Ikke godkjent babynavn?

Isthabeth

Forumet er livet
Jeg gikk inn på Altinn for å registrere navnet på lillegutt, men får opp "feilmelding" om at navnet er ukjent og at jeg må skrive en begrunnelse for valget. Flere som har vært borti dette?

Er det ett veldig uvanlig navn da eller? :o ikke vært borti det sjøl

Nei.. hmm. Kan du ringe noe kundeservice kanskje?

Ingen erfaring, så ville kontaktet dem og hørt.

Forøvrig ville jeg bare gratulere med den lille, så koselig :-) Husker deg godt fra "gamle" BV.

Nå ble jeg veldig nysgjerrig på navnet :D
Det skal sikkert endel til for å ikke få det godkjent vil jeg tro? Ta kontakt og hør hva du må gjøre for å få godkjent navnet!

Satser på det blir godkjent :-)

Altså når Espen Thoresen fikk endra navnet sitt til Espen Thoresen Hværsaagod-Takkskalduha, så må Vindar være godkjent. Er jo nesten Vidar jo! Kanskje et uvanlig, men ikke rart navn.

Tipper altinn har en database med "vanlige" navn, som blir godkjent automatisk, men at navn som er såpass sjeldne ikke ligger i databasen enda, og dermed må godkjennes manuelt. Flott navn forresten :)

På ssb.no står det at fire menn har det som fornavn, så jeg vil tro det blir godkjent ;)

Her så måtte vi søke med begrunnelse på jenta her, årsakken var at vi skrev med ck istede for kk som de fleste brukte i Norge

Jeg husker ikke antallsgrensa, men de har en sånn regel på at hvis ferre enn så og så mange heter det, så må man søke. Aldri hørt om noen som ikke får det godkjent da.
Gjelder det fornavn også? Jeg trodde antallsregelen gjald etternavn

Flott navn! Jeg mener at det kun er antannsgrense på etternavn. Datteren min har et navn som kun 9 andre har, fikk ikke noe problemer med det.

Back
Topp