Ikke fornøyd med pupp

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Har hatt noen dager hvor måltidet før middagstid har vært krise, han suger som en helt men slipper og skriker, får ikke nok. Har prøvd en stund og så gitt mme, da har han slukt 100-130ml og sovnet. Idag har det vært sånn til omtrent annethvert måltid! Akkurat som han bare får stilt den verste sulten av puppene, han blir ikke mett. Så ble tre flasker totalt idag, aldri fått mer enn 1 på en dag! Jeg klarer ikke å la han gråte når jeg skjønner At han er sulten. Noen andre som har opplevd dette? Håper å få opp igjen produksjonen, men har ikke sjans til å slappe av hele dagen og amme i ro og fred før til uka :(

Må plutselig ha med flaske og mme på tur, ble krise idag, da han fikk pupp tre ganger på tre timer, men fikk ikke ut noe! Kom oss akkurat hjem før han klikka helt stakkars, da var han så sulten! Glad jeg hadde lagret opp litt mme
 
Har det akkurat slik vi også for tiden :( Hele dagen går med til amming, men virker ikke som om hun blir fornøyd. Vekta har stagnert også, så må gjøre hva jeg kan for å få i henne nok mat. Kan ikke bruke vanlig mme pga allergier, og har ikke fått klarert hvilken erstatning vi evt skal forsøke på henne enda. Hadde pumpet mm og fryst ned tidligere, men måtte kaste den da det ble klart at hun ikke tåler melk, egg og soya, for den melka jeg hadde i fryseren var full av alt det der... Er rimelig på tuppa for tiden pga alt dette med allergier og vekta, og det hjelper såklart heller ikke på produksjonen at jeg er stressa :confused:

Skal bruke helga på å prøve å gi henne mat så ofte vi bare klarer, også vekke henne og amme, da hun sover ti timer i strekk om hun ikke blir vekket. Sovner heldigvis ganske fort igjen etter mat... Men blir det ikke bedre til mandag, så skal jeg ringe lege og høre hva jeg skal gjøre med tanke på erstatning.
 
Her ble det amming HVER time igår, men følte ikke hun spiste stort til hvert måltid. Hun tuller felt ved puppen om dagen, men kan ikke bare sitte der og prøve hele dagen, så da blir det ofte istedet.
Tenker det var økedøgn igår, men litt vanskelig å si siden hun bare brukte 5min hver gang. Ikke så slitsomt da heldigvis :)
 
Er det ikke rundt tre måneder som er det kritiske punktet for amming? Store utviklingssprang hos babyen kan også påvirke. Og så kan det så klart være økedøgn og. Hvis det er helt krise ville jeg ha ringt helsesøster, og ellers ville jeg roet helt ned og satt meg i sofaen med puppen ute og latt han jobbe litt. Det er jo det som får opp produksjonen. Og så er det en god grunn til å slappe av med en god kopp ammete (ikke lett å slappe av med baby som gråter, men det er lov å være optimist). :)
 
Er det ikke rundt tre måneder som er det kritiske punktet for amming? Store utviklingssprang hos babyen kan også påvirke. Og så kan det så klart være økedøgn og. Hvis det er helt krise ville jeg ha ringt helsesøster, og ellers ville jeg roet helt ned og satt meg i sofaen med puppen ute og latt han jobbe litt. Det er jo det som får opp produksjonen. Og så er det en god grunn til å slappe av med en god kopp ammete (ikke lett å slappe av med baby som gråter, men det er lov å være optimist). :)
Jo, har hørt det. Var på hs på onsdag og da fortalte jeg at jeg hadde måttet ty til mme et par ganger siste dagene. Han slukte da 100-120ml og sovnet. Hun mente det var riktig å gjøre det, men å amme før flaske hver gang, det gjør jeg jo. Hadde jeg bare fått til å slappe av hjemme med puppen ute hadde jeg gjort det, fra tirsdag er det planen min! Men det nytter ikke med søsknene hjemme, er for mye styr med de. Fortalte pappaen her at jeg burde hatt en rolig dag alene med baby, fikk til svar at " ja det er smart å gjøre i helgen...!" Så gikk han ut og holdt på med bilen, for det måtte jo gjøres. Ikke mye forståelse der med andre ord, er jo bare å gi flaske....
 
Sånn har jeg hatt det ofte, varer et par - tre dager hver gang. Da prøver jeg å amme først (mye hyling), så gir jeg flaske og pumper etterpå. Disse dagene er veldig slitsomme, selv uten flere barn.. Eneste positive er at det går over.
 
Vi hadde en slik periode ved 3 mnd alder vi også, utrolig slitsomt! Ammet hele dagene i to uker. Beit det i meg, for jeg har ødelagt ammingen på de to eldste ved å gi mme ved 3 mnd alder. Avviste meg da og ville bare ha flaske.( melken kommer veldig seint hos meg så de må jobbe for å få det i seg) Vi kom over kneika å nå er han godt fornøyd med ammingen, er litt over 4 mnd nå:)
 
Jo, har hørt det. Var på hs på onsdag og da fortalte jeg at jeg hadde måttet ty til mme et par ganger siste dagene. Han slukte da 100-120ml og sovnet. Hun mente det var riktig å gjøre det, men å amme før flaske hver gang, det gjør jeg jo. Hadde jeg bare fått til å slappe av hjemme med puppen ute hadde jeg gjort det, fra tirsdag er det planen min! Men det nytter ikke med søsknene hjemme, er for mye styr med de. Fortalte pappaen her at jeg burde hatt en rolig dag alene med baby, fikk til svar at " ja det er smart å gjøre i helgen...!" Så gikk han ut og holdt på med bilen, for det måtte jo gjøres. Ikke mye forståelse der med andre ord, er jo bare å gi flaske....
Usj, det er ikke lett når man har flere barn å ta hensyn til. Eller en mann som kanskje ikke helt skjønner tegninga. Håper du får masse ro og kosestunder fra tirsdag av!
 
Min lille er mer glad i flaske en pupp. Jeg har melk nokk. Men somme ganger vil han ikke ha pupp. Han kan skrike og skrike fordi han e solten. Har heller ikkje hjerte til og la han skrike så min får erstatning når han er sulten og nekter pupp. Hver kveld når han skal legge seg får han flaske, har fått det i 3 uker ca, jeg ga opp for hver kveld ble han hysterisk og nektet pupp. Drikker med en gang flaska kommer og sluker den. Mn går jeg tur m vogn vet jeg han ikke våkner før han er skikkelig sulten og er da utkvilt så då tar han pupp, ennå hvertfall. Han min får alt fra 1 til 3 erstatnings måltider til dagen. Noen barn liker desverre flasken bedre en pupp. Men blir barn av de som får erstatning og. Syns dette var sårt de første gangene han ikke ville ha pupp selv om han var sulten. Nå tenker jeg at jeg ammer han de gangene han syns det er greit. Håper jeg klarer og amme på natten så lenge han skal ha mat på nattestid. Litt styr me disse flaskene også
 
Last edited:
Har forresten funnet ut at "gående amming" funker når lille blir utålmodig og skriker pga lite og treg melk. Tror vugginga roer henne og melka får litt hjelp av tyngdekraften ;) Det var det eneste som funket ett par ganger, da hun bare sugde to tak, vred seg bort og skreik, før hun prøvde på nytt og på nytt. Ble noen tårer på mor også, vondt å plutselig ikke kunne gi henne det hun trenger og vil ha :(

Har hatt muligheten til å amme ofte og mye de siste par dagene, lagt meg i senga med henne og slumret, mens ho har sovet og ammet om en annen i timesvis. Drukket havresuppe og spist masse mat. Virker som om vi har kommet oss over kneika, og at produksjonen har tatt seg litt opp.
 
Vil også tipse om en ammestilling som funket hos meg. Den prøvde jeg i ren desperasjon da mini nektet puppen: https://ammehjelpen.no/artikkel/178/Biological-nurturing-Naturlig-amming

Jeg sitter litt bakoverlent, men mini liggende på magen med sin mage og beina på hver side av låret mitt. I denne stillingen blir han litt skjermet fra inntrykk, mulig det er derfor den fungerte ;)
 
For å oppdatere litt her så ser det ut som om det kanskje rett og slett bar øking han holdt på med, han er tilbake på 1-2 flasker i døgnet, etter amming, og da spiser han under 100ml, så ser ut som produksjonen har tatt seg litt opp. Er nok bare en liten kneik:)
 
Den har fungert kjempebra her også:)
Vil også tipse om en ammestilling som funket hos meg. Den prøvde jeg i ren desperasjon da mini nektet puppen: https://ammehjelpen.no/artikkel/178/Biological-nurturing-Naturlig-amming

Jeg sitter litt bakoverlent, men mini liggende på magen med sin mage og beina på hver side av låret mitt. I denne stillingen blir han litt skjermet fra inntrykk, mulig det er derfor den fungerte ;)

Den var jeg ikke klar over, så jeg har ubevisst ammet lillemor i den stillingen veldig ofte :) Vi gjør det vel egentlig omtrent hver dag på den måten. Anbefales :)
 
Back
Topp