Igangsetting av fødselen...

snusken

Forumet er livet
Jeg har fått time for igangsetting av fødselen mandags mårning 08.00 dersom ikke noe skjer før den tid...
Jeg har 2 cm åpning og slimproppen gikk i går formiddag. Så nå lurer jeg på om det er noen av dere som har opplevd å få fødselen satt igang og kan fortelle meg litt om det? Hvordan var det?

Jeg kan ikke svare på spm'ne dine, men jeg vil ønske deg lykke til!!!

Eg blei satt igang med eldste mann.. 3 dager før termin.. Fekk ein pille opp i ..... ja!![:)]
Måtte so ligga heilt i ro i 1 time ca.. Fekk vel tabeletten i 11 tida på formiddagen og i 9-10 tida på kvelden begynte eg å kjenna noko..
Var veldigt intens med toppen 1 1/2 minutt mellom riene fra da starta til da var over..
Han car ute 0525 om morningen.. Gjekk mykje bedre med den fødselen synst eg... og ikkjej minst kortare tid!!
So eg har kun go erfaring med å bli satt igang..
Var sikkert ikkje so mykje til hjelp....
Men lykke til vertfall!!
Klem!!

Har ingen erfaring selv men vil bare si:
LYKKE TIL

Hei du! Ja det kanjeg fortelle deg [:)]

Jeg ble satt igang på termin pga lang vannavgang, startet med at dem satte inn to tabletter som sku gjør susen..de ble satt inn kl 11, så imens gikk vi tur og spiste mat og kosa oss.
Kl 1600 ble det sjekk om hvordan det gikk og da hadde jeg såpass med åpning at det hele kunne starte, men jeg hadde ikke rier så da ble jeg satt på drypp kl 1700..

Og kl. 19.26 var Linea ute[:)]

Så jeg har kun gode erfaringer med det å bli satt igang, og det var ikke fælt eller skummelt i hele tatt.......faktisk så syns jeg nesten ikke det var vondt å føde en gang, var værre å trekke visdomstann[:D]

Jeg synes det er kjempefin hjelp i å lese sånne historier som dere har jeg [:)] så tusen takk for svar! Jeg har fått inntrykk av at fødselen blir intens med igangsetting men at den går raskt og ville gjerne se om dette stemmer... Selvfølgelig er jo ingen fødsler av denne type like heller men det er litt fint å høre fra folk som har opplevd dette. Er det noen som har hatt epidural ved igangsetting? Jeg klarte meg med lystgass ved min første fødsel som kom igang av seg selv og hadde håpet på det denne gangen også.. Men lurer litt siden noen sier riene blir mer intense...

Dette vat min første fødsel, som jeg skrev i innlegget over...

Og jeg hadde kun lystgass, kjnte ikke noe smerter eller noe...herlig var det!!
Dessuten regulerer dem styrken på dryppet..

I og med at du har føtt før anbefaler jeeg deg å holde ut med det denne gangen og jeg[;)]

har ingen er faringer med de, er førstegansfødende selv:) hvordan så slimproppen din ut ??

Den var akkurat som hvitt slim, veldig seigt, nesten sånn som du kan få kjøpt en boks av på leketøysforetninger [;)]
Men det var ikke så mye av det og ikke noe spor av blod.. Men jeg tror det må være slimproppen.. Har aldri opplevd at den har gått før.. så er litt usikker...

lykke til[;)]

jeg ble satt i gang... startet en søndag. fikk drypp for og se om eline tålte riene. dette funket ikke, siden jeg ikke fikk rier. etter og ha ligget sånn stille i ca 3 timer, fikk jeg et kateter, med en ballong opp i tissen for og lage åpning.

den datt ut dagen etter, da fikk jeg en pille opp, seks timer senere en til. gjorde det samme med pilla tirsdag. fikk fortsatt ingen rier.

onsdag fikk jeg drypp igjen. fikk fortsatt ingen rier, men åpning. så de kunne ta vannet, og etter 1,5 time var eline ute. uten rier....

Har og fått satt igang fødselen, fikk ett drypp som skulle sette riene igang. Det kan hende at når de først setter igang blir de ganske kraftige og ofte.... men ett godt knep jeg fikk av jordmor sist.... ha mase sex!!!!! Faktisk hjalp det[:)]

Så rart at du ikke fikk rier.. Men ingen fødsel er lik og det er derfor det er så spennende å lese om andre sin opplevelse synes jeg [:)] Takk for svar og kos deg med den lille jenta di [:)] Jeg gleder meg nå til jeg snart skal få se nurket i magen min [:D]

Sex skal visst hjelpe ja... Men det har ikke gjort det enda... [;)]

Jeg ble satt i gang denne gang en uke før termin.
Siden jeg hadde hatt keisersnitt sist fikk jeg ikke den pillen som andre får fikk et kateter som hadde en ballong som ble fylt med veske. Den slangen ble teipet på låret for å bli pressa nedover.
Legen sa at den ikke ville komme ut før tidligest dagen etter diden jeg bare hadde 2 cm åpning og hun legen som satte i katetere sa 5-6 timer. Etter 2 timer var den ute de tok vanne og riene begynte med en gang. Pulsen hennes falt på vær ri så jeg ble trilla inn på enerom på føden og motte ha reg på hode hennes så da fikk jeg ikke badekar.
Katetere ble satt i 11,45 vanne ble tatt 14.15 og hun var ute 19.23
Fikk drypp og de jævla nålene for hun var så og si helt nede men mangla den sist modningen med åpningen.
Masse lykke til går kjempe bra hadde ikke grua meg. Er bare 4 uker siden jeg var oppi det.
Jordmora spurte meg rett etter hun kom ut om jeg ville føde igjen og jeg svarte JA [;)]

Det var godt å høre at du svarte ja [;)] Takk for historien din! Det er litt rart å vite at om to dager nå så får jeg se nurket mitt [:)]

Jeg ble satt igang, men husk at det er ulikt for alle. Kanskje ikke rett tid å fortelle om min fødsel, men da jeg endelig ble satt på drypp etter å ha prøvd gele osv gikk det raskt, men tøfft. Jeg ble fortalt at det ville bli tøffere enn om kroppen satte igang med egne rier,men jeg overlevde[;)]

ORIGINAL: Nallepu

Jeg ble satt igang, men husk at det er ulikt for alle. Kanskje ikke rett tid å fortelle om min fødsel, men da jeg endelig ble satt på drypp etter å ha prøvd gele osv gikk det raskt, men tøfft. Jeg ble fortalt at det ville bli tøffere enn om kroppen satte igang med egne rier,men jeg overlevde[;)]

Det vil jeg bare skrive under på. Når jeg har blitt satt på drypp har smertene vært mye mere intense,men jeg ble fortere ferdig da

Det sa legen til meg og. Nå har ikke jeg hatt vanlig fødsel så det kan jeg ikke svare på men riene var tøffe på slutten var 1 min mellom de i over en time. Men litt luskatt så gjorde det susen. Skal ikke legge sjul på at du ikke merker noe men trodde det skulle vær mye tøffere. Hadde ikke gjort meg noe å føde igjen [;)]

Back
Topp