer alle disse turene

Våkner ikke så mye av at jeg må på do lenger, så det er deilig! Men samtidig har følelsen av å være tissetrengt endra seg. Nå merker jeg det nesten ikke før jeg faktisk sitter på do at jeg må på do. Det er mer bare et press i magen. Rare greier.
Heey, sånn er det til meg også! Helt annen måte tissetrengt mange ganger. Føler jeg har perioder hvor jeg er ekstremt tissetrengt, kan gå på do tre ganger på fem minutter, å det kommer mer enn bare dråper hver gang også :laughing002 snåle greier

Heey, sånn er det til meg også! Helt annen måte tissetrengt mange ganger. Føler jeg har perioder hvor jeg er ekstremt tissetrengt, kan gå på do tre ganger på fem minutter, å det kommer mer enn bare dråper hver gang også :laughing002 snåle greier
Jaa! Nå begynner jo babyen å bli såpass stor at den sikkert presser litt mot blæra, og gjør at alt bare kjennes annerledes ut.

Back
Topp