Ikke fornøyd med legekontoret

Trollmor26

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Må si jeg ble skuffa da jeg endelig hadde manna meg opp for å ringe å bestille time. For det første var jeg aaaalt for kort på vei til at det var noe vits, for det andre var det helt normalt å være kvalm med oppkast å ikke ha spist skikkelig på 1,5 uke, og for det tredje var jeg 3 gangs fødende og da stod jeg ikke fremst i køen!!! Fikk beskjed om å ringe i slutten av Desember... Hva er det for slags oppførsel da? Er det virkelig sånn når det er barn nr 3???

Sent from my iPhone using BV Forum

hva??? Slutten av Desember??? Da er det jo snart ferdig ;)
Haha, dette var rart! Jeg er 3.gangs og skal på 1. Kontroll til mandag, er da 8 uker på vei.

TuMmY LoVe

I alle dager.. Det er ikke greit! :o

Seriøst ?! Desember ?! Hahaha!
Ring jordmor, er myyyye bedre enn legen ;-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Ring tilbake og gi vedkommende en skikkelig tilbakemelding! Blodprøver skal jo tas og fødeplass søkes om!

Må si jeg ble skuffa da jeg endelig hadde manna meg opp for å ringe å bestille time. For det første var jeg aaaalt for kort på vei til at det var noe vits, for det andre var det helt normalt å være kvalm med oppkast å ikke ha spist skikkelig på 1,5 uke, og for det tredje var jeg 3 gangs fødende og da stod jeg ikke fremst i køen!!! Fikk beskjed om å ringe i slutten av Desember... Hva er det for slags oppførsel da? Er det virkelig sånn når det er barn nr 3???

Du skulle spurt om de vil bli behandlet på den måten! Siden de var så opptatt at du var 3 gangs fødende. Så burde de også vite at du kjenner kroppen din veldig godt nå når det gjelder et svangerskap, og dermed ta deg veldig seriøst. :mad: Kjenner jeg blir oppriktig irritert av å se sånn likegyldighet i helsevesenet. Som helsesekretær kan man ikke dømme en sånn situasjon over tlf, alle er forskjellige og føler forskjellig. Jobben hennes er å ta i mot tlf, det er legens jobb å dømme om dine plager skal bli tatt seriøst!!

Slutten av desember? Det var jo voldsomt. Jeg er 4. Gangs. Fikk beskjed om å bestille time når jeg er 12 uker på vei...(har vært hos legen en gang for å få time til tidelig ul).

Bytt fastlege du.

Eller ta kontakt med jordmor.
Jeg brukte jordmor forrige svangerskap, da legen min aldri var til stede.

Denne gangen har jeg ny lege, og kommer til å benytte meg av han.

Sikker på at hun ikke sa slutten av september?? Men uansett så er det vel ikke opp til en helsesekretær å vurdere om det skal gjøres noe med allmenntilstanden din eller ikke. Jeg har hvert hos lege og tidlig ultralyd allerede selv om jeg bare er 7ukerm på vei, men vi har ikle registrert graviditeten med helse kort og prøver osv. Men prata litt rundt dette med generell allmenntilstanden og at jeg har hatt to Sa tidligere i år.

Herregud det er da pokkern meg ikke de som tar telefonen som bestemmer om du får legetime eller ikke. Jeg ville ringt tilbake og bare bedt om en time uten å si noe mer. Hvis de spør hvorfor så sier du at det ønsker du kun å fortelle legen din om. Eller si noe slik som at du tror du har fått bronkitt eller no

<3 Gutt 04.02.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Skal på kontroll hos legen i uke 8. Dette er også vår nr 3. Men så jo ikke at det bar graviditet når jeg bestilte time. Tenker de ikke har noe med det! Ring opp igjen. Og send en klage til fylkesmannen...

Skal på kontroll hos legen i uke 8. Dette er også vår nr 3. Men så jo ikke at det bar graviditet når jeg bestilte time. Tenker de ikke har noe med det! Ring opp igjen. Og send en klage til fylkesmannen...
Enig! Dette burde du klage på!

<3 Gutt 04.02.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Men ja. Dette skal jeg ta en telefon om på Torsdag. For da har jeg heldigvis fridag. Ble jo helt målløs! Men fortalte sjefen min om graviditeten i dag. Og han var veldig hyggelig. Og sa at om jeg var veldig dårlig så var dere bare sånn. De fikk refundert alt når det har med svangerskap å gjøre.

Så teit av de !!

Slutten av DESEMBER?!!?!?! Hva har de folka der røyka da? makan til frekkhet!

Fikk og beskjed da jeg var inn hos legen at det var for tidlig med første kontroll. Var da 5+2, men hun satte opp time i uke 9. Så desember var VELDIG lenge...

Som sagt, mente september :p de kunne jo satt meg opp på en time. Sist gjorde de det, så hadde jeg kontroll i uke 8 eller 9.

Åhh herlighet!! bestill time og fortell det til legen, ho der må virkelig få en smekk på fingrene for det der!! Men har hørt mye rart fra noen helsesekretærer selv, lurer på om noen av dem tror de er leger etter ett par år på videregående! Har også den utdannelsen heeelt i bunnen, og vil nå påstå at jeg ville ikke vært kompotent nok til å påstå det der over tlf! Fy søren så useriøst!! Blir provosert!!! Nei dette her må du ikke finne deg i altså. Masse lykke til til torsdag, gleder meg til å få oppdatering :-)

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app

September kan jeg skjønne. Har selv tenkt å bestille første time i slutten av september. Men makan til oppførsel da! Er vel opp til legen og vurdere om kvalmen er noe problem eller ikke!

*27.08.2013*
*14.04.2015*

Back
Topp