Rakk hun midnatt?
Hei. Nei, hun gjorde nok ikke det.
Vannet gikk inatt, rundt ett, tror jeg. Og riene startet etter det. Ble koblet til ctg-maskinen, og de fulgte med en god stund. De reagerte på hvordan babyen responderte på riene, og til slutt ble jeg sendt på en fødestue for bedre oppfølging. De koblet også en elektrode til hodet på babyen. Mannen fikk komme, og han rakk kanskje å være der i en times tid, gjetter jeg. Kanskje lenger. Så fikk jeg beskjed om at vi måtte bare få henne ut, og det var ikke nok åpning, deg gikk ikke fort nok. Så keisersnitt.
Det ble en smule drastisk og temmelig traumatisk, men det gikk bra, og gråt av frykt og frustrasjon gikk over til gråt av glede da jeg hørte babyen gråte.
Jeg fikk ha henne litt på brystet før jordmor tok henne med opp for å varme henne. Lite isolasjon på den lille kroppen. 2590 gram på 48 cm. Bitteliten. Hun var ute kl 05.37.
Jeg ble kjørt på observasjon etter å ha blitt sydd sammmen, og fikk sovet en liten time mens jeg var der. I 8-8.30 tida ble jeg hentet tilbake til barsel, og deg vet helt fantastisk å få henne på brystet. Hun har litt lav kroppstemperatur, så hun har byttet på å ligge på brystet mitt, hud mot hud, og i varmekuvøse.
Melkeproduksjonen er igang, så hun har fått i seg litt råmelk også. Litt vondt i såret på magen, og har litt etterrier, men fytti så godt livet er akkurat nå. Mangler bare mannen min her nå, så hadde det vært helt komplett.