Ikke fød ennå!

TehCookiemon

Forelsket i forumet
Jeg vet det kanskje høres dumt ut, men jeg har reagert på at flere sier til meg at jeg ikke må føde ennå. En venninne og svigermor senest i dag.

Svigermor reiser bort og kommer tilbake tre dager i påsken, så reiser hun igjen, og hun ba meg flere ganger i dag om å vente til hun kommer hjem igjen.

Hver gang jeg treffer venninner så kommer en kommentar om at " ja du er vel lei, men du må ikke føde ennå".

Er det overreagering fra min side å bli litt lei meg av slike kommentarer? Jeg var forberedt på "har du ikke født ennå" kommentarer som jeg har hørt så mye om, men ikke "knip igjen".

Akuratt som om jeg har noe jeg skulle sagt om når tulla kommer....

Noen andre som har fått slike kommentarer?

Her er det omvendt og det irriterer meg. Her er alle forberedt på at jeg skal føde om 1 minutt! Føler meg bare som en stor fødsel, for jeg hører ikke om noe annet enn det om dagen.. Når det først setter igang så har jeg ikke tenkt og si noe før hun er ute ihvertfall :p

Her er det omvendt og det irriterer meg. Her er alle forberedt på at jeg skal føde om 1 minutt! Føler meg bare som en stor fødsel, for jeg hører ikke om noe annet enn det om dagen.. Når det først setter igang så har jeg ikke tenkt og si noe før hun er ute ihvertfall :p
Har det på samma måte som deg! "Er det ikke på tide å føde snart a?" He he..

Jeg skjønner godt at man blir lei kommentarene begge veier. Jeg har hørt siden før jul "nå er det vel ikke lenge igjen" fra folk som ikke har visst når jeg har termin, med det er da fordi jeg har blitt så stor så fort. Har egentlig bare syntes det har vært litt komisk.

Ellers har jeg ikke noen som "maser" ene veien eller den andre. Eller jo, gubben. Han sier hver dag at han har troa. Spesielt hvis jeg har vondt i magen.

Jeg tenker at kommentarene begge veier er teite, men trolig ikke så mye tanke bak. Mer noe som bare folk sier uten å tenke seg om. Nå vet jeg ikke hvorfor din svigermor skal reise bort, og deres relasjon, men tror jeg heller hadde reagert på det faktum at hun kanskje ikke var til stede i en periode etter fødsel. Selv har jeg termin i påsken og forventer ikke at alle skal sitte hjemme og vente. Men mamma har bevisst valgt å ikke reise på utenlandstur i påsken, noe de har gjort mange år på rad. Pappa derimot, har reist til Asia og kommer tilbake noen dager før termin...

Jeg tenker at kommentarene begge veier er teite, men trolig ikke så mye tanke bak. Mer noe som bare folk sier uten å tenke seg om. Nå vet jeg ikke hvorfor din svigermor skal reise bort, og deres relasjon, men tror jeg heller hadde reagert på det faktum at hun kanskje ikke var til stede i en periode etter fødsel. Selv har jeg termin i påsken og forventer ikke at alle skal sitte hjemme og vente. Men mamma har bevisst valgt å ikke reise på utenlandstur i påsken, noe de har gjort mange år på rad. Pappa derimot, har reist til Asia og kommer tilbake noen dager før termin...

Jeg reagerte også på at hun har valgt å reise bort rundt termin, ikke bare på en tur men to, da dette er første barnebarn. Hun reiser nå, kommer tilbake tre /fire dager før termin, og reiser igjen dagen etter termin. Men når sant skal sies så er ikke forholdene i hans familie kjempe nære. Det kan gå en måned eller to før vi treffer svigermor. Men hun har en tendens til å alltid ville at alle andre skal tilpasse seg hennes rytme, og det er vel det som ligger til grunn for reaksjonen min tenker jeg :-P hun presterte å spørre om vi kunne kjøre rundt på katten hennes samme uken som termin, blandt annet kjøre og hente katten på pensjonat i gokkomland. Min mann sa at det kunne ikke han garantere at han hadde mulighet til, og det virket faktisk som om hun hadde glemt at det var rundt da tulla skulle komme.

Tror det bare er kommentarer uten tanke jeg også.. eller noen som tror de er morsomme..! Ikke bry deg om det. Lille kommer når h*n kommer - ferdig med det :-)

Godt å se a det ikke bare er meg som får kommentarer, den ene eller andre veien. Begynte å føle at meg litt uviktig, som om det eneste var jeg er er en vandrende baby mage som alle har en mening om. Normalt med andre ord :-) :-)

Merkelige greier at folk tror vi styrer det selv. :P Neida, det er nok ikke så mye tenking bak disse kommentarene... Sist ble jeg bombardert med kommentarer om jeg "kjente noe" fra nesten to uker fra termin til jeg skulle bli satt igang. Én ting er om en slenger det ut en og annen gang, men dette var nesten daglig! (Av de samme personene) Hver gang vi møttes (som er ofte) og på melding. Den gangen sa jeg ingenting, men det blir nok andre boller nå. ;) Heldigvis har ikke maset begynt, og jeg håper det ikke gjør det heller.

Merkelige greier at folk tror vi styrer det selv. :P Neida, det er nok ikke så mye tenking bak disse kommentarene... Sist ble jeg bombardert med kommentarer om jeg "kjente noe" fra nesten to uker fra termin til jeg skulle bli satt igang. Én ting er om en slenger det ut en og annen gang, men dette var nesten daglig! (Av de samme personene) Hver gang vi møttes (som er ofte) og på melding. Den gangen sa jeg ingenting, men det blir nok andre boller nå. ;) Heldigvis har ikke maset begynt, og jeg håper det ikke gjør det heller.

Om du kjente noe ja. Er da man bør svare "Nja, hadde løs avføring før i dag og har en del stikninger ned i vagina, så her kan det snart skje noe!" (Jeg har ikke født altså, bare lest det de erfarne her skriver.)

Mamma kommer å skal være hos oss fra 13.april til rundt 29. ca.
Og hun har sagt flere ganger at jeg må nå ha født på den tiden?
Det kan ikke bli slik som sist når broren min skulle ha at ungen kom den dagen hun reiste.
Så iløpet av den 29.april så må jeg nå ha født??
Som om jeg kan si noe på når ungen kommer.. Har termin den 18. så sjangsen er jo god for at ungen er kommet til den 29. men jeg kan jo ikke si noe for sikkert..

Og igår var jeg i dåp, og mange koset meg på magen og spurte om det var lenge igjen. Mange sa det slik at "nå er det ikke lenge igjen!"
Men når jeg svarte at det var ca 5uker igjen så fikk jeg høre "ååå, men du har ikke så stor mage du da?"
Følte det var litt tvetydig og jeg fant ut at jeg liker ikke at noen kommenterer str på magen min..

Kommentarer er bare å venne seg til, både den ene eller andre veien... Her har jeg ufattelig mange kommentarer på at jeg har guttemage, selvom de vet godt at jeg venter jente nr 3. Det virker som om "alle" er tror vi er så skuffet over at vi ikke får gutt... Jeg kunne ikke brydd meg mindre nå, og jeg gleder meg utrolig masse til å få jente nr 3, men det forstår ikke alle...

Kommentarer er bare å venne seg til, både den ene eller andre veien... Her har jeg ufattelig mange kommentarer på at jeg har guttemage, selvom de vet godt at jeg venter jente nr 3. Det virker som om "alle" er tror vi er så skuffet over at vi ikke får gutt... Jeg kunne ikke brydd meg mindre nå, og jeg gleder meg utrolig masse til å få jente nr 3, men det forstår ikke alle...

Vi venter gutt nr 3 og på meg virker det som om andre er skuffet på mine vegne fordi vi ikke får ei jente. Syns det er litt sårt jeg,for gutten i magen elsker jeg jo og blir for meg feil når andre mener det burde ha vært ei jente. Litt avsporing fra tema i tråden;)

Her har forøvrig søsteren til sambo sagt at hun syns lillebror godt kan komme nå (uke 34) sånn at hun kan komme på besøk før hennes permisjon er ferdig i april. Håper virkelig hun tullet for tvillingene mine er ni uker premature og trenger ikke flere premature barn.

Vi venter gutt nr 3 og på meg virker det som om andre er skuffet på mine vegne fordi vi ikke får ei jente. Syns det er litt sårt jeg,for gutten i magen elsker jeg jo og blir for meg feil når andre mener det burde ha vært ei jente. Litt avsporing fra tema i tråden;)

Her har forøvrig søsteren til sambo sagt at hun syns lillebror godt kan komme nå (uke 34) sånn at hun kan komme på besøk før hennes permisjon er ferdig i april. Håper virkelig hun tullet for tvillingene mine er ni uker premature og trenger ikke flere premature barn.
Uff, jeg tror virkelig ikke folk tenker seg om :-(

Jeg fikk en ny kommentar av venninnen i går: "Jeg pleier jo alltid å si ikke fød, men nå kan du få lov..."

Jeg tror jeg må begynne å lukke ørene....

Jeg tror ikke folk tenker seg om hva dem sier, rett og slett.
Jeg vet jeg har selv sagt myyye til/om gravide før, jeg jeg selv reagerer på når noen sier til meg.
Men jeg vet jo det at jeg mente ikke noe galt når jeg sa det, så dermed tenker jeg at andre mener ikke noe galt dem heller :-)

Tror ting gjerne blir litt sårere når det kommer fra svigermor jeg :p ihvertfall blir det det hos meg.

Min svigermor spurte om hun kunne komme å sove hos oss fordi hun skulle videre til syden dagen etter natt til 1. mai, og blei sur når jeg sa at vi ikke ville ha overnatting her når babyen er så liten. Følte meg utrolig kjip. Men samtidig synes jeg hun bør forstå at vi ikke trenger å være hotell akkurat i den tiden vi har fått vårt første barn. Jeg klarer ikke å slappe av når hun er her, og vil gjerne ha mulighet til å løpe naken rundt med puppa slengenede om jeg føler behov for det... :p

Det med overnatting gjelder forsåvidt min familie også, men spesielt mannens foreldre :p

Mange som kommenterer her også. INGEN som kan tenke seg at det skal skje før en uke etter termin -.-

Skal få levert et bilsete før fødselen så vi får med ungen hjem igjen, men de som skal levere sier at "det er lenge igjen, og du som er førstegangs går sikkert en stund over".

Men hallooo, jeg vil jo ha alt klart! Hvertfall ting jeg trenger for å få med meg mini hjem igjen :p

Back
Topp