Igangsetting fredag - ballong - erfaring?

MaybeBaby2021

Glad i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Gresskarfrøene2023
Hei! Settes igang fredag med ballong (hvis ikke det har modnes mer til da). Er 38+0. Noen erfaringer med å settes igang med ballong? Tenker tidsmessig...hvordan forløp det hele?
 
Hei! Settes igang fredag med ballong (hvis ikke det har modnes mer til da). Er 38+0. Noen erfaringer med å settes igang med ballong? Tenker tidsmessig...hvordan forløp det hele?
Ble selv satt igang med ballong 37+1 (barn nr 2). Ballongen ble satt inn onsdags morgen. For meg var det ondt da den ble satt inn, men etterpå kjente jeg ikke så mye til den. Har hørt om andre det var motsatt. Ballongen datt ut av seg selv etter 22 timer og jeg ble satt på modningspiller etter de sjekket hvor moden jeg var. Torsdags kveld hadde jeg rimelig heftige rier, men ettersom jeg fortsatt ikke var særlig moden fikk jeg en stikkpille som skulle stoppe riene ettersom de bare slet meg ut. Fikk en god natt søvn og hvilt meg og satte igang på nye runder med modningspiller tidlig fredags formiddag. Kjente en del murringer som etterhvert ble som sterke mensensmerter, men gikk greit. Kl. 15:45 fredag sa det plutselig bare BAM!!! og smertene ble veldig intense (stormrier). De tok ctg måling og sjekket modning og kobstaterte ar jeg hadde 4 cm åpning. Fikk fødestue og fikk lystgass som smertelindring. 2 timer 15 min senere var hun ute. Gikk veldig fort og tror vi alle ble tatt litt på senga… trodde jo at fødsel bok ville drøye over MANGE timer. Det var skikkelig vondt og utmattende, men likevel en drømmefødsel.
Har egentlig såååååå lyst å få oppleve det igjen (men vi skal dessverre ikke ha flere barn).

Masse lykke til :signs003
 
Fikk ballong kl 10.30. Den falt ut kl 13.20. Hadde vonde sammentrekninger med ballongen. Men det ga seg da ballongen var ute. Pga kapasitet ble det ikke tabletter før kl 16. Hadde litt murringer og sammentrekninger etter det. Ny runde med tabletter kl 20. Begynte med rier ca 20.30. Vannet gikk ca 21.30. Hun ble født kl 22.19. Fjerdegangs. 3 spontane fødsler bak meg.
 
Back
Topp