Ikke fortelle?

Perlemoren

Flørter med forumet
Er 12+ 5 uker. Formen er bra. Har hatt en kort, men nydelig ultralyd hos legen min, og alt var kjempefint. Tenkte da at jeg skulle begynne å si det til folk (familie vet det), kollegaer, naboer etc. Hver gang på jobb nå tenker jeg: Si det! Si det nå. Har veldig gode kollegaer og har lyst å si det, men likevel er det noe som stopper meg. Akkurat som om det blir FOR ekte. Akkurat som om jeg er redd for at hvis alle vet det så jinxer jeg det. (Hadde en SA i november) To venninner på jobb vet det, og de forstår ikke hvorfor jeg bare ikke sier det, hva er problemet liksom? Får kulemage etter lunsj så hadde vært lettvint å bare sluppet løs magen.

Hvorfor sier jeg det bare ikke?

Skjønner hvordan du har det! Sist graviditet fortalte jeg det bare til de jeg hadde best kontakt med på jobb, og resten fikk det med seg etter hvert som magen vokste

Jeg skjønner hvordan du har det. Jeg skulle fortelle det til familien min, og begynte å gråte fordi jeg synes det var så vanskelig å fortelle det. Vet ikke hvorfor jeg synes det, for i bunn og grunn har jeg mest lyst å rope det ut. Vet ikke hvordan jeg skal fortelle det til kollegaene mine, men det snakkes allerede "i gangene"....

Hva med å alliere deg med de som vet? Kanskje de kan spørre deg rett ut i pausen eller noe å så får du en sjanse til å si JA foran de andre?

Vet ikke hvorfor jeg heller utsetter å fortelle, men nå er det flere og flere som vet og det har gått bedre enn forventet - selv om jeg ikke helt vet hva jeg forventet

Er 12+ 5 uker. Formen er bra. Har hatt en kort, men nydelig ultralyd hos legen min, og alt var kjempefint. Tenkte da at jeg skulle begynne å si det til folk (familie vet det), kollegaer, naboer etc. Hver gang på jobb nå tenker jeg: Si det! Si det nå. Har veldig gode kollegaer og har lyst å si det, men likevel er det noe som stopper meg. Akkurat som om det blir FOR ekte. Akkurat som om jeg er redd for at hvis alle vet det så jinxer jeg det. (Hadde en SA i november) To venninner på jobb vet det, og de forstår ikke hvorfor jeg bare ikke sier det, hva er problemet liksom? Får kulemage etter lunsj så hadde vært lettvint å bare sluppet løs magen.

Hvorfor sier jeg det bare ikke?

Føler det samme, gru/gleder meg til å fortelle det. Jeg er bare 9 uker, men har fortalt det til dattera vår i går og forteller det til noen i familien i helga nå. Føler det er uansett bedre at de vet hva som skjer hvis det skulle gå galt også, slipper mas og mange spørsmål.. :)

Kjenner meg igjen... Har fortalt mine foreldre, svigers og våre søsken. Men ikke datteren vår (tenker at 6 mnd er veldig lenge å vente for en knott på snart 3 år.) eller noen venner utenom min beste venninne. Sa det til så mange sist og da mistet jeg, så er nok litt overtroisk og redd for å "jinxe" det jeg òg. Men magen er poppet fra frokost og utover så er vanskelig å skjule det...ser ut som jeg er 5/6 mnd på vei etter middagen.

Jeg har en dårlig følelse og gruer meg fordi jeg tror det er noe galt. Får meg ikke til å si det til legen heller, men bør vel kanskje. Tror vi sier det til svigers i dag. De sier det ikke videre. Må også fortelle sjefen, han e super grei men gruer meg. Er ikke noe kjekk følelse nei. :(

Tenkte jeg skulle fortelle sjefen det i morgen også begynne å kle meg mindre posete fremover for å ikke skjule det lengre. Bare hoppe i det!

Jeg får heller ikke til å si noe. Er 13+0 i dag, og tilbake på jobb etter en mnd sykemeldt. jeg vet at kollegaene mine har mistanker, men hver gang jeg har hatt på følelsen at noen av de kommer til å spørre om det, har jeg skiftet tema til noe helt annet. får helt panikk :confused:

Tenkte jeg skulle fortelle sjefen det i morgen også begynne å kle meg mindre posete fremover for å ikke skjule det lengre. Bare hoppe i det!
Hvordan gikk det ? Jeg "må" fortelle det til kollegaer neste uke. Lurer på å sende en felles epost gruer meg slik,og når jeg forteller det på jobb, så er det plutselig så veldig offentlig!

Hvordan gikk det ? Jeg "må" fortelle det til kollegaer neste uke. Lurer på å sende en felles epost gruer meg slik,og når jeg forteller det på jobb, så er det plutselig så veldig offentlig!

Har fortalt til sjefen og har fortalt nære kollegaer. Resten får lure litt og høre på jungeltelegrafen.

Jeg vurdere å legge ut på vår felles facebookgruppe da jeg skal fortelle, siden det ikke ligger meg naturlig å bare "rope" det ut til alle [emoji23]

Her vet "alle" det. Var prøverør og i tillegg poppet magen allerede i uke 6/7. Er nå 8+4/5 (henger med dere pga tidlig termin i des) Så her vet dem fleste det, og dem som ikje vet finner nok ut av det rimelig kjapt ;-)

Jeg er 14+0 nå ca. Har fått ultralyd hos legen i uke 12/13 å fikk se hjerteslag og alt så helt fint ut, men har fremdeles ikke sagt det til mer enn kun min mor og et par av mine nærmeste venner.
Jeg hadde også en SA i november , så går rundt konstant livredd for at jeg skal miste igjen.
Når vi skal ut med venner skjuler jeg magen med store klær.
Tror ikke vi kommer til å si noe til resten av familien og venner før sykehusbesøket neste mnd

Back
Topp