Igangsetting

Bkno2746992

Andre møte med forumet
Noen som har blitt satt igang tidligere? Hvordan gikk det? Hvor lang tid tok det fra igangsetting til fødsel?

Jeg blir satt i gang imorgen med ballongkateter. Ble undersøkt og har to cm åpning. Slimproppen løsnet kort tid etter undersøkelsen, så håper jeg har mer åpning i morgen :)
 
Jeg har blitt satt igang to ganger. Den første tok 3 døgn, (Med vonde rier)... aktiv fødsel 10 timer (fra de tok vannet ved 4 cm). Skulle egentlig ha hastesnitt men fikk grini meg til noen timer ekstra...
Andre tok 30 timer - 5 timer med OK rier. Fra de tok vannet ved 4 cm, aktiv fødsel, tok det 50 min. Veldig fin fødsel andre gang :)
 
Jeg ble igangsatt nå. Var litt tøft. Men jeg var absolutt ikke moden! Du har allerede 2 cm og er mer moden enn meg, det tror jeg har mye å si. Vet bare at det kan ta litt tid noen ganger med igangsetting.
Masse lykke til!
 
Der ble jeg satt igang. Var ubehagelig når hun vasket livmorhalsen, men ellers merket jeg ikke så mye til det. Har fått en del kynnere, håper det går over i rier.
 
Jeg ble strippet(?) på kontroll i dag og blir satt i gang i morgen om det ikke skjer noe av seg selv.
Følger tråden her, lurer også på erfaringer. :)
 
Sniker fra juli;)
Eg blei igangsatt begge gongane:
Nr 1: pga overtid, var ikkje moden, ballong blei satt inn og måtte tas ut, ingen tegn til modning... fekk modningstabeletter så mange dei kunne gje i 3 dager trur eg. Masse jævlige rier og liiiite framgang Med modning:woot: siste kveld tok riene seg veldig opp og vatnet gjekk. Låg heile natta og neste dag, Var på 8 cm opning, men pga lav fosterlyd og infeksjon i fosterhinna måtte dei få ho ut med haste keisersnitt. Altså 4 dager med rier til ingen nytte...:wtf:
Nr 2: blei satt igang pga høg fosterlyd hos bebi og lite fostervatn. Såg for meg reprise på forrige og sa uttrykkelig at det ikkje skulle skje igjen! Fekk inn ballong på søndag, tok den ut på mandag, og fekk modningstabbis, ingen tegn til modning. Tirsdag røska jm i meg så det satt i gang nokon voldsomme rier som igjen ikkje førte til modning :( på kvelden var hjertelyd til baby høg og lite framgang på modning. Så då sa overlege at no blir det ks. Vart letta over å sleppe meir smerte, samtidig som eg blei lei meg over at eg ikkje fekk prøva å føda normalt. Men det viktigaste er at bebi kom ut og hadde det bra :Heartred Og her reagerte dei mykje kjappare så tida med rier blei halvert!
Me har jo veldig forskjellige kropper Så alle reagerer forskjellig på modning osv. Så håper at du får ein bedre opplevelse enn meg :) lykke til!!
 
En liten oppdatering:
Ikke noe rier enda, av og til kynnere. Men kjenner godt til ballongkateteret, det gjør ikke direkte vondt men det kjennes ut som om jeg har en murstein der nede som vil ut. Jordmoren sier at det er vanlig å kjenne dette da den ligger å irriterer for å få mer åpning. Det er også ubehagelig å gå/stå.
 
Ble satt igang med ballong på 36+6 med tvillinger. Ballong datt ut etter ca 14 timer, se t på kvelden. Fikk modningstabletter neste dag, på dag 3 kunne de endelig ta vannet. Da ble det satt riedrypp. Endte med 2, 5 timer aktiv fødsel og 7 min press på babyene tilsammen. Styrtfødsel ifølge papirene. Babyene kom altså etter 2 døgn og 10 timer.

Satt igang på termin med førstegangs, hadde lenger aktiv fødsel den gangen. Ble satt igang med modningstabletter, ingen ballong elle drypp. Tok 48 timer fra første tablett til baby kom.
 
Ca 11 timer etter igangsetting røsket jeg litt i ballongen og begynte å blø. Ble satt på ctg og hadde antydning til rier.
12 timer etter igangsetting gikk jeg på toalettet og da røsket jeg hele ballongen ut. Fikk vaginal undersøke og hadde 3-4 cm åpning. Ble satt på ny ctg og riene ble sterkere. En time etterpå ble riene svakere og lengre intervaller. Spent på utviklingen.
 
Jeg skal visst settes igang på termin neste onsdag om ikke noe skjer før det... Aldri gjort det før, men på kontrollen fikk jeg beskjed om at opp mot 4 dager var vanlig modningstid før fødsel når de begynte på termin...
 
Back
Topp