Igangsettelse

Tu qui

Flørter med forumet
Maiblomstene 2020
Heiii.

Jeg har navnet i diverse tråder at jeg er innlagt, men kanskje greit med en egen tråd om jeg skal oppdatere dere.

Bakgrunn her er at jeg er hos jordmor på tirsdag denne uka, og pga høyt blodtrykk + nivå 1 med eggehvite i urinen, så ble jeg sendt til svangerskapspoliklinikken for sjekk. Satt der i flere timer. Nivå på urinen steg til nivå 3, blodtrykket var litt bedre, men fortsatt høyt. Ellers så det fint ut med babyen. Masse liv og bevegelse. :happy:
Legen sykemeldte meg 100% ut uka. Jeg skulle gå ut i permisjon denne helga uansett. Og så hadde jeg allerede avtale om vekstkontroll på torsdag, så da skulle jeg likevel komme tilbake da.

Torsdag kom, og jeg dro på vekstkontroll. Det var fint med lille nurket, men hun hadde begynt å henge litt etter. -6% mot +7% i uke 31. Det skal sies at de har en feilmargin på 10% på slutten, og den kan jo gå begge veier... Blodtrykk og urinprøve viste høye tall fortsatt, og legen la meg inn direkte til observasjon, og siden jeg var 37+0 på fredag, så kunne det hende at de ville sette meg igang hvis blodtrykket og alt ikke roet seg.

Jeg var veldig frustrert utover dagen og kvelden på torsdag. Mannen fikk ikke komme hit, jeg hadde ikke lader til mobilen (det ordnet seg heldigvis), rommet var altfor lyst, og jeg er fryktelig lyssensitiv, i tillegg til at jeg hadde sovet lite og dårlig. Og jeg fikk ikke snakket med lege og dermed fikk jeg heller ingen info før klokka var 20.30. Det ble endel tårer den første dagen, altså...
Heldigvis fikk mannen levere ting til meg nede i inngangen, selv om jeg ikke fikk møte han og ta imot. Jeg fikk nystekte, fylte horn, toalettsaker og klær. Den dusjen var etterlengtet... ;)

Igår fikk jeg satt inn ballong for modning, i 13-tida. Den ramla ut etter ca 12 timer, så nå venter jeg egentlig bare på modningspille.
Magen har strammet ganske mye det siste halve døgnet, men ingenting som ligner rier ennå.

Spent på fortsettelsen. Hvor lang tid det vil ta, og hvordan det blir å møte lille vidunderet. Er det faktisk jente, eller har vi blitt lurt? :facepalm:
Rekker mannen fram i tide?
Mange spørsmål og mye spenning. Og enda mer hjemlengsel.

Lykke til! Snart har du en helt fersk baby i armene:-)

Lykke til! Snart har du en helt fersk baby i armene:)

Takk! Ja, det er helt sykt å tenke på, faktisk. Men gleder meg så veldig. Og er så spent på hvordan mannen kommer til å reagere når det faktisk går opp for ham. :hilarious::love7

Tusen takk, kjære dere. :Heartred

Ingenting spennende som skjer ennå. Fikk satt inn pille i 11-tida. Blir en runde med CTG-registrering igjen nå om en halvtime, og så ny pille etter det.

Jeg har gitt vesla frist til midnatt med å komme ut. :D

Ingenting spennende som skjer ennå. Fikk satt inn pille i 11-tida. Blir en runde med CTG-registrering igjen nå om en halvtime, og så ny pille etter det.

Mi har fått 14. mai som frist, siden det vil bli igangsettelse 15. ...:) Håper din holder fristen!

Min andremann ble født 08:21 den dagen igangsettingen skulle starte med oppmøte 09:00:-)

Så spennende! Kan jeg spørre hvilket sykehus du er på? Og hvordan er det i forhold til å gå ut av rommet feks? Jeg skal i gang på onsdag, er så spent:)

Mi har fått 14. mai som frist, siden det vil bli igangsettelse 15. ...:) Håper din holder fristen!

Min andremann ble født 08:21 den dagen igangsettingen skulle starte med oppmøte 09:00:)

Jeg hadde egentlig tenkt få 12. mai, men det var det visst ikke jeg som bestemte :hilarious: termin 11. mai.

Så spennende! Kan jeg spørre hvilket sykehus du er på? Og hvordan er det i forhold til å gå ut av rommet feks? Jeg skal i gang på onsdag, er så spent:)

Veldig spennende. :)
Jeg er på St Olavs. Får ikke gå ut fra rommet annet enn med brett etter måltid, så jeg passer på å gjøre det da. Var en tur ut igår for å sette inn ballongen, men ellers har alt foregått på rommet, og jeg holder seriøst på å bli gal av å være her inne. :hilarious: Men humøret er litt bedre nå enn det var på torsdag, om ikke annet.
Savner mannen veldig da. Han får kun komme til inngangen for å levere ting. Jeg har ikke sett ham siden onsdag kveld, da han sov da jeg dro på kontroll torsdag morgen. Og jeg får ikke gå ned for å ta imot ting.
Så gleder meg til aktiv fødsel, så får jeg se både ham og babyen. :love017

Jeg hadde egentlig tenkt få 12. mai, men det var det visst ikke jeg som bestemte :hilarious: termin 11. mai.
Det er sjeldent man får lov å bestemme.

:rulez

Jeg har termin 9. mai, men siden ungen var litt stor ved OUL, fikk hun en «liksom-termin» 6.mai som de setter igangstarting ut ifra. Og siden de helst ikke starter i helga 16./17. blir det 15. som gjelder. De tre jeg har fra før kom 4, 9 og 10 dager etter termin. Så å ha igangsettingsdag bare 6 dager etter ordentlig termin føles som litt kort frist. (Det er pga IVF at 9.mai står som faktisk termin)

Det er sjeldent man får lov å bestemme.

:rulez

Jeg har termin 9. mai, men siden ungen var litt stor ved OUL, fikk hun en «liksom-termin» 6.mai som de setter igangstarting ut ifra. Og siden de helst ikke starter i helga 16./17. blir det 15. som gjelder. De tre jeg har fra før kom 4, 9 og 10 dager etter termin. Så å ha igangsettingsdag bare 6 dager etter ordentlig termin føles som litt kort frist. (Det er pga IVF at 9.mai står som faktisk termin)

Huff ja. Jeg tenker jo at kroppen min skulle ha funnet ut av dette selv, og at jeg ikke er klar ennå. Men blodtrykket er for høyt til at jeg får dra herifra. Så da er det like greit å bare få ungen ut.

Huff ja. Jeg tenker jo at kroppen min skulle ha funnet ut av dette selv, og at jeg ikke er klar ennå. Men blodtrykket er for høyt til at jeg får dra herifra. Så da er det like greit å bare få ungen ut.
Det er jo veldig bra at det følges med på blodtrykk og at fødsler settes igang før svangerskapsforgiftninger gir permanent skade. Men man håper jo selvfølgelig på å være frisk og uten plager til fødselen skjer av seg selv til riktig tid. Jeg er glad for å bo i Norge...

Rakk hun midnatt?

Back
Topp