Igangsettelse

Noen som har prøvd ulike igangsettingsmetoder eller har en formening om hva som er "best"/mest "skånsom"? Blir man innlagt for observasjon uannsett hvilke metode som blir benyttet?

På Tønsberg sykehus får man ikke dra hjem. De vil gjerne ha elektroder på hodet på babyen for bedre overvåkning. I allefall fra min erfaring og de fortalte meg
 
Noen som har prøvd ulike igangsettingsmetoder eller har en formening om hva som er "best"/mest "skånsom"? Blir man innlagt for observasjon uannsett hvilke metode som blir benyttet?

Her blir det visstnok alltid satt ballong først fikk jeg beskjed om, fordi det var den mildeste metoden.
Etter at den er satt får man dra hjem, men avtale om å komme tilbake neste dag for videre induksjon og innleggelse.

Herfra varierer det hvilken metode de bruker utifra åpning, rier osv. Sist gang fikk jeg beskjed om at tabletter ikke ville ha noen særlig effekt fordi jeg hadde rier allerede og 3 cm, så da tok de vannet isteden.
Da alt dabbet av fikk jeg drypp, og plutselig sa det pang. Så for min del, så har jeg best erfaring med drypp. Mest effektive ihvertfall. Mest skånsom vet jeg ikke. Det gikk fort, men med tanke på at hverken ballong eller vannavgang hjalp så tar jeg heller en styrtfødsel til på drypp.

Men tror nok ikke vi får velge selv her, så får vel bare gjøre som de sier.
 
Her blir det visstnok alltid satt ballong først fikk jeg beskjed om, fordi det var den mildeste metoden.
Etter at den er satt får man dra hjem, men avtale om å komme tilbake neste dag for videre induksjon og innleggelse.

Herfra varierer det hvilken metode de bruker utifra åpning, rier osv. Sist gang fikk jeg beskjed om at tabletter ikke ville ha noen særlig effekt fordi jeg hadde rier allerede og 3 cm, så da tok de vannet isteden.
Da alt dabbet av fikk jeg drypp, og plutselig sa det pang. Så for min del, så har jeg best erfaring med drypp. Mest effektive ihvertfall. Mest skånsom vet jeg ikke. Det gikk fort, men med tanke på at hverken ballong eller vannavgang hjalp så tar jeg heller en styrtfødsel til på drypp.

Men tror nok ikke vi får velge selv her, så får vel bare gjøre som de sier.
Ja dryppet er nok det mest effektive, men synes jeg hører så ofte om styrtfødsler når den fødende får drypp. Er greit å høre litt om personlige erfaringer selv om vi ikke får velge selv :) liker å vite hva jeg evt går til.. selv om det er nok individuelt hvordan man reagerer på de ulike metodene. Takk for fyldig svar :)
 
Ja eg skjønna at me e laga forskjellig i kroppen vår og tåle forskjellig smerte. Har no fått satt inn ballong og da va noko av da mest smertefulla eg har gjort i heila mitt liv... ropte, skreik og grein. Da va ikkje noko kjekt i da heila. Har vore gjennom ein del smerte iforbindelse med ivf, men da va ingenting iforhold te detta.. :eek::confused::mad: litt rart å gå med ein slange på låret, men spennandes å sjå kor lenge ballongen e dar inne og kor intense rier og smerter eg får ila neste dagen. Håpa da blir futt i sakene og at bebi kjeme i måro kveld:dummy:

Jeg ble strippet igjen først, og så fikk jeg ballong. Denne gangen var stripping kjempevondt. Synes ballong også var vondt, og jeg ble uvel og holdt på å kaste opp og svime av. Spent på å høre hvordan det går med deg! Har skjønt at det kan ta inntil fire dager og være veldig slitsomt!
 
Ja dryppet er nok det mest effektive, men synes jeg hører så ofte om styrtfødsler når den fødende får drypp. Er greit å høre litt om personlige erfaringer selv om vi ikke får velge selv :) liker å vite hva jeg evt går til.. selv om det er nok individuelt hvordan man reagerer på de ulike metodene. Takk for fyldig svar :)

Tror ofte det kan bli veldig intenst med drypp. Ihvertfall det jeg erfarte og de bekreftet det på sykehuset.

Ble satt igang denne gangen også ved at vannet ble tatt, og hadde like rask fødsel som med første men jeg opplevde riene som mindre intense denne gangen :)
 
Back
Topp