Igangsetting ved overvekt

funlight_

Betatt av forumet
Hei dere! Jeg hørte igår at man ikke fikk lov til å gå over tiden hvis man var overvektig i svangerskapet..
Jeg har selv lagt på meg over 30kg, så er nok innenfor overvektig-kategorien!

Har dere hørt om dette?
Og hvorfor får man evt ikke gå overtid?

Det har jeg ikke hørt om før, men om det er noe du bekymrer deg for eller lurer på ville jeg snakket med jm eller lege og spurt hvordan det er. Jeg er selv overvektig og er 2 dager over termin men her settes man ikke igang pga overvekt :)

Nei, jeg vet ikke om det stemmer selv. Jeg er egentlig ikke bekymret, bare rastløs og klar for å få han ut ;) skal til legen på fredag så kan spørre han da, evt ringer jeg sykehuset.. Hun jeg snakket med var fra Bodø, kanskje det er spesielle regler der..

Ja, det er mulig det er det de kunne ha vært redd for.. Jeg skal høre med legen!

Jeg gikk 9 dager over termin sist og hørte aldri snakk om det..

Jeg gikk opp samme som deg og var litt overvektig i utgangspunktet. Gikk 11 dager overtid. De reglene du sikter til tror jeg er hvis BMI før svangerskapet var over 30.

Jeg var overvektig før svangerskapet og har derfor hatt ekstra oppfølging på grunn av dette, men her har det ikke vært snakk om noe igangsetting om han ikke er kommet til termin.
Men er allerede satt opp "overtidskontroll" på termindato og da blir det bestemt dato for eventuell igangsetting.

Okei, kanskje det var spesielt med henne da.. Vet hun var veldig stor og at hun hadde store problemer med bekkenet blant annet!

Jeg har bmi på over 40, har ikke gått opp noe enda i svangerskapet, men jeg får ikke igangsetting kun pga overvekt, da må det isåfall ligge noe annet til grunne.

Egentlig så vil gjerne ett svangerskap regnes som risikosvangerskap når man har så høy bmi som meg, men fordi jeg ikke har gått opp i vekt, og vist at jeg ikke spiser masse drit, så får jeg føde der jeg vil, med mindre jeg får svangerskapsforgiftning eller noe slik I løpet av de siste ukene.

Jeg har bmi på over 40, har ikke gått opp noe enda i svangerskapet, men jeg får ikke igangsetting kun pga overvekt, da må det isåfall ligge noe annet til grunne.

Egentlig så vil gjerne ett svangerskap regnes som risikosvangerskap når man har så høy bmi som meg, men fordi jeg ikke har gått opp i vekt, og vist at jeg ikke spiser masse drit, så får jeg føde der jeg vil, med mindre jeg får svangerskapsforgiftning eller noe slik I løpet av de siste ukene.

Så flink du har vært! Lykke til med forestående fødsel ;)

Back
Topp