Lillafrosk
Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Marsfiolene 2026 ♡
Jeg fikk tatt vannet på nr 2, ingen god opplevelse. Virka som de var lei av å vente…. Det skal hvertfall ikke gjentas…
Denne gangen har de sagt at jeg må settes i gang om fødsel ikke beg av seg selv inne 5 dager etter termin pga høy alderHåper jo å slippe det da. Men ok å høre at flere har hatt bra opplevelse med det. Da jeg tidligere har hørt at det er helt jævlig
![]()
Jeg skrev i fødebrevet både denne og forrige gang at de ikke får lov å ta vannet
Om man må/burde induseres, så går jo selvsagt det ut. Men går jo an å ha avventende holdning til det. Og spørre om det er noe på undersøkelsene som indikerer at det haster å sette i gang der og da eller om det kan vente. Om man kan f.eks få bare klyx og stripping, og vente litt. Kun få ballong og evt vente litt før piller etc..
Man skal jo selvsagt lytte til helsepersonell og høre begrunnelsen, men man har rett på å ta egne informerte valg, og dermed burde man etterspørre informasjonen man trenger
Håper jo å slippe det da. Men ok å høre at flere har hatt bra opplevelse med det. Da jeg tidligere har hørt at det er helt jævlig