Ikke plass til mer...

x1xLilly86

Elsker forumet
Har i det siste begynt å føle at magen har begynt å presse seg oppover og klemmer på mellomgulvet, ribbeina og at veien fra magesekken til halsen har blitt betydelig kortere[:'(]
Når jeg sitter her litt krumbøyd er det akkurat som om noe sitter i klem bak mellom ribbeina og magen, det blir tyngre å puste. Når jeg våkner er jeg ofte øm og støl i mellomgulvet.Åssen skal det gå, 8 uker igjen, og magen føles helt fullstendig stappa og pressa!!
Noen som kjenner seg igjen?

Ja har det litt sånn innimellom, må liksom strekke meg helt ut for å unngå at det blir sånn. Merker at babyen synes det er trangt også, han prøver å presse seg ut til sidene når det er sånn der. 

Ja her er det også fullt, så tvillingene har fått vokseforbud! Skikkelig ubehagelig følelse det der..

jeg kjenner meg igjen jeg og[&:]
pluss det er utrolig ubehagelig å sitte ved middagsbordet av en eller annen grunn. akuratt som om jeg ikke eklarer å spise skikkelig siden det presser sån på[&:]

Noen som har hjertebank avogtil?

Ja , det akkurat som maten ikke vil ordentlig ned i magen på en måte!
har hatt litt hjertebank, mest i forbindelse med at jeg har liggi en stund på ryggen, kjenner det strammer seg over brystet og blir vanskligere å puste samtidig. Går over så fort jeg får reist meg og frigjort litt plass. Det er herlig å kjenne den lille i magen, men må si jeg ser fram til å få magen for meg selv igjen[:D]

Jeg merker det også når jeg sitter ved middagsbordet,da må jeg noen ganger røre litt på magen,så han kan legge seg litt på en annen måte,slik at jeg kan bøye meg framover uten ubehag. MEN setter pris på at det er slik, er glad for alle bevegelser fra han,de er litt mer "rullende" ikke bare dunk fra han lengre. Merker også at jeg får hjertebank noen ganger,det er litt ubehagelig,men jordmor sier det er helt vanlig. Skal ringe føden snart,vi skal på omvisning der. Spennende.[:)]

Kjenner til problemet! I dag tidlig fikk eg det første sparket i ribbeina og.... Heldigvis blir det ikke så lenge til magen synker, og da blir det visst litt bedre.

Ja, jeg kjenner meg igjen her, ja!! Får helt klaus, får jo ikke puste når jeg sitter eller ligger, og klarer ikke stå for mye pga vekten og bekkenet, så jeg er litt lost, kan man si! Føler av og til at jeg skal kveles, og finenr ingen god stilling å sitte i... Sitter hele tiden og prøver å presse babyen nedover.. hehe[:D]

hjertebank er vemmelig, kan også kjenne det er ekkelt og sitte ved matbordet og spise..men det er gudsjelov ikke mange ukene igjen, og da er det forhåpentligvis siste gangen jeg skal være gravid og føde  [:D][:D][:D]

Spånn har jeg oxo det...føler liksom at jeg bhar noen ribbein for mye...hoff...jaja..trøste oss med at det ikke er lenge igjen[:D]

Vet hva du mener. Hver morgen føles det ut som et tog har kjørt over meg sånn omtrent hele natten...jaja....ikke lenge igjen!!

Back
Topp