Ikeaseng, madrass og sengtøy osv

bestutenball

Forelsket i forumet
Er det sånn at om man har Ikeaseng kan man kun kjøpe sengtøy på Ikea? Som sprinkelbeskytter f.eks. Kan vi kjøpe sprinkelbeskytter andre plasser enn Ikea hvis vi har seng fra Ikea?

Jeg har gjort det, men skal ikke si noe, fordi jeg har jo ikke montert den opp enda. Synes det er litt for tidlig, siden den da bare står og samler støv. Men jeg har kjøpt sånn sengekant en helt anna plass. Tror da den skal holde.... [&:]

Samme lurer jeg på! [:)] Vet at med andre senger/dyner osv så må man kjøpe på ikea, for de har andre mål..

Vi har Ikea sprinkelseng... (gamlesenga mi) den har minste av di to vanlige måla(husker di seff ikke di nå)
den ble kjøpt for 27-28år siden så veit ikke om di har forandra noe på sengemåla nå i di seinere åra.
Vi bestilte madrass på Bohus og den behøvde ikke spesial tilpasses på no vis...
kjøpt sengetøy, dyner, osv for det meste på Kids og Prinsess.

men har hørt no om at dyner og generelt sett har litt anderledes størelser enn det vi bruker i norge ellers...
men somsakt ikke sikker...

ORIGINAL: smellielli

Er det sånn at om man har Ikeaseng kan man kun kjøpe sengtøy på Ikea? Som sprinkelbeskytter f.eks. Kan vi kjøpe sprinkelbeskytter andre plasser enn Ikea hvis vi har seng fra Ikea?

Ikea sprinkelseng har samme mål som standard sprinkelseng i Norge (60*120 cm), dvs at du kan kjøpe madrass, sengetøy osv hvor som helst. Før 2007 hadde sprinkelsengene på Ikea svenske mål, og da passet ikke "norske" madrasser. Men nå har de altså samme mål:)

Vi har kjøpt seng på Ikea, madrass på Barnas Hus og dyne/pute og sengklær på Princess!

Når det gjelder mål på dyne hos ikea er jeg usikker, men standardmål for dyne til sprinkelseng er i Norge 80*100 cm.

ORIGINAL: minii

Ikea sprinkelseng har samme mål som standard sprinkelseng i Norge (60*120 cm), dvs at du kan kjøpe madrass, sengetøy osv hvor som helst. Før 2007 hadde sprinkelsengene på Ikea svenske mål, og da passet ikke "norske" madrasser. Men nå har de altså samme mål:)

Vi har kjøpt seng på Ikea, madrass på Barnas Hus og dyne/pute og sengklær på Princess!

Når det gjelder mål på dyne hos ikea er jeg usikker, men standardmål for dyne til sprinkelseng er i Norge 80*100 cm.

Så kjekt at du visste det, så slipper jeg å lure mer på det [:D]

ORIGINAL: minii

Sengtøy er annderledes, om du kjøper dyne og slik der må du kjøpe sengtøy også. Jeg kjøpte dynetrekk på ikea men det ble litt for stort for standar junior dyne[;)]

har kjøpt det alt til barnerommet av møbler på ikea. men sjekker på puter og trekk andre steder.. har bare notert meg ned hvilke strs som ikea bruker og skal se om det er noe lignende strs andre steder.

Back
Topp