Igangsetting

Streetglowww

Glad i forumet
Noen som har erfaring med det? Hva blir valgt av metoder her? De to forrige fødslene min begynte med vannavgang og ingen rieaktivitet, så måtte jo på drypp osv. Vil dette bli noe av det samme? Skal føde på kr sand sykehus om der har noe å si.
 
Jeg skal settes i gang på samme sykehus. Fikk et skriv med hjem sist jeg var på kontroll. Tror det kommer an på hvor moden man er eller om man er moden-men har fått beskjed om at en starter med tabletter iallefall. Lurer på om du ikke kan laste ned det arket jeg fikk med på nettsidene til sykehuset, jeg tror kanskje det.

Når skal du evt settes i gang hvis det er planlagt? Her blir det ei gang etter uke 37, fra midten av april, så ikke lenge igjen!
 
Kommer an på hvor moden du er, ja. Ballong, pille oralt eller vaginalt er vel alternativene om jeg ikke husker helt feil. Ballong visst du ikke er moden..

Edit: du får vel gjerne sånn modningspille vaginalt også visst du ikke er moden. Mens pille oralt er visst du er relativt moden..

Men dette er jeg ikke sikker på altså! Garantert noen her inne som kan dette bedre enn meg!
 
Last edited:
Takk for svar. Fikk det skrivet fra sykehuset ja :) så fått litt info. Skal avtales dato for igangsetting uke 38
 
Jeg ble satt igang med ballong forrige svangerskap. Det tok ca 24t før alt var over og hu var ute. Selve fødselen varte i 2,5t, så gikk relativt kjapt når det først starta;) en veldig fin opplevelse for meg. Fødselen starta med rier. De tok vannet ved 7cm åpning mins jeg. Trengte ikke drypp eller noe annen hjelp. Vi er alle så forskjellige, så ingen fasit dessverre. Skal selv inn 9. April for å avtale igangsetting nærmere. Planen er senest dagen før termin..
 
Last edited:
Back
Topp