Igangsettelse?

Knopp

Forelsket i forumet
Desemberskatter 2016
Sniker fra desember.
Er det noen her som skal føde på Ullevål og som vet når man blir satt i gang hvis man går på overtid? Jeg har termin 10. desember og er redd for at lille skal komme nærme julaften, så håper på tidlig igangsettelse hvis jeg går over termin.
 
Sniker fra desember.
Er det noen her som skal føde på Ullevål og som vet når man blir satt i gang hvis man går på overtid? Jeg har termin 10. desember og er redd for at lille skal komme nærme julaften, så håper på tidlig igangsettelse hvis jeg går over termin.

Hei! Jeg skal føde på Ullevål. Det er visst ikke vanlig nei. Hun ene sjefslegen der sa at de var veldig strenge på det, enda jeg ikke spurte engang. Tenker litt på dette selv, siden baby er ganske stor allerede.. Jeg vet at venninner har kommet inn på overtidssjekk etter få dager på andre sykehus, men på Ullevål er det først etter ei uke eller mer..
 
Jeg skal ikke føde der, men er vel normalt å bli satt i gang rundt 11 dager over har jeg fått beskjed om. 11 dager over er iallefall min makstid jeg fikk av sykehuset når jeg var på UL :)
 
Hvis alt virker å stå bra til med babyen, venter de nok i det lengste. Det betyr at babyen må være ute senest 14 dager etter termin, og igangsettelse kan ta opptil tre dager, så ca 11 dager er nok vanligst.
Det er best om kroppen setter igang selv.
Men det er jo ikke sikkert du går over tiden. Kanskje alt ordner deg:).
 
Back
Topp