Ikea har fått vugge!

Ja den så jeg sist vi var innom. Søt. Ingen av mine har villet ligge i vugge dessverre :(

Så fin! Den skal vurderes til nestemann :Heartpink

Den var vekdig fin, veldig kjekt med høye kanter så man kan bruke den også når babyen kan rulle.

Den så jo kjempepraktisk ut! Synes dem kunne hatt den for 2 år siden!
Jeg likte godt at man har mulighet til å gjøre så den står stille også.

Så søt! Synd de ikke hadde den i fjor når jeg handlet møbler til vesla..

Fy - den var dyr :p

But why? Hvorfor skal alt være så billig? Billig betyr at de som har laget det ikke har hatt det særlig bra, at kostnadene for materialene er jekket ned, altså lavere kvalitet på materialene. Produksjonen er flyttet til et lavkostland med lite retningslinjer for miljø og naturvern. Mer forurensning, dårligere arbeidsforhold, slaveri og dårligere kvalitet ... why? Hvorfor ønsker man seg det? :(

But why? Hvorfor skal alt være så billig? Billig betyr at de som har laget det ikke har hatt det særlig bra, at kostnadene for materialene er jekket ned, altså lavere kvalitet på materialene. Produksjonen er flyttet til et lavkostland med lite retningslinjer for miljø og naturvern. Mer forurensning, dårligere arbeidsforhold, slaveri og dårligere kvalitet ... why? Hvorfor ønsker man seg det? :(
Og hvorfor mener du IKEA kan ta 700 kr for den, og ikke 5000? Tror du IKEA kan selge møbler til 40 kroner og samtidig betale arbeiderne rettferdig lønn? (Ja, de har møbler til 40 kr).

https://www.framtiden.no/201805247293/aktuelt/levelonn/klagestorm-mot-ikea-etter-avtalenekt.html

Virker ikke som de er så jvlig opptatte av gode arbeidsforhold og sikkerhet. Og de tar garantert mesteparten av de 700 kronene selv. Det er mildt sagt NAIVT å tro at hvis IKEA hadde solgt vuggen for 5000 kr, så hadde arbeiderne tjent bedre. Nei - IKEA sin ledelse hadde tjent bedre. Og bare dem!

Og hvorfor mener du IKEA kan ta 700 kr for den, og ikke 5000? Tror du IKEA kan selge møbler til 40 kroner og samtidig betale arbeiderne rettferdig lønn? (Ja, de har møbler til 40 kr).

https://www.framtiden.no/201805247293/aktuelt/levelonn/klagestorm-mot-ikea-etter-avtalenekt.html

Virker ikke som de er så jvlig opptatte av gode arbeidsforhold og sikkerhet. Og de tar garantert mesteparten av de 700 kronene selv. Det er mildt sagt NAIVT å tro at hvis IKEA hadde solgt vuggen for 5000 kr, så hadde arbeiderne tjent bedre. Nei - IKEA sin ledelse hadde tjent bedre. Og bare dem!

Du misforstod intensjonen min, og jeg føler personlig at du misforstår hva som ligger bak pris vs. kost av produksjon. Jeg mente ikke at en dyrere vugge automatisk ville gi bedre forhold, ei heller at en billigere vugge automatisk utelukkende kun fører til dårligere forhold de som produserer det.

Salgsprisen til et produkt er kompleks og består av alt fra kostnaden for IKEA-katalogen til alle husstander i verden (omtrent), reklame, transport, produksjon, lønn, varehusleie, pakning, utstyr, skatter og selve gevinsten. ALT. Men alle mennesker i den moderne verden vet at IKEA er et "lavkostselskap" - litt som Ryanair, bare litt mer husreint. Derfor er jeg overrasket over at et produkt, som antakeligvis er produsert med høyere standard og krav (siden det er et babyprodukt) og derfor koster litt mer enn ei vugge fra kina-shenzhen limited inc. billig-wish-salg, ansees for å være "DYR" og noen uttaler at de ville gjerne hatt det enda billigere. Vi vet at dette produktet har blitt produsert med minst mulig kostnad for å tjene mest mulig - om den skal være enda billigere så vil ikke IKEA lempe noe på gevinsten sin. Da må kostnadene ned, altså må alt som er dårlig for miljøet bli enda dårligere for å få ned prisen... Hvorfor ønsker man seg det, det forstår jeg personlig ikke :)

Du misforstod intensjonen min, og jeg føler personlig at du misforstår hva som ligger bak pris vs. kost av produksjon. Jeg mente ikke at en dyrere vugge automatisk ville gi bedre forhold, ei heller at en billigere vugge automatisk utelukkende kun fører til dårligere forhold de som produserer det.

Kostnaden bak et produkt er kompleks og består av alt fra kostnaden for IKEA-katalogen til alle husstander i verden (omtrent), reklame, transport, produksjon, lønn, varehusleie, pakning, utstyr, skatter og selve gevinsten. ALT. Men alle mennesker i den moderne verden vet at IKEA er et "lavkostselskap" - litt som Ryanair, bare litt mer husreint. Derfor er jeg overrasket over at et produkt, som antakeligvis er produsert med høyere standard og krav (siden det er et babyprodukt) og derfor koster litt mer enn ei vugge fra kina-shenzhen limited inc. billig-wish-salg, ansees for å være "DYR" og noen uttaler at de ville gjerne hatt det enda billigere. Vi vet at dette produktet har blitt produsert med minst mulig kostnad for å tjene mest mulig - om den skal være enda billigere så vil ikke IKEA lempe noe på gevinsten sin. Da må kostnadene ned, altså må alt som er dårlig for miljøet bli enda dårligere for å få ned prisen... Hvorfor ønsker man seg det, det forstår jeg personlig ikke :)
Nope. Det hadde ikke gått utover noenting, annet enn IKEA sin fortjeneste... Hvorfor du er så forbasket kverulerende og uvitende - det forstår jeg personlig ikke :)

Back
Topp