Ikke modent

Soskenjakten

Elsker forumet
Dere som ble sjekket til at det ikke var modent, hvor lang tid gikk det før det var modent eller dere gikk i fødsel?

Her er livmorhalsen høøøyt oppe, han nådde den såvidt... men håper det er kjangs for at det kan skje noe kjappt alikevel ;p

Æ va i dag å skulle strippes .. enda bare 1 cm åpning, men var blitt moden, da alt va mjukt .. MEN livmortappen e så langt bak, pga av at lillemor sitt hode sperre litt for den :/ de prøvde å strippe så godt de kunne i dag .. fikk beskjed at her va d bare å håpe på at d skulle starte noe, men ikke håpe på for mye .. satt opp på ny time i neste uke igjen for nye forsøk :)

Men ene bestevenninna mi som fikk baby i oktober, va ikke moden å hadde kun 1 cm, de prøvde på henne åsså .. dagen etter kom gutten :) Så alt e vel mulig :D

Hvor langt på vei var dere når dere ble strippet?
Jordmor har ikke nevnt noe om dette.

Ifølge min egen menstermin, har æ termin i dag :) Ifølge oul e terminen om 5 dager :)

Jordmora mi sa at hun ikke gjorde det før man var 40 uker, men virker som det er veldig forskjell fra jordmor til jordmor?
Veldig forskjell ja :) Min jordmor prøvde første gangen på mæ da æ va 38 uker, men va ikke moden nok til noe som helst da ..

Modenheten kan skje fort. Med unge nr 2 gikk vannet og jeg kom inn med under 2 cm åpning og dårlig modenhet. 2 timer etter var han født. Og igjen så kan man jo gå med 3cm åpning i uker før fødsel

Æ va i dag å skulle strippes .. enda bare 1 cm åpning, men var blitt moden, da alt va mjukt .. MEN livmortappen e så langt bak, pga av at lillemor sitt hode sperre litt for den :/ de prøvde å strippe så godt de kunne i dag .. fikk beskjed at her va d bare å håpe på at d skulle starte noe, men ikke håpe på for mye .. satt opp på ny time i neste uke igjen for nye forsøk :)

Men ene bestevenninna mi som fikk baby i oktober, va ikke moden å hadde kun 1 cm, de prøvde på henne åsså .. dagen etter kom gutten :) Så alt e vel mulig :D
Samme her, han trødde hånden så langt inn han klarte for å nå den, å da var det 1cm og han kunne dra den til 2. Men har ikke mye håp da, for den tappen må vell komme frem eller bli sentrert før det setter igang, aner ikke hvor fort det kan skje :/

Modenheten kan skje fort. Med unge nr 2 gikk vannet og jeg kom inn med under 2 cm åpning og dårlig modenhet. 2 timer etter var han født. Og igjen så kan man jo gå med 3cm åpning i uker før fødsel
Godt å høre! Tenker liksom at det enda går litt tid for den tappen må komme frem, men legen sa det godt kunne skje før.

Jeg er 2 dager på overtid og spurte om det selv på sykehuset. De fleste gjør det ikke før termindato nei. Du kan ringe jordmor/lege/ fødeavdeling fra termin og spør om de kan sjekke modenhet og evt strippe :)

Samme her, han trødde hånden så langt inn han klarte for å nå den, å da var det 1cm og han kunne dra den til 2. Men har ikke mye håp da, for den tappen må vell komme frem eller bli sentrert før det setter igang, aner ikke hvor fort det kan skje :/
Venninna mi sin tappe var åsså helt bake da ho blei strippa, å d satte i gang hennes fødsel ;)

Min jordmor ville ikke strippe/tøye før termin, men hun sjekket en uke før fordi jeg spurte.

Jepp! Hjelpe kroppen igang:) resten av slimproppen min gikk når jeg kom hjem igår, så litt hjalp det ihvertfall
Så bra :D Her ser d ikke ut til at d hjalp i d hele tatt :p Så da e d bare å vente til neste onsdag å ny time :)

De går inn til livmortappen med fingrene og drar i "åpningen" m. Da må det ha begynt å modnes for at de skal få en fing inn. Jeg synes ikke det er vondt, men vet noen sier de synes det var vondt :)

Det spørs nok på teknikken og hvor mye de tøyer. Jeg var jo andregangs, hadde gått med 2 cm åpning og nesten helt moden livmorhals i minst en uke, og ble en gang tøyd fra 2-3 cm, var litt vondt (og enda sa jordmor at hun fint kunne tøyd mer siden jeg var så moden) men hun ville ikke det. Neste dag tøyde en annen jordmor (på føden) meg til 5 cm, hun tok godt i, og det var så vondt at jeg måtte puste og stønne gjennom det. Men det funket bra for meg da, riene startet den natten (var enda på sykehuset), og ble målt til 7 cm etter bare noen få rier.

Ble strippet i dag. Var moden. 2 cm og jm kunne tøye til 4 cm. Har siden da kjent murring og nedpress i magen. Lurer på om noe skjer snart. Deler av slimproppen har også gått. Jeg er forresten 40+0 i dag og har termin søndag. Ny time onsdag hvis jeg ikke føder før.

Godt på overtid var jeg mandag ettermiddag delvis moden, myk livmorhals men langt bak og bare 1 cm, kunne til nøds tøyes til to. Hadde da vært slik i en uke. 1,5 døgn etter skulle jeg igangsettes med kateter, men da var jeg 3-4 cm så de kunne ta vannet. De hadde ikke forventa det. Jeg hadde bare hatt kraftige kynnere i tiden mellom, ikke noe rier

Back
Topp