Igangsettelse

Jeg ble igangsatt i uke 38+1, pga farlig svangerskapskløe og svangerskapsforgiftning.
Jeg fikk ballong og piller i nitiden på morgenen. Riene kom nokså raskt.
Men jeg fikk tilslutt negative reaksjoner på siste dosen av piller, jeg fikk stormrier og lå å rista.
De måtte ta ut ballongen, og fant ut at jeg bare var 2 cm. Pulsen til sønnen min gikk og opp, han viste tegn
til å være stresset. Så det ble bestemt hastesnitt rundt 23 på kvelden.

Jeg har stor sjanse for å få samme plagene igjen, og jeg tror jeg gjerne vil be om et planlagt keisersnitt i det tilfellet.
Jeg håper jeg slipper plagene denne gangen, slik at jeg kan føde uten å måtte bli satt igang.
 
Jeg ble satt i gang 18 dager før termin pga veskstavvik og begynnende svangerskapsforgiftning. Ble satt i gang 1.august kl 08 med ballong og etterhvert tabeletter. Jeg kom i aktiv fødsel natt til 3.august. Det var 39 timer med aktiv fødsel, før han ble født kvelden 4.august :happy::Heartblue Her var det lite fremgang og jeg måtte ha riestimulerende drypp på maks, og han ble tatt med vakuum etter å ha presset i 2 timer. Heftig fødsel hvor hjerterytmen hans sank veldig under pressriene, navlestrengen rundt halsen og rett før hastekeistersnitt. Men vi klarte det :love7 Det var en jordmor, en lege, en overlege og to barnepleiere der inne sammen med meg og barnefar. Men kunne ikke brydd meg mindre om hvem som var der. Det var ikke fokuset i det hele tatt.

Det er rart hvordan man glemmer, og nå gleder jeg meg til Juli igjen :love2
 
Back
Topp