Ikke kjent bevegelse fra babyen enda, uke 16

Mamma13-15-20

Glad i forumet
Stjerneskuddene 2024
Er tredjegangs og venter utålmodig på å kjenne små bobler/sommerfugler i magen.
Er i uke 16 idag, har med de to andre merket bevegelse i magen fra uke 14-15.
Trodde at en skulle merke bevegelsene tidligere for hver unge.
Blir litt bekymret .. Ser at magen vokser, kjenner en hard kul om morningen.
I uke 13 var vi på tidlig ultralyd, og babyen var i bevegelse. Skal på ul om 2 uker, håper eg kjenner noe snart. Klarer ikke helt slå meg til ro før den gir en bevegelse fra seg.
 
Sa de noe om hvor morkaka lå på tul? Jeg har morkaka foran og jeg kjenner bare små bevegelser enda. Er 2.gangs og 20 fullgåtte uker.
 
Jeg er 18+6 og 3.gangsfødende og kjenner ikke så mye enda heller. Var på oul i går og jeg har morkaka på fremveggen. Med nr 2 kjente jeg liv tidligere enn jeg er nå, men da hadde jeg morkaka på bakveggen.
 
Jeg er 18+6 og 3.gangsfødende og kjenner ikke så mye enda heller. Var på oul i går og jeg har morkaka på fremveggen. Med nr 2 kjente jeg liv tidligere enn jeg er nå, men da hadde jeg morkaka på bakveggen.

Har hatt morkaka bak de andre gangene eg og, så kanskje den er fremfor sånn som deg denne gangen da? Utålmodig på å kjenne den lille ;)
 
Uke 19 her og første bevegelser jeg merket var i dag med luftbobler. Kan hende morkaken din ligger foran babyen som demper støtene?:)
 
Hvis morkaken ligger forran så er det ganske vanlig å ikke kjenne noe enda. Hadde morkaka forran med nr 1 og kjente ikke liv før rundt uke 18-20. Har morkaka delvis forran nå, og kjenner fortsatt ingenting der morkaka er, kjenner kun liv på motsatt side. Er i uke 19.
 
Er 19+0 i dag og har morkaka liggende bak, har ikke kjent noe liv enda. Men på ultralyd så jeg en aktiv liten frøken
 
Hvis morkaken ligger forran så er det ganske vanlig å ikke kjenne noe enda. Hadde morkaka forran med nr 1 og kjente ikke liv før rundt uke 18-20. Har morkaka delvis forran nå, og kjenner fortsatt ingenting der morkaka er, kjenner kun liv på motsatt side. Er i uke 19.

Får gi det en uke eller to til, kjenner eg ikkje noe da så er nok morkaka framme og demper bevegelsene fra babyen :)
 
Det er første barnet her og jeg har jo litt ekstra på magen,.. så regner ikke med at jeg kjenner noe med det første heller.
Sniker
Det at man har ekstra på magen har ingenting å si for om du kjenner baby eller ikke :) det foregår jo på innsiden av deg :happy:
 
Også tredjegangs, kjente ikke noe før etter 17+0.
 
Sniker
Det at man har ekstra på magen har ingenting å si for om du kjenner baby eller ikke :) det foregår jo på innsiden av deg :happy:
Åh? Er det sant??
Flere har fortalt meg at det er grunnen, så har jo vært skikkelig skuffa og skammet meg flere ganger fordi jeg har det lille ekstra på magen.
Jordmor på ultralyd sa det ikke var sikkert at jeg kjente noe før uke 24 :(
 
Er tredjegangs og venter utålmodig på å kjenne små bobler/sommerfugler i magen.
Er i uke 16 idag, har med de to andre merket bevegelse i magen fra uke 14-15.
Trodde at en skulle merke bevegelsene tidligere for hver unge.
Blir litt bekymret .. Ser at magen vokser, kjenner en hard kul om morningen.
I uke 13 var vi på tidlig ultralyd, og babyen var i bevegelse. Skal på ul om 2 uker, håper eg kjenner noe snart. Klarer ikke helt slå meg til ro før den gir en bevegelse fra seg.
Jeg er på nr to og har kjent innvendig siden uke 15 og utvendig siden uke 17, men når jeg var på OUL (18+2) så var begge jordmødrene overrasket over at jeg kjente noe så tidlig ;) Mens de undersøkte og så 1. hvor veldig aktiv han var 2. at morkaken ligger bak og 3. at jeg var så slank, så konkluderte de med at det kunne være derfor jeg kjente det så tidlig ;) Så tydeligvis forventer ikke de på sykehuset at man skal kjenne så tidlig, hvis det er noe trøst :)
 
Åh? Er det sant??
Flere har fortalt meg at det er grunnen, så har jo vært skikkelig skuffa og skammet meg flere ganger fordi jeg har det lille ekstra på magen.
Jordmor på ultralyd sa det ikke var sikkert at jeg kjente noe før uke 24 :(
Kan være vanskelig å kjenne noe på utsiden til å begynne med, men innvendig kommer uansett ;) hvis morkaken er foran demper dette litt. Og det er mange som ikke kjenner før uke 24 uansett kroppsfasong :happy:
 
Back
Topp