Iiik

Nameless

Glad i forumet
Idag fikk jeg Mail fra serum, bare bekreftelse på at prøven jeg sendte er mottat og at vi vil få svar om få dager.
Herregud. Sitter med sommerfugler fra en annen verden i magen, er så sykt spent, holder på å gå på veggen bare av forventningen. Bare det å vite at nå kommer neste steg veldig snart. Vite at kanskje, kanskje ser vi lys av tunnelen snart, kanskje er vi i mål på 1,5 år. Vi venter, da er jeg snart 30 år, tenk om vi har kommet i mål da. Tenk om.....
Målet var jo barn før 25, ha, det ble ufrivillig flytta. Vi skulle gifte oss for to år siden, ha, det ble ufrivillig flytta siden vi ville ha barn og drev med prøverør. Ja 1,5 år til, greit, vi venter, men da fortjener vi jaggu å ha klart det også.
Gosj, jeg er så spent.

Jul nå? Ja takk.....

Spennende tider, Kakkadue.. God jul :)

Spennende med venting på svar som kanskje kan gjøre ting lettere å forstå. Håper dere får svar som gjør at behandlingen kan tilpasses enda bedre! Kos deg og nyt julen! :)

Spennde :D
Plutselig har du svaret der ;)

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Hvordan går det , Kakkadue ?

Heisann:)

Vi har fått svar på prøvene jeg sendte ned, hadde en infeksjon inni livmor, noe som jeg mest sannsynlig alltid har hatt.
Vi ble satt på sterk antibiotika, skal bruke det i 25 dager.
Dette kan være alt som må til for at vi skal klare det selv, så skal prøve i to måneder selv etter kuren.
Har vi ikke fått positiv test etter det så skal jeg til Athen for å fjerne eventuelt arrvev inni livmor og så skal vi prøve selv i ett par måneder.
Har det ikke klaffet da, så går vi rett på eggdonasjon.
Så nå håper vi at dette er alt som må til. Samtidig som vi fortsetter å spare til eggdonasjon:)

Hvordan går det med dere da?

Klemmer:)

Så spennende :) tenk om det kan være så enkelt som en antibiotikakur!!! ??? Det hadde jo være fantastisk, men samtidig tragisk at ikke det er blitt oppdaget før. Her er Menopur ferdig blandet og klar til oppstart på nytt forsøk i morgen!!

Vel, det har rett og slett noe med det at i Norge så tester de ikke etter de prøvene jeg har tatt.
Man må til utlandet for å bli skikkelig undersøkt.

Så spennende med nytt forsøk da:)
Håper virkelig det går hele veien for dere nå:)

Næmmen:-) Infeksjon? hva i all verden, håper virkelig det klaffer når den infeksjonen er borte:-):thumright

Ja, infeksjon.
Tenk hvor mye irritasjon, frustrasjon, sorg og motgang vi kunne sluppet hvis sykehuset bare hadde tatt oss på alvor.
Har etter alt som har skjedd de siste årene mistet helt respekten og troen på norsk helsevesen, og er veldig glad for at vi tok kontakt med de i Athen.
De har tid til oss, tar andre prøver og man føler absolutt ikke at man er på et transportbånd.
Vi har nå mistet så mange ganger at vi burde fått mer utredning i Norge. Eneste vi har fått er hysteroskopi, der fant de en polypp som de fjernet. Men null info.
Er så ubeskrivelig skuffet over legene at jeg tror jeg spyr.
Men vi retter nakken, snakker med de i Athen og går på med nytt og ukjent mot:)

Men er det ikke dårlig av norsk helsevesen at de ikke kan ordne sånt her??
Eller er det meg som har missforstått noe her? ;)

Det er veldig dårlig at de ikke en gang sjekker hva som er galt når vi går på nedtur på nedtur.
Men kan hende at vi har godtatt for mye. Har jo vært fornøyd i begynnelsen, men vi har aldri fått det vi var lovet når det gjelder utredning og slik. Har bare blitt skuffa ut igjen. Tygd godt og spytta ut.
Er derfor jeg nekter å søke mer hjelp i Norge.
Vi tar heller kostnaden ved å dra utenlands istedenfor å betale de samme sykehusene som ikke har gjort jobben sin med oss.

Men håper det ordnerseg for dere no da :)

Det er veldig dårlig at de ikke en gang sjekker hva som er galt når vi går på nedtur på nedtur.
Men kan hende at vi har godtatt for mye. Har jo vært fornøyd i begynnelsen, men vi har aldri fått det vi var lovet når det gjelder utredning og slik. Har bare blitt skuffa ut igjen. Tygd godt og spytta ut.
Er derfor jeg nekter å søke mer hjelp i Norge.
Vi tar heller kostnaden ved å dra utenlands istedenfor å betale de samme sykehusene som ikke har gjort jobben sin med oss.
Lurer egentlig på hvordan prisene er i Athen i forhold til Danmark? For min del kan bli intessert om det ikke går med tre forsøk i Norge :)

Lurer egentlig på hvordan prisene er i Athen i forhold til Danmark? For min del kan bli intessert om det ikke går med tre forsøk i Norge :)

Det vet jeg ikke, vi sjekket ikke med Danmark, og det kommer jo an på hvilken behandling dere ønsker og hva de foreslår.?.

Nå kjenner jeg ikke til historien din. Men du mister?
Grunnen til at jeg spør er at jeg har mistet 7 ganger, mister tidlig uke 4-5. De har funnet ut at jeg har antistoffsyndrom, men det skal kun ha noe å si før tidligst uke 6-8.
Forrige tirsdag var jeg hos en lege på riksen for å forhøre om hva vi kunne finne på nå, ok, siste var en EXU, men alikevel, hva kunne vi gjøre. For har lest om de som tar imunforsvarsdempene og hatt sukssess med det, men det brukte de ikke, så fikk knaggen på døra om at de gjorde det de kunne for meg, og at det ikke var mer å gjøre. ble helt paff jeg.

Nå kjenner jeg ikke til historien din. Men du mister?
Grunnen til at jeg spør er at jeg har mistet 7 ganger, mister tidlig uke 4-5. De har funnet ut at jeg har antistoffsyndrom, men det skal kun ha noe å si før tidligst uke 6-8.
Forrige tirsdag var jeg hos en lege på riksen for å forhøre om hva vi kunne finne på nå, ok, siste var en EXU, men alikevel, hva kunne vi gjøre. For har lest om de som tar imunforsvarsdempene og hatt sukssess med det, men det brukte de ikke, så fikk knaggen på døra om at de gjorde det de kunne for meg, og at det ikke var mer å gjøre. ble helt paff jeg.

Ja jeg mister, mister alt mellom positiv test (fire uker) og uke åtte.
Jeg har autoimmunesykdommer som også kan gjøre så kroppen motarbeider graviditeten. Men det var ikke snakk om at jeg skulle gå på noe ekstra ved st.olavs,

Man blir ofte paff i denne prøvetiden.
Vi ble ekstra paff at de ikke ville utrede oss noe mer siden vi klarer å få det til selv, men mister da også. Så vi er skuffet. Synes at legene stoler for mye på seg selv, at de ikke gir nok info, og at alt står og henger på deres dagsform.
Ja, jeg er negativ til helsenorge, men syns jeg har rett til det siden ingen vil hjelpe oss, ikke kan hjelpe oss og etter de operasjonene jeg har tatt så har de nærmest bare slengt ut hva de fant/ikke fant i forbifarten og gått videre. Ikke noe mer.

Ja jeg mister, mister alt mellom positiv test (fire uker) og uke åtte.
Jeg har autoimmunesykdommer som også kan gjøre så kroppen motarbeider graviditeten. Men det var ikke snakk om at jeg skulle gå på noe ekstra ved st.olavs,

Man blir ofte paff i denne prøvetiden.
Vi ble ekstra paff at de ikke ville utrede oss noe mer siden vi klarer å få det til selv, men mister da også. Så vi er skuffet. Synes at legene stoler for mye på seg selv, at de ikke gir nok info, og at alt står og henger på deres dagsform.
Ja, jeg er negativ til helsenorge, men syns jeg har rett til det siden ingen vil hjelpe oss, ikke kan hjelpe oss og etter de operasjonene jeg har tatt så har de nærmest bare slengt ut hva de fant/ikke fant i forbifarten og gått videre. Ikke noe mer.

Er ikke akkurat så veldig positiv selv om dagen til helsevesenet så forstår deg godt!
Tror jeg skal bestille meg en tårevåt lege time hos fast legen min når jeg kommer hjem. Hun er i det minste en veldig oppegående dame! Så får vi se om hun og jeg kan finne på noe annet mens riksen holder på med sitt.
Takk! :)

Ja, det kan være en løsning, godt å ha en lege å snakke med og som hører på dine forslag uten å bare avblåse deg uten å vurdere det.
Håper dere slipper å stange hodet i veggen for lenge, husk at det viktigaste er at dere to har det bra sammen og at dere snakker sammen.
Her har hvertfall det vært viktig, ellers vet jeg ikke hvordan vi hadde klart oss. Det er en urimelig tøff situasjon vi er i alle sammen inne her.

Klemme på:)

Back
Topp