Ikke noe galt...

RainbowDash

Endelig gravid
Himmelbarn
❄️ Januargull 2023 ❄️
...men blir ikke gravid.
Så vi får ikke hjelp offentlig, for de fant ikke noe galt. Var bare noe tynn slimhinne på meg og mannlig faktor i nedre grense både på mengde og antall.
Men alt innenfor normalen.
Kan få henvisning til IVF, men er ikke klar for den karusellen enda. Selv om jeg må passe på å få henvisning før jeg blir for gammel.
Vi har fått progreston støtte og ovitrelle (eggløsningssprøyte) hos privat gynekolog.

Er det andre der ute som ikke blir gravide, som er helt "friske"?
Eller vi har blitt gravide, men det går galt.
Hva gjør dere?
Bare litt motløs etter 24pp. Skal til gyn etterhvert igjen (privat), lurer på å mase meg til letrozol eller clomid ol.

Så utrolig dårlig at du ikke får skikkelig hjelp når du har så mange prøveperioder bak deg.
Har dessverre ingen råd å komme med.
Vil bare gi deg litt lykkeønskninger, håper virkelig at det klaffer for dere og at dere får barnet dere ønsker dere :(
Det er ikke rettferdig altså..

Sjeldent offentlig gir annen hjelp enn IVF lenger dessverre. Inseminasjon blant annet gjøres sjeldent, heller ved avbrutt forsøk.

God klem

Det er nok ikke så enkelt dette :( Jeg kjenner ei der de har vært prøvere i 5 år nå. De finner ikke noe galt. Han har to fra før, de er vell 13 nå.

De har vært til mange undersøkelser. Blitt tilbyd ivf men takker nei pga sin tro... (ikke spør)

Håper dere får det til snart[emoji173][emoji173][emoji173]

Har du prøvd babyklister? Mtp den tynne livmorhinnen din, kan dette være til hjelp :)

Samme her,eller nesten samme. Vi begynte med prøving juni 2016,jeg ble gravid 3 ganger men alle endte i spontanabort. Vi hadde privat utredning men alt er ok. Ble gravid en gang til uten hjelp men babien vår har vært veldig syk så det endte i senabort. Nå,vi fikk henvisning til St Olavs,alt ok fortsatt og legen sa at vi er bare max uheldige! Hvis vi blir ikke gravid kan vi takke ja til IVF uten ventetid. Så,tenker jeg,hvor mye uheldig kan man bli? Beklager at jeg har ingenting bedre å si til deg bare at jeg forstår! [emoji176][emoji176][emoji176]

Hvis du får henvisning til IVF, så får du jo hjelp fra det offentlige. Og det høres jo ut som at dere har fått noen indikasjoner på at dere har litt lavere odds enn andre selv om dere er innenfor normalen.

Her har alt vært helt fint - ingenting galt med noen av oss. Men vi har uansett ikke klart å lage barn på egenhånd. Vi fikk barn på første forsøk med IVF. Jeg hadde få bivirkninger - kun noen dager med kraftig hodepine fra nesesprayen. Ellers var uttak og innsett ikke så vondt som jeg hadde fryktet. I det hele tatt synes jeg prosessen gikk veldig fint.

Vi prøvde over ett år og gynekologen min klarte ikke å finne ut hvorfor vi ikke ble gravide så vi ble henvist til ivf. Når ivf karusellen ble satt i gang fant de ut at jeg hadde få og dårlig kvalitet på eggene mine ifht. alder, bare sånn at du vet at det kan være at gynekologene ikke oppdager alt. Ble forsåvidt gravid på egenhånd mellom ivf forsøkene og nå sitter jeg her med verdens beste baby på fanget[emoji7][emoji173]️ Lykke til uansett hva du velger å gjøre :)

Heller ikke funnet noe galt her; bortsett fra mild endometriose på meg.

Ble gravid ved hjelp av IVF.

Skjønner godt at IVF ikke er for alle, det er kostbart og ganske tøff medisinering. men der møter du hvertfall leger og gynekologer som kun har lyst til å gjøre deg gravid :-)

Jeg har hvertfall aldri angret på valget om å gjennomføre IVF. Når jeg begynte å se bakover i slekta så er det ganske mange på min side som ikke fikk barn (type søstre til mormor), så jeg er overbevist om at jeg ikke ville fått barn uten IVF, selv om de ikke finner noe galt hos meg.

Her kjente jeg meg igjen gitt...
Ingen diagnose på oss heller. Faktisk bare supre resultater på alle tester... men... ingen barn på mange år.
Clomid virket for oss ved noen anledninger tross SA, men aldri Letrozol. Etterhvert gjorde vi IVF også. Skal sies at IVF ikke er så skremmende som man skulle tro, men vi ble aldri varig gravid av det.
Faktisk gikk det på egenhånd til slutt etter 4,5 år. Men jeg tror antibiotika spilte en rolle, og at det ikke bare var flaks. Om du er interessert, ta en titt på denne tråden fra assistert hvor du kan lese om flere enn meg som har lykkes etter AB-kur: http://forum.babyverden.no/threads/er-det-noen-som-har-sendt-prøve-til-aten.1839339/

Lykke til!

Back
Topp