August16spire
Elsker forumet
Noen som vil dele erfaringer? Og om dere er flere elr førstegangsfødende når dere fikk? Forstod det slik på jordmor at det kunne ta kortere tid siden jeg er flergangsfødende.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
En ting som går igjen her er at de fleste som har hatt ballong har hatt piller i tillegg. Men du fikk noen svakere etter ks. Skal spør etter det i morgen da jeg skal vurderes for nytt ballongforsøk. Sikkert et lurt tips å trekke i ballongen for å provosere livmorhalsen.Fått ballong 2 ganger.
2014: Falt ut etter 23 timer og måtte så ha 9 cytotec før noe skjedde. Da gikk vannet og fikk stormrier med en gang. Tok 10 min fra vannet gikk til at stormriene var i full gang. Tok 6 timer fra 1-6 cm. Sen full stopp og KS
2016: falt ut etter 25 timer. Fikk 2 veldig svake modningstabletter. Stormrier ( som forsvant med epidural). Fikk litt intravenøst, de tok vannet og barnet var ute etter 10 min pressing. Tok 12 timer fra første tablett. 7 timer fra første rie.
Synes ballongen er helt ufarlig. Fikk tips om å dra i den hver 30 min av sjefsjordmoren på Ullevål. Da hadde den best effekt sa hun.
Synes modningspiller er skummelt. Plutselig overstimulert og stormrier. Selv om mange ikke får det så har jo jeg fått det to ganger.
Ja jeg fikk Prostin-E. Man kan ikke få cytotec pga faren for ruptur på livmoren etter KS.En ting som går igjen her er at de fleste som har hatt ballong har hatt piller i tillegg. Men du fikk noen svakere etter ks. Skal spør etter det i morgen da jeg skal vurderes for nytt ballongforsøk. Sikkert et lurt tips å trekke i ballongen for å provosere livmorhalsen.
Hva fikk du etter at de tok vannet? Riedrypp?
Hjelp. Hørtes skummelt ut med saksen..Ja jeg fikk Prostin-E. Man kan ikke få cytotec pga faren for ruptur på livmoren etter KS.
Ja de tok vannet på typ 7 cm. Gikk utrolig fort alt sammen. Så når jeg skulle presse ut barnet fikk jeg rieforsterkende drypp. Bare 10 min. For å ha sterke nok rier til å få ut henne. Hun fikk lav puls under riene og de stod klare med saks. Ble livredd og presset som en Gud. Så var hun ute!uten klipp!
Grr. Ingen har nytte av ballongen uten hormontilskudd. Bare her på sykehuset de ikke har fått med seg det!