Ikea sprinkelseng

Lyykke86

Betatt av forumet
Januarhula 2014
Er det noen som vet om Ikea har endret på sine mål på sprinkelsenger de siste årene? Det står på nettet at sengene er 123x66cm. Jeg har fått en ikea seng fra en bekjent som er noen år gammel, og da jeg målte den var den under 120x60cm. Jeg skal kjøpe madrass til og er nå i tvil om målene kan være endret.

Noen som vet noe ang målene eller har en gammel seng selv?
 
Det står at madrass-størrelsen er 60x120, de andre målene er selve senga. :)
 
Ja, men jeg måler jo at sengen er mindre enn madrassen o_O
Skjønner ingenting....må finne fram målebandet på nytt tror jeg...
 
Vi kjøpte ikea sprinkelseng for litt over 6mnd siden og har madrass fra babyshop som er 60x120cm i :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Eg har bara en ny seng og Madras fra Ikea.. Kan måla den imon visst det e noet till hjelp..?
 
Tror ikea hadde egne madrassmål på sprikelsengene for noen år tilbake. Ikke sikker på hvor lenge siden, men er en god stund tror jeg. For de var ihvertfall begynt med "vanlige" madrassmål 120x60 da vi kjøpte til snuppa for 3 år siden.
 
Ikea har iallefall ikke endret str de siste tre åra, da skal 60x120 madrass passe fint ;-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Jeg har kjøpt sprinkelseng på ikea for noen mnd siden og bruker madrass med mål 60x120 :)


Sendt fra iphone via bv forums app
 
Jeg har ikea seng fra 2007, den er for liten til 60*120 madrassa vi kjøpte der nå... blæææ

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Er det noen som vet om Ikea har endret på sine mål på sprinkelsenger de siste årene? Det står på nettet at sengene er 123x66cm. Jeg har fått en ikea seng fra en bekjent som er noen år gammel, og da jeg målte den var den under 120x60cm. Jeg skal kjøpe madrass til og er nå i tvil om målene kan være endret.

Noen som vet noe ang målene eller har en gammel seng selv?
120x60 madrass passer fint til ikea, 123x66 er utvendig mål på sengen om du skjønner. Jeg er ikke så flink til å forklare.
 
Me har ei sprinkelseng der madrassmål skulle er 55x115cm. Kjøpte madrass på Jysk 60x120cm, og funka heil fint ;)
 
Jeg har ikea seng fra 2007, den er for liten til 60*120 madrassa vi kjøpte der nå... blæææ

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Kanskje sengen jeg har fått rett og slett er fra 2007 da. For målene utvendig er mindre enn madrassen....
Min far foreslo å klippe til en skumgummi madrass til den lille å ligge på. Det kan vel funke, lillingen veier jo nesten ingenting...
Hvilke madrass er vanlig? skumgummi? fancy madrass?
 
Me har ei sprinkelseng der madrassmål skulle er 55x115cm. Kjøpte madrass på Jysk 60x120cm, og funka heil fint ;)

Så meldingen fra deg etter at jeg svarte den forrige. Har du en seng fra ikea? Kan høres ut som samme målene... Måtte du klippe madrassen til eller bare stappe den oppi?
 
De byttet størrelse for noen år siden. Før det hadde de "egne" mål som var litt smalere enn den standard størrelsen, og det var bare IKEAs egne madrasser som passet oppi.
(Litt som at de har dynetrekk som kun passer til deres dyner, 1,60 senger hvor det er nesten UMULIG å finne stretchlaken andre steder enn Ikea, osv.)
Vet dette fordi det var en av grunnene til at vi KJØPTE Ikea - den passet inn på det trange soverommet vårt. ;)

Etterhvert ble de vel lei av å være "unike" og gikk - så vidt jeg vet - over til standardstørrelse slik at alle vanlige sprinkelsengmadrasser passer i.
 
Har akkurat kjøpt sprinkelseng på Ikea og har en madrass som er 60 x 120 i :)
 
Vi kjøpe seng på ikea i 2010 å kjøpte madrass på en annen butikk med målene 60x120 å sengen er noen cm lengere enn madrassen så det stemmer vell at den kanskje måler 123x66 :)
 
Så meldingen fra deg etter at jeg svarte den forrige. Har du en seng fra ikea? Kan høres ut som samme målene... Måtte du klippe madrassen til eller bare stappe den oppi?
Veit ikkjekor senga er frå, for fekk den brukt på finn.no ;)
Men stappa berre madrassa oppi, funka gull :p
 
Har samme problemet... Har en Ikea seng fra 2005 som jeg nå har kjøpt ny (ikea) madrsss til... og senga er litt for liten.. Superirriterende.... Kan jo kjøpe ny seng da, de koster jo bare 325 kr eller noe (for den billigste).
 
Kjøpte hensvik sprinkelseng for 1.5 år siden, vi har 120x60 madrass i den...


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
 
Takk for svar alle sammen, vi har vel kanskje konkludert med å kjøpe ny seng :p
 
Back
Topp