IKEA Ektorp sofatrekk.... snarest!

Imsofly

Forumet er livet
Er i vaskemaskinen nå på 40grader og forvask med flekkfjerner... ([8D])

skal jeg tørke i tørkerom? eller tørketrommel?

Og skal jeg bare tørke det "halvtørt" og slenge på trekket på sofaen igjen, eller Heltørt?

Første vasken[8D]

Jeg tørker det helt, og tar på etter det.. Ingen problem! Har ingen erfaring med tørking i trommel desverre [:)]

ORIGINAL: *Peonella*

Jeg tørker det helt, og tar på etter det.. Ingen problem! Har ingen erfaring med tørking i trommel desverre [:)]

ok, så du luft tørker?

trekket henger nå i varmt tørkerom...

sikkert lurt å stryke det også?

Hvis det er krøllete kan du jo stryke det. Jeg ville bare latt det tørke helt tørt, og tatt det på, så lenge det ikke er krøllete. Må ikke taes på vått tror jeg, da trekker jo fukten inn i sofaen..Kan bli mugg av det..

Hvilken fagre har du på ditt trekk forresten [:)]?

ORIGINAL: Krøllo

Hvis det er krøllete kan du jo stryke det. Jeg ville bare latt det tørke helt tørt, og tatt det på, så lenge det ikke er krøllete. Må ikke taes på vått tror jeg, da trekker jo fukten inn i sofaen..Kan bli mugg av det..

Hvitt...[:'(]

fikk ikke vekk sjokolademelk flekkene[:-]

Det er jo ikke superkrøllete, men det er ikke akkuratt "rett" heller, så tar vell med meg strykejernet ned å stryker...[:)]

ORIGINAL: DenicaD

Det er jo ikke superkrøllete, men det er ikke akkuratt "rett" heller, så tar vell med meg strykejernet ned å stryker...[:)]

Om jeg ikke husker feil så kan du vaske det på 60 grader, kanskje flekkene går bort da?

IKKE tørketrommel!! da kryper det meste.....
må tørke det litt, men ta det på når det er litt rått... da er det lettere,,, hender seg det kryper litt i vaske...

ORIGINAL: DenicaD

Om jeg ikke husker feil så kan du vaske det på 60 grader, kanskje flekkene går bort da?

ja, var bare redd for å krympe det...

men ser ut til at det er blitt litt større[:-]

Jeg lufttørker det helt tørt. Har ikke prøvd trommel..

Back
Topp