Ikke kvalm?

MissDolly

Glad i forumet
Oktoberskatter 2014
Har så og si ikke vært kvalm enda. Har hatt noen prioder på 5-10 minutter, men det forsvinner like fort som d kommer. Har egentlig lite symptomer ellers også, og hadde det ikke vært for at det strekker seg i livmora 4-5 ganger om dagen og at jeg er stuptrøtt og energiløs ville jeg virkelig blitt skeptisk! Merker ikke stort annet. Ingen ømme pupper og nesten ingen kvalme, og ikke vannlating på natta. Trodde liksom at det var de hyppigste tegnene jeg! Men neidaa :P

Flere som ikke er kvalme, eller har lite symptomer? Nesten litt skuffet jeg, hadde trodd det skulle være helt forferdelig å være gravid de første ukene ;P

Absolutt INGEN symptomer her!
Dette er barn nr, 2 og hadde ingen med nr, 1 heller!
Husker jeg var veldig nervøs første gang når jeg ikke hadde noen symptomer,
men legen beroliget meg med at det er helt normalt, vi er gravide ikke syke! ;)
Bare føl deg heldig fordi du slipper de "plagene", de kan komme før du aner det også ;)

Foreløpig ingen andre symptomer enn at jeg våkner om natta og er våken et par timer. Opplevde det samme i forrige svangerskap, men da hadde jeg kvalme i tillegg. Satser på at jeg unngår det denne gangen :)

Så og si nøyaktig det samme her! Og når jeg da i tillegg tar både progesteron og østrogen tilskudd, og jeg vet at hcg`n er ca. 60000 nå, så må en jo begynne å lure emoticon

MissDolly skrev:
Har så og si ikke vært kvalm enda. Har hatt noen prioder på 5-10 minutter, men det forsvinner like fort som d kommer. Har egentlig lite symptomer ellers også, og hadde det ikke vært for at det strekker seg i livmora 4-5 ganger om dagen og at jeg er stuptrøtt og energiløs ville jeg virkelig blitt skeptisk! Merker ikke stort annet. Ingen ømme pupper og nesten ingen kvalme, og ikke vannlating på natta. Trodde liksom at det var de hyppigste tegnene jeg! Men neidaa :P

Flere som ikke er kvalme, eller har lite symptomer? Nesten litt skuffet jeg, hadde trodd det skulle være helt forferdelig å være gravid de første ukene ;P

Har det akkurat som deg! =) Og glad til! =D Ikke kult å ligge i do.

Kjenner ikke noe særlig jeg heller! Kjente litt kvalme de 3-4 første dagene...tenkte kanskje kroppen skulle bli vant med hcgen... Men kan jo komme igjen senere når hcg stiger!

Dere som ikke er kvalme burde hoppe i taket av glede for det. Jeg har vært ekstremt kvalm de siste ukene. Hadde 1 dag med pause, og så kom det for fult igjen. Orker ingenting. Og er svimmel i tillegg og da blir kvalmen enda værre.
Ligger på sofaen dagen lang med bøtta trygt ved min side.
Skulle gjort mye for å slippe den kvalmen altså!!

her er det heller ikke mye symptomer. Av og til murrer det i puppene, men thats it!
Jeg hadde ikke noe spes med Em heller, så er ikke bekymret.

6 uker på vei i mårra.

Samme her:D

Med førstemann så var jeg dårlig konstant mellom uke 6 og 13..
Nå er jeg i uke 8 og har ikke vært morgenkvalm eller øm i pupper. Får også samme kvalmefølelse på kveldene av og til, men de varer bare i 5 min som du sier, pluss evig trøtt:D.

Merket det veldig fort at jeg var gravid pga murringer i bekken... men så gikk det over.
Kjenner til følelsen at en begynner å lure på om det er noe galt.. Men vi skal nok være glade for at vi slipper unna kvalmen:D
Godt å se at vi er flere!

egentlig d samme som deg. jeg syns d er deilig å ha lite symptomer :P hadde så og si allt sist svangerskap :P så litt deilig å slippe allt sammen nå. har bare vært litt kvalmen. men d er som du sier forsvinner like fort igjen.

Her er det ikke mye symptomer, dette er nr.2. Eneste er vel at brystene er tunge og ømme. Med nr.1 var det akkurat det samme, bare tunge og ømme bryster  

Jeg er ikke direkte kvalm, men sånn småuggen hele tiden.. Ikke noe bedre det heller.. Å ømme pupper har jeg, de er så ømme at det gjør vondt faktisk

Kvalmen kom her mellom 6. og 7. uke, men ble ikke "ille" før litt over 7 uker. Har ikke spydd, med dattera mi spydde jeg hver dag fra uke 6 omtrent, så er jo stor forskjell.
Ømme bryster har jeg nå, men det heller kom ikke før for noen dager siden. Litt "strekking" i livmora, mensmurringer nesten, og that's it. Ikke noen flere symptomer.

Heldigvis er det stor forskjell på svangerskap. Kan jo være at du er flink til å regulere blodsukkeret, og at du spiser riktig da :) Og ellers trenger ikke det være noe dårlig tegn at du slipper kvalmen, på ett vis er du jo heldig - men forstår hva du tenker.

JEG ANGRER!!!!

Jeg tar tilbake alt jeg sa om at jeg gjerne skulle hatt litt kvalme! for nå har jeg nemlig kastet opp to dager på rad, og vært helt forferdelig kvalm til tider.... Men på den annen side så var det litt lettelse, for da må det jo bety at noe fortsatt skjer med meg ;P

Ingen plager what so ever, hadde ikke det med hu første heller, så det er nesten litt vanskelig å forholde seg og tro at man er gravid. Venninna mi ble ikke dårlig før 3 måned, så man skal aldri si aldri.. men kjenner ingenting.

Heheh!! Må nesten le litt da :)

Jeg også sa jeg ønsket å være kvalm, for da virket det tryggere for meg. De to gangene jeg har mistet har jeg ikke vært kvalm, så føler at dette lover bra i og med at jeg er kvalm nå.
Men suttern og, jeg orker jo ingenting, er så kvalm. Føler meg bilsyk konstant, og kan omtrent ikke lese en melding, for da blir jeg dårlig (som når man ser litt ned når man kjører bil).

Men men.. Det er jo en slags trygghet føler jeg da. Måtte kvalmen gi seg om ikke altfor lenge da :)

MissDolly skrev:
JEG ANGRER!!!!

Jeg tar tilbake alt jeg sa om at jeg gjerne skulle hatt litt kvalme! for nå har jeg nemlig kastet opp to dager på rad, og vært helt forferdelig kvalm til tider.... Men på den annen side så var det litt lettelse, for da må det jo bety at noe fortsatt skjer med meg ;P

Back
Topp