Ihne!

pupple

Forumet er livet
så du skreiv ei m en som hadde hatt det samme som Martin ikke var i risikogruppe i flg legen. skjekk m en lege eller flere du og.
en nabogutt her har reflux. han er snart 6, og ho spurte legen (spesialist) om han var i risikogruppe. det var han!!

Jeg er enig med pupple, du burde spørre legen selv. Legene sier forskjellig også.

ORIGINAL: Ihne

ORIGINAL: Glad70

Jeg er enig med pupple, du burde spørre legen selv. Legene sier forskjellig også.

Men så kommer vi til det da..
Martin har aldri blitt behandlet av fastlegen vi har nå.
Så jeg føler liksom svaret kommer til å bli sånn "ja han er vel i risikogruppa..."
Bare sånt svar for å gi meg svar liksom. Ikke fra noen som kjenner han.
Om du skjønner[:-]

Men den nye fastlegen har vel journalen hans? Og i den skal det være epikriser fra sykehuset.

jeg vet ikke han hadde reflux. jeg bare nevner at det kan være lurt og skjekke m flere[;)]

du vet jo alt om at ikke alle leger vurderer rett!

jeg er egentlig ikke bekymra for mine, de store (selv om jeg på en måte selvsagt er det litt.. det er man jo alltid om de hangler) men de har *bank i bordet* omtrent aldri blitt slimete i halsen v forkjølelse.. det føler jeg er positivt, når en har hørt åssen denne arter seg.

jeg føler en skal være heldig om en unngår denne sjuka om en ikke vaksinerer.. og jeg vet min samvittighet ville hatt det ille om de fikk lungebetendelse og jeg hadde f.eks valgt å la vær. og hadde jeg hatt en liten grunn til å snike i køen, skulle jeg gjordt det.

ORIGINAL: pupple

jeg vet ikke han hadde reflux. jeg bare nevner at det kan være lurt og skjekke m flere[;)]

jeg er egentlig ikke bekymra for mine, de store (selv om jeg på en måte selvsagt er det litt.. det er man jo alltid om de hangler) men de har *bank i bordet* omtrent aldri blitt slimete i halsen v forkjølelse.. det føler jeg er positivt, når en har hørt åssen denne arter seg.

jeg føler en skal være heldig om en unngår denne sjuka om en ikke vaksinerer.. og jeg vet min samvittighet ville hatt det ille om de fikk lungebetendelse og jeg hadde f.eks valgt å la vær. og hadde jeg hatt en liten grunn til å snike i køen, skulle jeg gjordt det.

Det er uansett bare den som er i risikogruppa som får "snike" i køen da. Resten av familien må vente til det blir deres "tur".

Kurslederen der jeg var i dag har en sønn med astma, så hun hadde pakket teppe, godsaker, lesestoff osv, og gikk tidlig for å hente sønnen og sette seg i kø. For vaksineringen startet i dag der hun bor.

I KNOW[:)]

Ja alle skal (har jeg bestemt) og det er mest av alt for å beskytte mini-snuppa[:)]

hadde jeg ikke hatt barn, hadde jeg nok ikke vært bekymra for meg selv i det heile tatt. tror jeg hadde fnyst litt og kalt det hysteri. jeg tok endeeel letter på ting før de kom[8D]

ORIGINAL: Ihne

ORIGINAL: Glad70

ORIGINAL: pupple

Det er uansett bare den som er i risikogruppa som får "snike" i køen da. Resten av familien må vente til det blir deres "tur".

Kurslederen der jeg var i dag har en sønn med astma, så hun hadde pakket teppe, godsaker, lesestoff osv, og gikk tidlig for å hente sønnen og sette seg i kø. For vaksineringen startet i dag der hun bor.

Men får ikke resten av familien ta vaksine samtidig?
Nå skal uansett ikke jeg ta den, så for meg spiller det liten rolle.
Men om vi velger å vaksinere gutta, så må jeg stå i kø 2 ganger[:-][&:]

Om Martin vaksineres først fordi han er prioritert, og dere vil vaksinere de to andre også, så blir det to køer på deg ja.

Mine er ikke i risikogruppe, men om jeg forstår riktig det som står på kommunens nettside blir det to køer på oss også hvis alle skal vaksineres. Slik jeg forstår det skal barn under 16 år vaksineres på helsestasjonen (i tillegg til de gravide) Og vi andre regner jeg med da skal vaksineres hos fastlegen. Men mulig dette gjelder bare i starten, når risikogruppene skal vaksineres, kanskje det blir "fritt" etterpå.

de har du nok lenger tid på å tenke på og.

her får barna vaksine på hs, en fast dag hver uke. voksne får i alfabetisk rekkefølge.. etter ukedag.
(risiko denne uka da)

hadde jeg ikke vært gift kunne jeg vaksinert meg tirsdag.. s må jeg jaggu vente til fræddan[>:]

husk og si til han som ikke har tid å vaksinere, at om han blir syk må han holde seg i brakka og pleie seg sjøl[8D][:D][:D] han som blir såååååå syk....... iallefall i forhold til deg om jeg husker rett[:D] sånn er alle mannfolk!

er dette og brudd på forumsregler????

Back
Topp