Igangsetting

hubba-bubba

Andre møte med forumet
Har termin 1.mars, men blir februarbaby, så da skriver jeg her :-)
I går ble det satt inn ballongkatet som trinn 1 i igangsetting, var bare litt moden. Grunnen til igangsetting er svangerskapsforgiftning som startet for litt over 1mnd siden. Blodtrykket og formen ble verre for noen dager siden, så ble innlagt, og i går ble avgjørelsen om igangsetting tatt. Søndagskveld fikk jeg blodtrykksmedisin før jeg la meg, virket fort og blodtrykket har vært bra etter det, og det er jo kjempebra med tanke på fødselen som snart er igang. :-)
Det var langt ifra så ubehagelig som jeg hadde trodd å få satt inn ballongen, kanskje fordi jeg allerede var litt moden? Føles litt rart å ha den der, men ingen problem. Tok ikke lang tid før det begynte å murre og jeg fikk flere og flere kynnere. Timene gikk og kynnerne ble kraftigere, svei nede i magen og i lysken og verket i korsryggen. Kjente også masse murring/verk i bekkenbunnen. Slik holdt det på i hele går, og da jeg skulle legge meg fikk jeg beskjed om å ringe på hvis jeg ikke fikk sove, for da skulle jeg få noe for smertene. La meg, og sovnet faktisk. Vært våken noen ganger i natt, kynnere har det vært lite av, og det murrer litt mindre. Nå venter jeg på å høre hva som skal skje videre. Ser ikke ut til at ballongen har tenkt å falle ut foreløpig, så det vil bli vurdert å ta den ut og prøve noe annet. De ønsker helst å unngå medikamenter pga tidligere ks, så håpet er at det er såpass modent at de kan ta vannet. Spent nå....
Tenkte jeg skulle dele dette, kanskje andre som også skal settes i gang? Eller kanskje noen andre her som har erfaringer de kan dele mens jeg venter? :-)

Hei

Jeg ble satt i gang med nummer 2 etter at nummer 1 ble tatt med keisersnitt. Fikk modningspiller, men en annen type enn den de uten keisersnitt før får - i forhold til dette med livmorreptur. Starten av fødselen ble noe hard med stormrier og fødselen varte lenge! MEN, alt i alt så gikk det bra og jeg fikk en velskapt stor flott gutt!

Nå venter jeg nummer 3.

Lykke til !!! :)

Takk for det Mphljb :-)
Bare minutter før ballongkatet skulle tas ut, datt det ut selv, og de sjekket modninga, som var bra nok til at de klarte å ta vannet. :-) Nå venter vi på at riene forhåpentligvis starter selv :-)

Lykke til! Jeg hadde keisersnitt sist (pga svangerskapsforgiftning) og var derfor spent på en vanlig fødsel denne gang, og var litt redd for eventuelt riedrypp og lignende. Jeg fikk epidural, noe som gjorde at riene stoppa opp. Måtte derfor få riedrypp, men de starta veldig rolig, og trengte ikke øke mye for å få ønsket effekt. Iom at det var en risikofødsel pga tidligere keisersnitt, så fulgte de hele tiden med på hjertelyden til babyen og passa ekstra godt på. Alt gikk fint! Lykke til, om ikke lenge er h*n her! :D

Må jo nesten oppdatere :-)
Natt til i går, 18 . Februar fikk vi endelig hilse på lille prinsen. Det ble keisersnitt til slutt, etter mislykket igangsetting med drypp. Så det ble ikke helt slik vi hadde håpet eller sett for oss, men det gikk jo bra tilslutt. Kjempeglad for at jeg fikk være våken under ks :-) har fått et hastekeisersnitt i full narkose en gang, og det var ikke noe særlig.

Er så letta og gla for at fødselen nå er overstått! Lilleprinsen er helt perfekt <3

Back
Topp