IKEA kjøkken?

Frøkensolstråle

Forelsket i forumet
erfaringer? vi skal flytte i april 2010 og min drøm er jo ikea kjøkken syns det er så mangen fine kjøkken der [;)] men så lurer jeg på om noen vil dele erfaringene sine? hvor lenge før må mann bestille kjøkkenet, hjalp di dere godt på ikea? takker for svar på forhånd[:D]

Nettopp kjøpt der[:)] Kom, tegnet, betalt og hentet. En del, hjørnebenken må spesialbestilles og tar 6 uker. Ellers fikk jeg med meg alt.

Nå har ikke vi montert det enda, så kan liksom ikke si noen flere erfaringer enn det.

Vet at man kan bestille folk til å kontroll måle og til å montere kjøkkenet også, og da har de visst ca 5 ukers levering.

Vi har hatt kjempemasse tull med IKEA. Bestillte kjøkkenet 4 mars, fikk det siste for ca 14 dager siden. Men ennå er vi ikke ferdige med dem, for ene delen av benkeplaten kom skadet. Orker ikke gå inn på detaljer, men jeg hadde nok ikke valgt det samme igjen for å si det sånn.

Når det er sagt, så er kjøkkenet kjempefint det[:D]

Ikke noe galt å si om IKEA vi[:)] Tegnet alt selv (såklart), og var inne og fikk bestilt det i slutten av mai. 3 uker seinere var det her, og det var absolutt ingen feil i leveringa[:D] Kjøkkenet er så og si ferdig nå, og vi er knallfornøyde!! Kosta ikke mye, og vi er fornøyde med all kontakt vi har hatt med de.

ORIGINAL: snuppa80

Ikke noe galt å si om IKEA vi[:)] Tegnet alt selv (såklart), og var inne og fikk bestilt det i slutten av mai. 3 uker seinere var det her, og det var absolutt ingen feil i leveringa[:D] Kjøkkenet er så og si ferdig nå, og vi er knallfornøyde!! Kosta ikke mye, og vi er fornøyde med all kontakt vi har hatt med de.

Så bra![:D]

Jeg har innrtykk av at vi har vært max uheldige med dem. Skal sende en klage når vi har fått det siste som mangler, for sånt går ikke ann. Vi flyttet inn i huset vår 30 mars vi, helt nytt hus uten kjøkken. Det har vært unødvendig tungvindt for oss.

ORIGINAL: iQra

Jeg har innrtykk av at vi har vært max uheldige med dem. Skal sende en klage når vi har fått det siste som mangler, for sånt går ikke ann. Vi flyttet inn i huset vår 30 mars vi, helt nytt hus uten kjøkken. Det har vært unødvendig tungvindt for oss.

Både sambo og jeg var veldig skeptiske ang leveringa, vi har bare venta på at noe skal mangle eller være feil... Er vel en liten feil trur vi, og det er at skuffene til innbygningsskapet er for dype. Kontaktet de ang det, men det tar tid tydeligvis. Hjelper kanskje å mase[;)]

Men skjønner GODT dere er irriterte, for et kjøkken er ikke noe man har tid til å vente på[>:]

vi har ståt fra ikea.. kjempefornøyd. den var lagervare, og det var hast for oss å få det på plass. så den plukket vi selv! det var noe det var leveringstid på... men de hjalp godt til på ikea.. og alle delene kom tilslutt med posten[:)]

ORIGINAL: iQra

Både sambo og jeg var veldig skeptiske ang leveringa, vi har bare venta på at noe skal mangle eller være feil... Er vel en liten feil trur vi, og det er at skuffene til innbygningsskapet er for dype. Kontaktet de ang det, men det tar tid tydeligvis. Hjelper kanskje å mase[;)]

Men skjønner GODT dere er irriterte, for et kjøkken er ikke noe man har tid til å vente på[>:]

Selve kjøkkenet har det gått greit med, men det har vert kjempe masse problemer med benkeplatene og dårlig kommunikasjon. Vi fikk desverre inntrykk av at det ikke hjelp å mase[>:]

Ser heldigvis ut til at kjøkkenet blir så og si ferdi i løpet av uken, og det blir knallfint da[:D][:D]
For det skal de ha, kjøkkenene dems er supre når de først kommer[8D][:D]

tegnet på forhånd, dro inn, fikk litt finpusshjelp i kjøkkenavdelingen - bestilte, avtalte leveringsdato - og dro hjem..
da jeg kjøpte kunne man betale ved levering, det tror jeg ikke man får lenger..

så skulle kjøkkenet kommet - elektrikker, rørlegger og montør var bestilt.. men kjøkkenet kom ikke..
for datoen ikea ga meg var bare en "ca-dato".. så jeg måtte vel vente halvannen uke ekstra.. og fikk ikke ferdig kjøkken til jul..

Det samme skjedde med mamma nå i sommer.. (ikke kjøkken, men skap, hyller osv).. hun fikk spørsmål om hvilken dato hun ville ha det levert og fikk det bekreftet.. dagen før, ringer de og sier at det nå er på postterminalen der og der.. og at det blir levert på døra hennes neste uke....... da hadde min bror reist 30 mil for å hjelpe henne å montere..  så jeg tror det blir lenge til hun (og jeg) bestiller hjemlevering..

selve kjøkkenet er lettmontert, billig og man har ørti milliarder muligheter.. jeg elsket (og elsker) mitt gamle lidingø-kjøkken med hvit, keramisk vask.. [:D]

vi er kjempe fornøyd med kjøkkene og servisen på IKEA:) eneste var at leveringen ble en uke senere enn avtalt, men det gjørde ikke noe for oss da vi ikke var ferdig med resten av huset alikevel

vi har lidingø fra ikea. tok vel ca 1 3-4 uker fra vi bestilte til vi fikk kjøkkenet! fikk benkeplata samtidig siden vi ikke trengte spesialskjært plate. er veldig fornøyd både med kjøkkenet, servicen og alt!:) alt som har kommet feil eller som vi ikke ville ha av ulike grunner har vi kunnet returnert uten spørsmål, alt de ikke kunne levere til tiden har de ettersendt gratis (skulle bare mangle, men endel leverandører ville sikkert kranglet på dette!) og de har vært ærlige, holdt frister osv. er knallfornøyd!:)

ORIGINAL: Aprilmammaen

vi er kjempe fornøyd med kjøkkene og servisen på IKEA:) eneste var at leveringen ble en uke senere enn avtalt, men det gjørde ikke noe for oss da vi ikke var ferdig med resten av huset alikevel

Hos oss kom det faktisk en uke FØR vi hadde avtalt[8D]

tusen takk for svar [:D] jeg må sette meg ner å tegne kjøkkenet i ikeaprogrammet endag[:D] gleder meg sååå til nytt kjøkken[:)][:)]

Va innom en mandag,tegnet kjøkkenet fikk hentelisten og plukket med kjøkkenet i samme slengen. Edelhvit. og benkeplatene fikk æ med en gang.. Lånte henger og dro hjem, så ringte æ samboern å sa at kjøkkenet var komment heim så kom å montere [;)][8D]  Alt på en dag... Va lett å montere men tok noen uker før vi ble ferdige da..

Angret litt på at vi ikke kjøpte innebygt hvitevarer, men d gikk fort over da vi solgte leiligheten nettopp [:D]

ORIGINAL: MissQuinn

Va innom en mandag,tegnet kjøkkenet fikk hentelisten og plukket med kjøkkenet i samme slengen. Edelhvit. og benkeplatene fikk æ med en gang.. Lånte henger og dro hjem, så ringte æ samboern å sa at kjøkkenet var komment heim så kom å montere [;)][8D]  Alt på en dag... Va lett å montere men tok noen uker før vi ble ferdige da..

Angret litt på at vi ikke kjøpte innebygt hvitevarer, men d gikk fort over da vi solgte leiligheten nettopp [:D]

Tror det er dette vi har sett på,eneste er at jeg vil ha andre håndtak[:)]
Hva måtte dere ut med for dette?

Ble rundt 26 tusen,med benkeplate og vask, blandebatteri og vifta :D

Andre vinkelen..

Back
Topp