Ikke amme

Mammaaaa91

Forelsket i forumet
Sommerfuglene 2017
Jeg skal ikke amme denne gangen, og det skal jeg gi beskjed om med det samme til sykehuset.
Med de to andre har jeg prøvd meg på amming, men måtte gi opp etter 2 og 1 uke.

Hovedgrunnen her er at jeg må ta medisiner, og da fungerer det ikke å pumpe meg hele tiden, og vente 12 timer hver gang.

Er det flere enn meg?

Har ingen erfaringer da jeg ikke fikk ammet sist. Han lå på barneavdelingen og fikk sonde med melk fra melkebank for å holde blodsukkeret oppe uten å få glukose intravenøst.
(dette er normalt når mor har diabetes 1, sikkert type 2 og svangerskapsdiabetes og)
Jeg hadde ingen melk og pumpet utenom, kom 10ml først det 5. døgnet... Fortsatte å pumpe hver 3. time i nesten tre uker før jeg ga meg, var oppe på 60 ml, før det sank til 15ml igjen.
Var veldig skuffet og tror at hvis jeg hadde fått lagt han til med en gang hadde det kanskje satt i gang melka hos meg tidligere. Synes det var veldig sårt og tungt.
Skal ta dette opp og håper virkelig jeg får det til denne gangen!
Tenker at det viktigste er jo at vi finner noe som fungerer for oss, uten å få skyldfølelse ol.
Er tross alt vi som skal gjøre det hver dag! :) Høres ut som det er den rette beslutningen for deg om du ikke kan stå på andre tabletter.
Klem :)

Er førstegangsgravid, men har veldig store og lite spretne pupper så frykter det blir vanskelig å amme.. :arghh:

Pupper er en magisk ting - form og størrelse har ikke så mye å si :) at baby lærer riktig teknikk er derimot veldig viktig :)

Pupper er en magisk ting - form og størrelse har ikke så mye å si :) at baby lærer riktig teknikk er derimot veldig viktig :)

Håper der går bra, og hvis jeg er riktig heldig så kanskje de trekker seg litt opp? :knegg:

Mine pupper er så små at jeg ikke skjønner hvordan det skal være plass til melk inni dem :rolleyes::laughing002

Ingen andre ammevennlige medisiner du kan bytte med?

Det var ikke noe sist hvertfall. Jeg har og fått to dysmatur barn (og fikk beskjed om at jeg ikke kan få "vanlig" størrelse barn). Dette har gjort det veldig vanskelig å amme, og første gang sluttet jeg pga. dette.

Mine pupper er så små at jeg ikke skjønner hvordan det skal være plass til melk inni dem :rolleyes::laughing002
Det tenkte jeg også, men på et par døgn var de blitt noen størrelser større ja ;) fikk strekkmerker på de også. Denne gangen har jeg - om mulig - et enda mindre utgangspunkt:eek:

Det tenkte jeg også, men på et par døgn var de blitt noen størrelser større ja ;) fikk strekkmerker på de også. Denne gangen har jeg - om mulig - et enda mindre utgangspunkt:eek:

Krysser fingrene for at jeg slipper unna strekkmerker :smiley-angelic001 Har nok av dem ellers på kroppen!

Jeg ønsker å amme, men det gikk bra sist, så jeg kommer ikke til å utsette meg selv for stress i forhold til det. Terskelen for å gi opp er ikke høy. :-)

Mine og. Slet med overproduksjon av morsmelk i de 19 månedene jeg ammet! ;) Størrelse har virkelig ingenting å si! :)

Ammer fortsatt første så tenkte bare fortsette når neste blir født og håpe det går like fint :)

Jeg hadde liten a før første svangerskap, brukte dobbel d under amming:rolleyes: Så det går nok helt fint :p

Hvis du har bestemt deg og er sikker eller som det foreslås over her - ikke kan bytte til ammevennlige medisiner. Prøv å få JM/lege til å skrive det på helsekortet ditt. Litt større sjanse til å slippe at noen "maser" på deg om det.

Back
Topp