Igangsetting

MaiTjohei

Forumet er livet
MAI 2013
Kun 5 dager på overtid da, men er så redd fødselen ikke skal starte av seg selv. Vil helst unngå modningspiller, drypp og lange dager på sykehuset. ÆSJ altså. Skal til første overtidskontroll på lørdag, og håper å bli strippet om jeg er litt moden iallefall.

Vesla er født 7 dager etter termin, så er jo samme greiene nå, men da gikk slimproppen på termindag. Her er det ingen tegn what so ever, og jeg har nesten mistet troen på at det skal skje noe av seg selv. Ikke slimpropp, ikke blod.. Ingenting.. Har noen tak innimellom, men det har jeg hatt enn så lenge..

Kan endelig gå gravid en stund til altså, men håper bare ting vil skje av seg selv snart!!!! Pretty please :P :)

Sitter med akkuratt samme tanker selv.. Har så inderlig lyst at det skal starte av seg selv, for viss ikke får jeg ikke føde der jeg ønsker :( de setter nemlig ikke igang der på førstegangsfødende..
På mandag var jeg totalt umoden på tross av flere uker med vonde kynnere og smårier, baby som har ligget med hodet festet godt nede i bekkenet i 4 uker og mye nedpress.. Skal tilbake på ny sjekk på lørdag og håper veldig jeg er moden da med pittelitt åpning vertfall sånn at jeg kan bli strippet..
Har også mistet troen på at det skal skje noe av seg selv, for føler liksom ikke noe endring :/

Jeg blir satt igang på onsd om det ikke har skjedd noe til da.. *krysser alt som krysses kan*

Får bare krysse alt av finger og tær for at ting skjer snart.

Har egentlig ikke vært så veeeldig utålmodig frem til nå, men dagene går jo og fortsatt skjer det ingenting :p Hadde jo håpet på at det skulle skje noe før kontrollen på lørdag også, men nærmer seg jo den også :)

Tenker også det samme.. termin på tirsdag.. merker ingen forskjell.. vil helst at det skal skje av seg sjøl:/ krysser fingrene for oss alle :)

Jeg har hørt så mye negativt om igangsetting, stemmer det med at det kan ta lengre tid og er vondere enn når ting skjer normalt? Jeg blir igangsatt imorgen, håper ikke det tar dager. Jeg hadde vannavgang på tirsdag...er fortsatt uten rier :( bare vonde uregelmessigheter kynnere i to døgn nå

Jeg har hørt så mye negativt om igangsetting, stemmer det med at det kan ta lengre tid og er vondere enn når ting skjer normalt? Jeg blir igangsatt imorgen, håper ikke det tar dager. Jeg hadde vannavgang på tirsdag...er fortsatt uten rier :( bare vonde uregelmessigheter kynnere i to døgn nå
Hørt mye ulikt. Spørst jo på hvilken måte man blir satt i gang, og hvor moden man er i utgangspunktet.. Men blir du satt på drypp du da, siden vannet allerede er gått eller?

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Krysser fingrene for at detvstarter selv:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Hørt mye ulikt. Spørst jo på hvilken måte man blir satt i gang, og hvor moden man er i utgangspunktet.. Men blir du satt på drypp du da, siden vannet allerede er gått eller?

Nei, jeg får noe tablett vaginalt som skal føre til modning...tror jeg.Nå vet jeg ikke hvor moden jeg er...har jo disse vonde kynnere, hvis det har noe å si., så håper at det går fort..

Nei, jeg får noe tablett vaginalt som skal føre til modning...tror jeg.Nå vet jeg ikke hvor moden jeg er...har jo disse vonde kynnere, hvis det har noe å si., så håper at det går fort..

Krysser fingrene for det ja :) Men ikke nøl om å spørre etter epidural om du blir satt på drypp. Har hørt at de kan virke hardere enn naturlige siden de blir påført kroppen. Leste litt om igangsetting i dag, og det er visst like ulikt som de spontane fødslene er. Kan også gå fort av seg selv uten at du trenger drypp :) Uansett ikke lenge igjen. Kjempespennende!!!! Lykke lykke til :D

Skal krysse alt jeg kan for deg!! her var den igangsatte fødselen intens fra begynnelse til slutt, måtte ha epi og det hele endte med vakuum.

Jeg ble strippet. Gikk over et døgn med maserier før de tok vannet.. Men da de først tok vannet gikk det jævlig fort!

Jeg ble strippet. Gikk over et døgn med maserier før de tok vannet.. Men da de først tok vannet gikk det jævlig fort!
Den kan jeg signere ordrett! To strippinger og et døgn med maserier for 3 små cm. Da tok de vannet, og to timer etterpå var Vesla født :p

Håper vi alle slipper igangsetting, men dersom vi må gjennom det så håper jeg det likevel går fort og ikke blir lang drøyelig.. Jeg har 3 dager igjen til eventuelt igangsetting (onsdag).. Fikk heldigvis beskjed på kontroll i går at jeg nå var helt moden og livmorhalsen var avkortet. Så nå må jeg bare vente på gode rier sånn at åpningen kommer og fødselen setter igang.. Men fortsatt er det nokså stille og rolig her etter natt til i går da vi ble litt lurt...

Jeg ble satt i gang! Brukte 15, 5 timer! Syntes det gikk fort jeg :-) fikk satt inn ballong :-) det ble en herlig og brutal fødsel :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Nå må det sies at jeg hadde nok kalt en normal fødsel for brutal også, for det er jo det :-P

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp