Ikke legetime?

HappyC

Forelsket i forumet
Marsboerne2017
Ringte i dag og skulle bestille første svangerskapskontroll i uke 8. Fikk beskjed av den hyggelige damen at det uansett ikke ble tatt prøver o.l før uke 12-16, så jeg burde vente til da! Høres ikke det rart ut? Flere som har fått legetime så seint??

Ikke så uvanlig å vente til uke 12 :) er ingen hast

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg bestilte i dag og vil da være i uke 10 når jeg skal på 1. svangerskapskontroll. Betyr det da at jeg burde venta i allefall 2 uker til?

Ikke så uvanlig å vente til uke 12 :) er ingen hast

Er kanskje ikke det, husker bare at jeg var i uke 7 i første svangerskap, tok prøver og alt da.. Haster vel ikke, men føler det blir litt mer virkelig etter et legebesøk;)

Tror de har endret planen for svangerskapskontroller i løpet av de siste årene. Vet jo ikke når du fikk sist

Har vel vært vanlig med blodprøve i uke 12 ganske lenge. Husker da jeg skulle bestille til mitt første barn så lurte hun på om jeg skulle ta abort... Hehe :p nå har jeg bestilt i uke 8 vel vitende om at de ikke tar blodprøve før i uke 12fordi jeg selv ønsker time tidlig. Jeg måtte selvsagt diskutere med hun i resepsjonen, men d hører med :p

Sent from my iPad using BV Forum

Fikk time 7+5. Men vanlig å ha timen mellom uke 8-12

[emoji173]️september 2012 [emoji173]️
[emoji173]️mai 2015[emoji173]️

Jeg bestilte i dag og vil da være i uke 10 når jeg skal på 1. svangerskapskontroll. Betyr det da at jeg burde venta i allefall 2 uker til?
Det er ikke sånn at det er bedre på noen måte å vente/eller å komme tidlig. De tar de samme prøvene uansett. Det kommer bare an på hvor man bor tror jeg. Jeg kom inn i uke 8 sist, og det var visst ikke uvanlig der jeg bor. Det varierer bare ettersom når det passer for dem... :-)

Får heller ikke time før tidligs uke 12 hos min lege, men har jo nå skjønt at det er pga blodprøvene. Har ellers ingen problemer til nå i svangerskapet som tilsier at jeg skal tidlig til lege.

Er riktig det at ein pleier å vente med blodprøvar til veke tolv. Nokon legar tar før og andre ikkje.

Jeg synes det er litt rart at man ikke har en legetime tidlig, mtp mat og evt medisiner man ikke skal innta. Seint å få vite sånt ettet uke 12 synes jeg. Ikke for det, vi har jo internett ;-) men likevel!

Jeg fikk ikke time før jeg er i uke 14! Synes det er sååå lenge til trodde det var normalt å få mellom 8-12

Men har man en spesiell situasjon mtp. medisiner så er det jo bare å bestille time før. er jo bare å ringe om det er noe man lurer på. Men de sjekker ikke hjertelyd før etter uke 10 (ihvertfall ikke hos min lege) måler heller ikke symfysemål før 12-15 uker og blodprøvene er jo ikke noe hast. Så det spiller jo egentlig ingen rolle :-)

Back
Topp