Ikke gi honning!!!

:o

Stakkars liten :(

Her har helsesøster har vært flink til å snakke om honning titt og ofte.. Skremmende hvor galt det kan gå..

Her har helsesøster har vært flink til å snakke om honning titt og ofte.. Skremmende hvor galt det kan gå..
Så bra da :) her har det ikke vært nevnt, men jeg har lest det på egen hånd..

Var jo ei på voldemort som var så redd fordi moren hadde gitt honning på smokken når hun satt barnevakt..:( uff skikkelig skummelt..

Oi!! Visste at man ikke skulle gi det, men ikke at konsekvensene var så store!!

Så bra da :) her har det ikke vært nevnt, men jeg har lest det på egen hånd..
Samme her. Men det er mange som ikke leser noen ting. Søstra mi ga både honning og masse rosiner

Sent from my iPhone using BV Forum

Samme her. Men det er mange som ikke leser noen ting. Søstra mi ga både honning og masse rosiner

Tenker at når det er ting som kan få så alvorlige konsekvenser så burde helsestasjonene gjøre en bedre jobb.

Min helsesøster har ikke sagt noe om honning, men jeg har lest det selv. De burde helt klart informere om det på helsestasjonen, men jeg føler også at man har et ansvar som foreldre til å sette seg inn i disse tingene.

Kan ikke huske at HS har sagt noe til meg heller om dette. Jeg visste om det på forhånd men er jo ikke alle som leser seg opp på hva baby kan spise eller ikke på forhånd.

Dette burde faktisk være en del av infoen HS gir på første hjemmebesøk noen dager etter fødselen. Eller i det minste på 6 ukers kontrollen!

Jeg hadde jo aldri funnet på å gi honning på smokken engang, men regner med dette er noe de gjorde før i tiden, så er jo fort gjort at bestemødre kommer med et velmenende råd..

Angående kostholdsråd. Jeg fikk ingen kostholdsråd som gravid... fikk det bare da jeg gikk til Jordmor. På HS har det såvidt vært litt info om innføring av fast føde, men ikke noe inngående om mengde, når, hvor mye osv osv. Og iallfall ikke noe info om hva man ikke skal gi disse små. Er altfor dårlig!!!

Tenker at når det er ting som kan få så alvorlige konsekvenser så burde helsestasjonene gjøre en bedre jobb.
Jepp enig der! Synes generelt mange jordmødre, barnepleiere og helsesøstere er for dårlige...eller ikke har nok tid til info. Det er liksom bare "er det noe du lurer på". Ikke alle da men alt for mange

Hjelp! Tenk at jeg aldri har hørt om dette!!
(Men har uansett ikke gitt han noe annet enn melk den første tiden)

Kan ikke huske at HS har sagt noe til meg heller om dette. Jeg visste om det på forhånd men er jo ikke alle som leser seg opp på hva baby kan spise eller ikke på forhånd.

Dette burde faktisk være en del av infoen HS gir på første hjemmebesøk noen dager etter fødselen. Eller i det minste på 6 ukers kontrollen!

Er helt enig!
Viste denne artikkelen til samboeren og han sa: at de burde laget et skriv som man fikk med hjem fra sykehuset om slike ting som dette! :p

Er helt enig!
Viste denne artikkelen til samboeren og han sa: at de burde laget et skriv som man fikk med hjem fra sykehuset om slike ting som dette! :p
Vi fikk et skriv om spedbarn og honning første hjemmebesøk av HS. Er dere sikker på at dere ikke fikk det blant alle disse brosyrene?

Vi fikk et skriv om spedbarn og honning første hjemmebesøk av HS. Er dere sikker på at dere ikke fikk det blant alle disse brosyrene?

100% sikker.
Har ikke fått noe slik informasjon med noen av de 3.
Men har lest det selv, så var klar over det ;)

Helt sikker!! Måtte lete frem mat for spedbarn heftet selv. På nettet.

Back
Topp